corsa gsi versnellingsbak

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa gsi versnellingsbak

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17261081
    tolunay
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 November 2009

      Beste,

      Vandaag tijdens het wegrijden bij de stoplicht tijdens het schakelen van 1 naar zijn 2, hoorde ik een licht knal en een trillingen toen ik de koppeling op liet komen. Uit laten rollen naar een gelegen plek en verder onderzocht en waarschijnlijk is me bak overleden :wtf

      symptomen:
      2de versnelling ligt er compleet uit, pook gaat in zijn 2 en kan de koppeling op laten komen zonder dat de auto rijdt, kan de motor laten toeren en dan hoor ik geratel in de bak.
      De overige versnelling doen het wel, kan de auto gewoon rijden behalve de 2 dan, hoor tijdens het rijden wel licht geratel in de bak.

      Heb alleen een halve km naar huis gereden na het “ongeval”.

      Is het tijd voor een nieuwe bak of zou deze eventueel nog te repareren zijn, dat de 2 de versnelling misschien los gekomen is van de tussen as ?

      [youtube:2sfwzw8g]http://www.youtube.com/watch?v=m7IR_1ErF5Q[/youtube:2sfwzw8g]

      #18177969
      corsaboy
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        2 is compleet kaal

        Gewoon op zoek naar een andere bak. Grote kans doordat je doorgereden bent dat er meer schade is onstaan aan de rest van de internals.

        Gewoon deze bak inclusief diff richting de oud ijzer boer.

        #18177970
        tolunay
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 November 2009

          Zo een vermoeden had ik al :cry
          Wordt dus een f17cr bak zoeken.

          Heeft het voordelen om een wr bak te nemen omdat ik redelijk vaak op de snelweg rij, dat ik dan minder toeren draai?

          #18177971
          corsa14slow
          Deelnemer
            Lid sinds:
            3 December 2011

            WR bak: Wide ratio, idd lagere toeren op de snelweg bij de zelfde snelheid ;)
            (en lagere acceleratie vermogen = hogere top)

            #18177972
            tolunay
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 November 2009

              Een WR uit bak uit een corsa c 1.7dti past 1 op 1 op mijn motorblok neem ik aan ? met de huidige koppelings set en dergelijke ?

              #18177973
              corsa14slow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 December 2011

                geen idee, ben niet bekent met de motorblokken van de Corsa C…
                maar denk eigenlijk wel dat het zo plug en play zal zijn…

                #18177974
                Gsi-corsa
                  Lid sinds:
                  16 June 2013

                  f17 bakken gaan vaak kapot helaas!,

                  ik rij zelf ook in een gsi, wat voor kmstand heeft die van jou gelopen als ik vragen mag?

                  of de WR bak past weet ik zo niet.. dan zou je nog even moeten wachten totdat iemand het antwoord heeft.

                  #18177975
                  tolunay
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 November 2009

                    Helaas wel ja, er zijn zo 1 2 3 ook geen sterkere opties te vinden.

                    mijn corsatja heeft 144dkm gelopen. ikzelf heb hem een jaar geleden gekocht bij 139dkm.

                    gisteravond even snel op de brug gegooid en er was een redelijke transmissie olie vlek aan de onderkant van de bak. dus waarschijnlijk kapot gelopen door te weinig smering.
                    2 maanden geleden was de bak nog keurig schoon van onderen.

                    morgen ligt als goed is de bak los, kan ik na school een nieuwe ophalen bij van de Ven.

                    #18177976
                    CarloAstra
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 December 2006

                      Bij Klein Gunnewiek hebben ze 2 F17WR bakken liggen met vertanding 3.74. Zou hun eens bellen. Let wel op dat je hem van een Corsa C hebt ivm de bediening van de schakelpook..

                      #18177977
                      Corsa_GSi
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        En als je de bak los hebt goed kijken waar die lekkage vandaan komt.
                        Bij de andere bak zou ik er gelijk nieuwe keerringen inzetten (waar je de assen insteekt).

                        #18177978
                        tolunay
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 November 2009

                          Vandaag enkele sloperijen en demontage bedrijven gebeld, geen een bedrijf had de juiste bak op voorraad..
                          Via onderdelenlijn enkele reacties gekregen voor een bak, morgen ga ik daar achteraan.

                          Gelijk ook maar druklager en koppelingsset vervangen, is ook ver op :puke

                          #18177979
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Klinkt wel eng zeg.

                            Succes met zoeken, deze bakken gaan vaak kapot.
                            Ik was mijn goede F17CR 3,74 binnen 2 dagen verkocht voor een belachelijk bedrag..

