Corsa-GT 10 Jaren Plan

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Corsa-GT 10 Jaren Plan

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17268349
    Corsa-GT
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 September 2014

      Denk dat ik hier mn dingetje wel plaatsen kan..

      X14XE Bj. eind ’95 standaard gekocht.. vrij lang dealer onderhouden geweest.
      2 ton op de teller dus onkosten kon je verwachten..

      Ik baal er altijd van dat je een auto geld en moeite in steekt om hem alsnog te verkopen
      nadat je er van alles aan gedaan heb en een ander die dan de motor opblaast omdat ze te
      beroerd zijn om haar op temperatuur te laten komen.

      Daarom dit project, auto was standaard en gaat dus een GT worden want
      Sport staat in mijn ogen voor Grand Tourismo net als eerder de Kadett GT.
      Ook omdat er onderhand veel krassen opzitten, de achterkant
      een dikke kus heb gehad en een deur aan vervanging toe is.

      Tja, mijn bolide is dus een project van het 10 jaren plan maar
      zo blijft het leuk, iemand die alles heb heeft geen wensen meer toch.
      Speciaal plan gaat de motorkap worden die gestenigd is nu.

      Het budget is wat ingekrompen en was alleen nog maar met onderhoud bezig
      dus toch maar eens wat aan verfraaiing gedaan om de zin er in te houen.
      Iedereen verklaart me voor gek en roepen koop toch een andere..

      Maar daar wil ik niks van weten, dit is de auto die ik heb uitgezocht
      en daar zal ik het mee doen, enigste wat er niet op zit is stuurbekrachtiging
      maar met die voor en nadelen kan ik nog steeds leven.

      Zeg er wel bij dat als het te gek met roest wordt wat nu doorbreekt
      ik eventueel een tweede betere carrosserie haal met stuurbekrachtiging
      en dan alles ombouw. Daarom nu zoveel mogelijk om te zetten spul.

      Ff snel van bovenaf in den regen dan lijk het nog wat ;) Schrik niet van
      komende foto’s.. ook nieuwe auto’s hebben krassen bij ons in de straat.
      Zit ook sterk aan een video-bewakings-systeem te denken.

      Hier komen nog betere foto’s voor.. mens moet ergens beginnen niet.
      Omdat mn lampen voor de APK moesten ben ik daar mee begonnen.

      Volledig LED in rood-wit wat weer mooi bij mn stereo past.
      Als je hier aan wil beginnen bezin je dan eerst goed..
      Alles gaat moeilijk los en je moet precies de goeie LEDS gebruiken.

      VERVOLG – Okt 2014

      APK zit er op hoor, was er ff flauw van, toch duurder uitgevallen, hoop werk gehad
      krijg ik ook nog te horen dat mn veerschotels achter rot zijn.

      Zit dan toch sterk te denken om bij ut volgende schip met geld [speelgoedbootje]
      maar een andere erbij te kopen die niet te rot is en alles om te bouwen.
      Neem ik er gelijk een met stuurbekrachtiging.

      @TeamWest
      ..Dat open dakje was een van de vereisten toen ik hem kocht ;)

      VERVOLG – Mei 2015


      @BlackDevil
      ..Winter voorbij dus weer lekker aan de gang dacht ik, dus niet, tenminste niet zoals gepland.
      Autotjuh toterloos snik, wil het er verder ook niet over hebben, tis nog vers.

      Zes weken lopen zoeken naar een waardige opvolger binnen mn budget, buurman die me het hele land
      door moest rijden, kon me wel wat, want ja het wordt toch minder met dit model en zeker als je
      bepaalde wensen heb, uiteindelijk voor deze gegaan..

      Corsa met 200cc meer 1996, stuurbekrachtiging, zonneband, open dakje en reed als enigste goed.
      Mijn god wat durven sommigen je wat aan te bieden voor schroot en nog geld vragen ook.

      Kan ik dus fijn opnieuw beginnen en al die pruttel overzetten en ook geen geld meer om de uitlaat en
      het onderstel af te bouwen, nou zit hier wel een kompleet Koni-geel set op, maar poe.. best stug.
      Met de drempels valt het nog mee, al hebben we daar wel rijtechnieken voor whuhuh.
      Had van de stuurbekrachtiging eigenlijk ook wel iets meer verwacht, maar laat ik niet zeuren
      ben zo wel van een hele vieze deuk af en de dames vinden deze rook-zilver kleur ook mooier.

      Foto is van hoe ik hem gekocht heb, de velgen zijn aan wat aandacht toe, probeer iets aan de grill
      te doen, lampen en uitlaat overzetten nog mee bezig, dan lijkt zij al heel anders, foto volgt..

      VERVOLG – Mei 2015

      Wacht op Torx sleutelset, met dop kon ik niet bij het gasklephuis, ben mn oude Corsa aan het demonteren
      in de tussentijd wat met de lampen verder.

      Setje Angel-eyes met lichte gebreken ooit op de kop getikt, dop en een stelschroef zaten los, geen probleem.
      Alleen de wenkbrouw heeft 1 lampie waardoor het niet 1 streep licht wordt, toch iets meer moeite.

      Hiep hiep hoera voor de nieuwe soort leds..

      Beugeltje op maat gemaakt..

