Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa gsi x16xe koud probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2014 om 12:09 #17268710
hoi.
ik heb voor de winter een dikke gsi aangeschaft.
treft dr 1 uit 95 met de ecobwegh motor (x16xe)
nu heb ik t probleem, ofja eigelijk de corsa heeft t probleem dat als hij koud is, hij een beetje beroerd loopt.denk dan stotteren en op 3 cilinders lopen als ik het gas wat verder in duw.
zodra ik m koud gestart heb, hoor je ook de stofzuiger aangaan, zodra deze uit is heb ik t idee dat t beroerd lopen ook minder is. maar dat kan natuurlijk ook mee te maken hebben dat hij al warm is.verder heb ik zo t idee als hij warm is, en in trap m goed door dat hij niet zuiver loopt. of het klinkt gewoon zo en moet ik niet klagen.
wat me ook op viel, is (nadat ik het motormanagementlampje erweer in heb gedaan) hij bij (vanuit hoog toeren komende) gas los = motorlampje aan…. gaat pas uit als ik contact uit en weer aan doe zegmaar……
zo, mooi verhaal, iemand die me wat duidelijkheid kan scheppen?
t enigste wat ik weet is dat ik bij dit type blok overal gigatisch kloten bij kan komen.
mijn dank is groot
21 oktober 2014 om 12:19 #18258144Dat ie wat beroerd loopt op het moment dat de secundaire luchtpomp aan is, komt omdat de motor dan op 10graden na ontsteking draait bij lagere toerentallen.
Dat is goed merkbaar.
De motor loopt dan rumoerig en rommelig en lijkt wat vermogen te missen.Opzich niet vreemd.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 oktober 2014 om 12:27 #18258145kan ik inkomen, als zijn onsteking verlaat word dat hij beroerd loopt., zwaar, vermogen missend.
maar dan stottert hij nog wel, en op 3 cilinders lopen hoger in toeren lijkt mij persoonlijk niet iets wat verwijten valt aan een “verkeerde” onsteking tijdstip….?kijk, als hij alleen als het koud is vermogen inhoud vin ik niet erg, maar dat stotteren is wel eritant, en ben bang dat het erger gaat worden…
ik was eigenlijk ook bang dat er direct iets als EGR geroepen word….. veel van gehoord, maar zou dit ook een deel vna reden kunnen zijn?
alhoewel hij als hij warm is verder wel stotterloos loopt.. enkel heb ik persoonlijk het idee dat hij zuiverder zou moeten lopen. maar dat weet ik niet …..21 oktober 2014 om 15:04 #18258146Bougiekabels en bougies eens vervangen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 oktober 2014 om 15:43 #18258147@wim-v6 wrote:
Bougiekabels en bougies eens vervangen
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
Een verdelerkap met rotor is waarschijnlijk ook verstandig..
Maar zou eerst even kijken hoe de kap er van binnen uitziet.21 oktober 2014 om 15:51 #18258148Bougies besteld verdelerkapje en zal ik morgen ok is bekijken. Nog meer dingen het bezichtigen waard??
21 oktober 2014 om 15:55 #18258149Verdelerkap heeft ie niet.
Deze heeft 2 dubbele bobines in een blok.
DIS heet dit (Direct Ignition System).
Deze kun je enkel vervangen, niet repareren.Meestal zijn de kabels het probleem bij deze motoren.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
21 oktober 2014 om 16:24 #18258150Kijk daar ga ik al. Zal dat ook eens proberen dan. Het probleem lijkt me dan niet bij de DIS te zitten. Dan zou hij het warm ook hebben lijkt mij. Thx!
21 oktober 2014 om 20:27 #18258151Ja kan, denk niet dst t de DIS is, meestal de kabels.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
24 oktober 2014 om 08:13 #18258152Hey wim. Bedankt voor de tips he! Je had gelijj de kabels vervangen en geen gestotter meer. Ook ff nieuwe distributie erop geknalt, k kan weer n setje hoop ik. Af en toe brand nog wel t mm lampje, foutcodes zitten er genoeg in. Spanning hoog bij injector 4 en laag bij bobine ofzo en meer zulke gein. Ook heeft hij het over injector 5? Tis maar n 4 cilindrr. Betreft dit een koudstart injector oid?
Hij loopt verder wel goed dus veel aandacht zal ik er niet aan schenken. Zal direct niet kapot lopen door n lampje haha
Hoe wis ik zelf trouwens de foutcodes. Accu klemmen er af?
24 oktober 2014 om 10:23 #18258153Leg eens een extra massakabel aan.
Toevallig ook foutcode 93?
24 oktober 2014 om 10:32 #18258154Zo uit mn hoofd zat die er ook tussen ja. Heb wel een lijstje waar ik ze heb opgeschreven.
Extra massa van chassis naar motor bedoel je?
24 oktober 2014 om 18:25 #18258155Verkeerde lijst gelezen denk ik.
Injector 5 bestaat niet.Wissen kan met een uitleesapparaat
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
29 oktober 2014 om 17:09 #18258156dit stonden er aan foutcodes in:
12 (maar dat is dus begin)
28 Injector valve 4 High voltage
47 Air pump relay Low voltage
Linear EGR Position (XEV systems) Faulty (maar ik heb xe dus dit is niet van mij voor toepassing lijkt mij)
85 Injector valve 5 Low voltage
43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty (ok weer xev…..)
84 Injector valve 4 Low voltage
63 Inlet manifold valve 1 High voltage
EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
29 Injector valve 5 High voltage
93 vHall Effect Switch (HES) Low voltage
35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal (mijn toerenteller doet t gewoon goed.