                            Let wel op de bevestigings punten bovenop de bak. de Corsa-B, Astra-F en Vectra-B hebben deze niet.
                            je hebt dus een bak nodig van een Corsa-C Astra-G Vectra-C

                            Willem

                            #18177980
                            tolunay
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 November 2009

                              Zeg dat wel Willem, ik schrok er zelf van toen hij tijdens het rijden overleed :jerry
                              Ik dacht in eerste instantie dat 1 van de homokineten overleden was haha

                              Samen met mijn monteur via onderdelenlijn een bak kunnen vinden voor een leuk prijsje met 137dkm.
                              Ook een nieuwe koppelingsset besteld, omdat de koppeling al ver op is en de druklager niet goed meer was.
                              1 van de motorsteunen was dus ook kapot, het middelste busje zat helemaal los van de rubber eromheen :wtf verklaard wel waarom hij tikte bij gas los en weer gas erop.

                              Verder heeft de monteur mijn einddemper aansluiting afgebroken van zijn las :swear (was al niet de beste maar tog) wordt gratis gefixt.

                              Vriend van mij vertelde dat het verstandig is om gelijk de krukaskeerring achter de vliegwiel te vervangen en ook de keerringen van de bak waar de steekassen inkomen?

                              #18177981
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Klinkt ook meer als een Homokineet aan barrels, maar als ie in enkel versnellingen wel rijdt en andere niet is het de bak inderdaad.

                                als deze krukaskeerring zweet kan je dat wel doen, vlieigwiel ABSOLUUT met de juiste Locktite weer vast zetten.. ik heb gezien wat er gebeurt als je dat niet doet.

                                Askeerringen is wel verstandig, nieuwe olie (ORIGINEEL OPEL, bij de dealer halen, is rode olie, maar zeker geen AUTOMAATBAK olie, zoals velen WEL denken!!
                                Deze bak is gevoelig voor GOEDE olie, niks anders dan de juiste erin, en zorgen dat ze goed op peil blijft, 1x in de 100.000km verversen..

                                Willem

                                #18177982
                                tolunay
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  7 November 2009

                                  De krukaskeerring zweet zo op het oog niet, maar weet ik niet zeker,

                                  Maandag even langs de VOD dan voor 2 nieuwe keerringen en een flesje bakolie :thumb

                                  #18177983
                                  wim-v6
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    12 August 2005

                                    1,9 of 2,1 liter, worden 2 of 3 flesjes olie, maar daar word je ook niet arm van… prijs valt opzich mee..

                                    Willem

                                    #18177984
                                    tolunay
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      7 November 2009

                                      Wat kost een flesje olie dan ongeveer ?
                                      En wat is de juiste inhoud 1.9 of 2.1 liters ?

                                      http://www.opel-infos.de/getriebe/f17.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
                                      Of 1.6 liter :hmmz

                                      #18177985
                                      wim-v6
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        12 August 2005

                                        ik moest laats bij een F17 ook 1,9 liter vullen om aan zijn peil te komen, gewoon eerst 1,6 vullen, en dan peilen.

                                        In mijn F13 heb ik gewoon 2,2liter geflikkerd, werkt prima lekt niet, gooit t er niet uit… maar is wel weer lekker stil, en vooral schakelt ie een stuk lekkerder (F13 uit 1986 (+/-))
                                        daar gaat nog minder in als in een F17 dacht ik..

                                        #18177986
                                        tolunay
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          7 November 2009

                                          Net langs lathouwers geweest en 2 flesjes olie (2x1L) gehaald en een zakje met 2 steekaskeerringen.
                                          Bij elkaar was ik 48 euro en paar centen kwijt :cry:

                                          #18177987
                                          wim-v6
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            12 August 2005

                                            kan je niet voor knoeien zeg ik dan maar..

                                            Als dat je bak heel houd, heb je er alleen maar winst van.

                                            Willem

                                            #18177988
                                            tolunay
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              7 November 2009

                                              Vandaag een hoop gebeurd aan de corsa, :thumbup

                                              Gisteren de koppelingsplaat en de drukgroep op de motor gemonteerd en gecentreerd.
                                              Helaas kwam de Nieuwe versnellingsbak wat later binnen, hiervan heb ik de benodigde steunen overgezet en de nieuwe druklager erin gemonteerd.

                                              Van bestuurderszijde was de fuseekogel defect,( nog originele dus moest eraf gesleept worden :wtf ) die gelijk vervangen samen met de voorste motor/bak-steun en 1 as-hoes vervangen.
                                              Vandaag als eerste de bak tegen de motor aangezet en vastgebout, daarna subframe eronder vastgebout en zo langzamerhand alles verder afgebouwd.

                                              De achterdemper was behoorlijk lek, als een zeef :jerry op een “tijdelijke” manier vast gebeund.
                                              Gelijk olie en koelwater afgetapt, nieuwe olie filter erin gezet en weer alles afgevuld met verse olie en kvs.
                                              Versnellingsbak afgevult met verse olie.

                                              Als laatste de remvloeistof iets bijgevuld en de koppeling ontlucht, toen kon die eindelijk weer aan buiten :wub

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.