      Auw.. boos, beter dan ik had gehoopt :D

      Hoop dat de foto er goed op staat.. keek er recht in whuhuh :shock:

      Nu nog zo aansluiten dat ie door onze geweldige :wtfwetgeving komt..
      en dan heb ik nog het geluk dat de DRL, wat het nu geworden is ipv stadslicht, IN de koplamp zit zodat
      deze niet uit hoeven als de ‘normale’ verlichting aan gaat, maar enkel op halve kracht moeten branden.

      Wetgeving Dagrijverlichting

      Reglement nr. 48 van de Economische Commissie voor Europa van de Verenigde Naties (VN/ECE)
      — Uniforme voorschriften voor de goedkeuring van voertuigen wat de installatie van verlichtings-
      en lichtsignaalinrichtingen betreft:
      2.7.25. „dagrijlicht”: een licht dat voorwaarts gericht is en wordt gebruikt om het voertuig tijdens
      het rijden overdag beter zichtbaar te maken (1)
      (1) In de nationale voorschriften mag het gebruik van andere inrichtingen worden toegestaan om deze
      functie te realiseren.
      5.15.De door de lichten uitgestraalde lichtkleuren zijn als volgt: dagrijlicht: wit
      :vertag Enz. enz. blah blah blah.. werd nogal duizelig van onze geweldige wetgeving dus ff op een rijtje..

      DRL in koplamp:
      – aan als motor draait
      – achterlichten moeten uit staan
      – bij inschakelen stads/dimlichten.. DRL op halve kracht ! Behalve bij grootlicht knipper-signaal

      DRL apart gemonteerd:
      – aan als motor draait
      – achterlichten moeten uit staan
      – bij inschakelen stads/dimlichten.. DRL uit ! Behalve bij grootlicht knipper-signaal
      – plaatsing losse DRL:

      Scahndaaalug.. moest voorbeeldje nog verbeteren ook..

      6.19.1. Aanwezigheid: Facultatief op motorvoertuigen. Verboden op aanhangwagens.
      6.19.2. Aantal: Twee.
      6.19.4. Plaats: 6.19.4.1. In de breedterichting: het punt van het zichtbare vlak in de richting van de referentieas
      dat het verst is verwijderd van het middenlangsvlak van het voertuig, mag zich niet verder dan
      400mm van het punt van de grootste breedte van het voertuig bevinden.
      – De binnenranden van de zichtbare vlakken in de richting van de referentieas liggen ten minste 600mm uit elkaar.
      – Deze afstand mag tot 400mm worden verminderd als de totale breedte van het voertuig minder dan 1300mm bedraagt.

      Lampen mogen niet dubbel gemonteerd worden [kermis-verlichting] :puke
      Jammer dat ik geen foto heb van een vorige wagen waar ik nog met heel wat lampies ree
      mensen dachten soms dat er een vrachtwagen aan kwam haha.. goeie ouwe tijd.
      Tegenwoordig krijg je een prent als je verlichting het WEL doet in plaats van niet.

      Om dit nu zo te maken dat de DRL op halve kracht gaat branden zijn er 2 manieren:
      – met een wat dikkere weerstand [slechte keus, kost alleen maar stroom]
      – met een zogeheten PWM-regeling [laat de led heel snel, niet waarneembaar knipperen, waardoor gedimd]

      Die zal ik dus moeten bestellen, een relais heb ik nog wel ergens rondslingeren.
      Moet ook nog ff testen op warmte ontwikkeling want power-leds produceren wel degelijk hitte wat dus af-
      gevoerd moet worden met een koelvin of in het ergste geval een blowertje in de lamp.. haha mooie hobby..
      misschien wel leuk om hier een olie-koeler voor te gebruiken.. zag er al een met de air-intake op de plek
      van het grootlicht.. ja serieus.

      Ook grappig.. schakelen ging wat lastig, vervangen/reviseren nogal prijzig/rotwerk heb ik maar een muur-plugje
      met een tappertje in de pin van de schakelstang gedraaid, werkt tot nu toe nog steeds perfect.
      Vroeger al eens iets met een bierfles beugel gerepareerd, maar de mooiste was met een sturmey-archer zo’n
      3 versnellings-hendel van een fiets en daar een choke mee gemaakt, nog nooit zo zuinig gereden haha.

      :afro Ook de muziek krijgt een boost, 10 jaar met een 2ehands Kenwood gedraaid, werd niet meer serieus genomen
      door die rotjongens van tegenwoordig dus maar een ‘stapje terug’ gedaan naar een Alpine met USB.
      De High-power 25 Watt Kenwood draaide ik vol open zonder ellende, dat hoef ik met die nieuwerwetse 50 Watt !!
      Alpine niet te proberen, bij 19 gaat ie al scheuren, dus komt er een versterker achter.. Old-skewl !

      Nu moeten er dus extra kabels achter wat nogal krap wordt :swear
      Dit komt ook een beetje door een erfenis van de vorige eigenaar die blijkbaar kortsluiting had, zie topic:
      http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=23&t=191221&p=2511686#p2511686

      Dus mocht iemand een tip hebben om achter de radio meer ruimte te krijgen, graag.

      #18255244
      BlackDevil
        Lid sinds:
        4 January 2009

        Zul je geen spijt van krijgen, van deze Corsa. Kost allemaal niet veel en ze zijn heel simpel qua techniek, dus de komende 10 jaar zul je er nog lekker aan kunnen sleutelen.

        #18255245
        TeamWest
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 October 2007

          Leuk om weer is een Corsa te zien hier in Restauratie, verbouwingen en styling, ben alvast jaloers op je dakraam :thumb !

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.