Corsa klinkt als een harley

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa klinkt als een harley

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241143
    Mike5501
      Lid sinds:
      12 October 2010

      Dit begon op de snelweg, bij vol gasgeven kwam de auto niet boven de 120 uit en ging ook niet harder.

      Toen stond ik voor het stoplicht en trilde de auto nogal, hij reed nogal schokkend weg.

      Vreemde is, ik heb geen storingen en de auto start normaal en loopt ook normaal stationair, alleen nogal schokkend en een geluid alsof een cilinder niet werkt. Ik heb de bougiekabels en de bobine en alle stekkertjes nagekeken, maar alles zit zoals het hoort.

      Heeft iemand een idee wat het is of hoe ik erachter kan komen wat het misschien is?

      Alvast hartelijk bedankt

      gr
      Mike

      #17915660
      dion87
        Lid sinds:
        22 August 2011

        misschien koppakking, dat er olie in je cilinder komt zodat je bougie faalt..

        #17915661
        Gijzen
          Lid sinds:
          4 September 2011

          Het lijkt erop dat je corsa op 3 poten loopt…. alle bougies al gecontroleerd?

          #17915662
          Mike5501
            Lid sinds:
            12 October 2010

            Jep, die heb ik nagekeken. Koppakking lijkt me niet, hij start niet moeizaam, hij valt niet uit..

            Zie ook geen witte rook of een dalend koelvloeistof niveau, of condens aan de oliedop..

            #17915663
            Fearless
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 January 2005

              Op 2/3 cilinders.
              wat voor motortype is het?

              Bij ouderwetse onsteking eens de verdelerkap loshalen, rotor en verdelerkap ververvangen is soms wel eens handig.

              Bougiekabeltjes even doormeten…en wanneer zijn voor het laatst de bougies vervangen?

              Had er vorige week 1, die had geen rotor meer over. Weer zon figuur die niet aan onderhoudt doet :ass

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.