24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal (mechanisch, en werkt ook gewoonO)
22 Throttle position sensor Low voltage12
en hier de link waar ik mijn foutcodes lijst heb weg getoverd.:
eerdaags moet ik de bodem ff lassen, zal ik direct kijken of ik een massakabel extra kan plaatsen (y)
-
12 Initiation of diagnosis. n/a
13 Oxygen sensor No change in voltage/open circuit.
14 Coolant Temperature Sensor (CTS) Low voltage
15 Coolant Temperature Sensor (CTS) High voltage
16 Knock sensor 1 No change in voltage
17 Knock sensor 2 No change in voltage
18 Knock control unit No signal, Engine Control Unit (ECU) fault
19 RPM signal (crankshaft sensor) Incorrect signal
21 Throttle position sensor High voltage
22 Throttle position sensor Low voltage
23 Knock sensor module n/a
24 Vehicle speed sensor (VSS) No signal
25 Injector valve 1 High voltage
26 Injector valve 2 High voltage
27 Injector valve 3 High voltage
28 Injector valve 4 High voltage
28 Fuel pump relay Low voltage
29 Injector valve 5 High voltage
31 Engine RPM signal (crankshaft sensor) No signal
32 Injector valve 6 High voltage
32 Fuel pump relay High voltage
33 Inlet manifold pressure sensor Voltage too high
34 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Voltage too high
34 Manifold Absolute Pressure (MAP) sensor Low voltage
35 Idle Speed Control Valve (ISCV) Poor or no idle speed control
36 Incorrect RON/Octane setting Damaged RON plug or bad connection.
37 Engine self-diagnosis (fault code light) Low voltage
38 Oxygen sensor Voltage low (1990 model year on)
39 Oxygen sensor Voltage high (1990 model year on)
41 Vehicle speed sensor (VSS) Low voltage
41 1 gear ident switch (C20LET systems) Low voltage
41 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8/XEV systems) High voltage
42 Vehicle speed sensor (VSS) High voltage
42 1 gear ident switch (C20LET systems) High voltage
42 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) High voltage
43 Linear EGR system (XEV systems) Faulty
44 Oxygen sensor Air/fuel mixture too lean (weak)
45 Oxygen sensor Air/fuel mixture too rich
46 Air pump relay High voltage
47 Air pump relay Low voltage
47 Linear EGR Position (XEV systems) Faulty
48 Battery voltage Low voltage
49 Battery voltage High voltage
51 ECU Programmable memory PROM error, hardware failure
52 Engine check light; final stage (fault code light) High voltage
53 Fuel pump relay Low voltage
54 Fuel pump relay High voltage
55 Engine Control Unit (ECU) fault Renew Engine Control Unit (ECU)
56 Idle Speed Control Valve (ISCV) Short to earth
57 Idle Speed Control Valve (ISCV) Interruption
59 Inlet manifold valve 1 Low voltage
61 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) Low voltage
62 Fuel Tank Vent Valve (FTVV) High voltage
63 Inlet manifold valve 1 High voltage
63 EST Line coil cylinder 2&3 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
64 EST Line coil cylinder 1&4 (M2.8 / XEV systems) Low voltage
65 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer Low voltage
66 Carbon Monoxide ( CO ) potentiometer High voltage
67 Throttle valve switch – idle position switch Low voltage – switch not opening
68 Throttle Switch (TS) – idle contact Idle switch not opening
69 Air Temperature Sensor (ATS) Low voltage
71 Air Temperature Sensor (ATS) High voltage
72 Throttle Switch (TS) – full load contact High voltage – Full load switch not running
73 Air Flow Sensor (AFS) Low voltage
74 Air Flow Sensor (AFS) High voltage
75 Transmission switch – torque control Low voltage
76 Automatic Transmission (AT) torque control Engaged long, ignition retard long
79 Traction control unit Incorrect ignition/injector cut-off
81 Injector valve 1 Low voltage
82 Injector valve 2 Low voltage
83 Injector valve 3 Low voltage
84 Injector valve 4 Low voltage
85 Injector valve 5 Low voltage
86 Injector valve 6 Low voltage
87 Air Conditioning (AC) cut off relay Low voltage
88 Air Conditioning (AC) cut off relay High voltage
89 Oxygen sensor heater Low voltage
91 Oxygen sensor heater High voltage
92 Camshaft sensor failure (XEV systems) Faulty
93 Hall Effect Switch (HES) Low voltage
94 Hall Effect Switch (HES) High voltage
95 Hot start valve Low voltage
96 Hot start valve High voltage
97 Traction control unit – ignition/injection cut off Incorrect signal – high voltage
98 Oxygen sensor Open circuit, wiring break
99 Code unknown n/a
113 Turbo boost control Boost presure high, out of range
114 Idle boost valve Above upper limit
115 Full boost pressure Below lower limit
116 Boost pressure Above upper limit
117 Wastegate valve Low voltage
118 Wastegate valve High voltage
121 Oxygen sensor 2 Lean exhaust, weak mixture
122 Oxygen sensor 2 Rich mixture/exhaust
123 Inlet manifold valve 1 Blocked
124 Inlet manifold valve 2 Blocked
132 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve Incorrect signal
133 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 High voltage
134 Exhaust Gas Re-circulation (EGR) valve 2 Low voltage
135 ‘Check engine’ lamp (fault code lamp) Low voltage
136 Engine Control Unit (ECU) n/a
137 Engine Control Unit (ECU) box High temperature
141 Secondary air pump Not enough air
142 Secondary air pump Air without pump
143 Immobiliser function in ECU No or incorrect signal
144 No immobiliser signal recived Faulty unit or break in wiring
145 Incorrect immobiliser signal received Faulty unit or break in wiring -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.