Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › Corsa GSI Stuur
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 april 2011 om 16:27 #17235259
Kent iemand de Corsa GSI stuur. Normaal zijn ze met 2 spaken of helemaal dicht zoals in de tigra’s.
Maar ik ben op zoek naar 3 spaaks en daar zit als het goed is geen airbag in.
heeft iemand enig idee hoe dit staat in een tigra? Of heeft iemand een voorbeeld?
Is dit tevens makelijk te verwisselen want dit groot stuur wat ik nu heb vind ik 3 dubbel niks.
6 april 2011 om 22:02 #17849884Niemand!!!????:cry
6 april 2011 om 22:05 #17849885denk niet dat je met je neus op een sportstuurtje wilt knallen zonder airbag omdat het niet mooi genoeg stond :)
maargoed, verwisselen is niet zo moeilijk. alleen wel zorgen dat je een claxon hebt6 april 2011 om 22:10 #17849886Nou daarvan ben ik bewust maar alle normale GSI’s hebben dat ook niet. En ik ga er natuurlijk niet van uit dat ik ongelukken ga maken :P
Maar ik zit ook te twijfelen met de nieuwe Tigra stuurtjes. Die zijn niet zo lomp als de oude van Tigra
6 april 2011 om 22:16 #17849887waarom zou je in hemels naam een stukje veiligheid uit je toch al niet al te veilige leeftijd generatie voertuig er uit halen om voor de ‘leuk’ een sport stuurtje te plaatsen?
Wat ik me dan afvraag: Ben je dan levensmoe?
6 april 2011 om 22:25 #17849888Hahahahaha nee eigenlijk niet :P.
Maar doe het eigenlijk niet alleen voor het leuk uitzien. Maar ik persoonlijk vind het GSI stuur ook veel fijner rijden ( Althans in een Corsa B 1.4 ) iets kleiner maar wel dikker. Alleen idd ( klote ) dat er geen airbag in zit.Dus ik zit echt te twijfelen welke ik erop wil gaan zette.
Deze puur omdat ik hem fijn vind.
Of deze omdat ik hem gewoon vele male beter vind uitzien. Meer veiligheid.
Alleen ik heb dit stuur nog nooit in mijn handen gehad :hmmz7 april 2011 om 05:17 #17849889Niet voor het één of ander, maar heb je nu in je tieg wel een airbag zitten?
Want dan is het dus apk verplicht dat er een stuur met airbag in zit, en het zonder foutcodes functioneert (echt testen of ie werkt is ook zoiets)7 april 2011 om 06:59 #17849890Dat 2de type stuur in die Agila heeft een airbag. dit type stuur is ook geleverd in de 2de generatie A-Tigra. (Vanaf 1998>)
Ik weet niet hoe de electronica van een airbag in elkaar zit, en of de stuurnaven gelijk zijn voor bijde sturen.
Dit zou je vooraf moeten uitzoeken voor je aan zoiets begint.
Maar plaatst een airbag terug! Het is geen garantie maar wel een hulpmiddel die je je leven kan redden op een onverwacht moment wanneer alles samenloopt wat je nooit had kunnen voorspellen!
7 april 2011 om 07:13 #17849891Oke dan word het, het nieuwe stuur. Mits het gaat met de airbag. Met stuurnaven zit het goed alleen met de airbag heb ik geen flauw idee
Iemand anders toevallig wel ervaring mee?
7 april 2011 om 07:41 #17849892Koop niet een dergelijk stuur uit een astra, dat past niet en die zijn in diameter net iets groter als die uit een corsa. (neem aan dat er een corsa stuurnaafdiameter inzit)
En let even op de claxon knopjes, die zijn op marktplaats bijna allemaal verrot. Je moet een beetje geluk hebben met de sturen, anders betaal je zo 70+ euro voor alleen een airbag.
7 april 2011 om 13:04 #17849893agja ik weet het niet hoor met zon airbag .
zal wel mijn mening zijn maar een airbag 15 jaar oud zal wel niet veel meer doen .
en punt 2 je krijgt eerst dat plastic ding voor je knikker en dan die zak daar wordt je ook niet betere op .
pas wel op met demonteren eerst accu los halen .
en als je iets kiest zonder airbag .
alle airbag stickers verwijderen lampje eruit halen.alleen toeter aansluiten van een airbag systeem naar een niet airbag is wel lastiger .
is mijn mening
ik heb ook gewoon een stuurtje zonder airbag maar dalijk wel met 4 punts gordels maakt het allemaal net wat veiliger.
7 april 2011 om 13:24 #17849894[rquote=1908902&tid=145903&author=pluuske]agja ik weet het niet hoor met zon airbag .
zal wel mijn mening zijn maar een airbag 15 jaar oud zal wel niet veel meer doen .
en punt 2 je krijgt eerst dat plastic ding voor je knikker en dan die zak daar wordt je ook niet betere op .
pas wel op met demonteren eerst accu los halen .
en als je iets kiest zonder airbag .
alle airbag stickers verwijderen lampje eruit halen.alleen toeter aansluiten van een airbag systeem naar een niet airbag is wel lastiger .
is mijn mening
ik heb ook gewoon een stuurtje zonder airbag maar dalijk wel met 4 punts gordels maakt het allemaal net wat veiliger.
[/rquote]
Even heel flauwe opmerking mischien: Maar als die toch na 15 jaar volgens jou mening niet meer zo veel doet waarom de accu polen los halen?
Je krijgt geen kap tegen je hoofd, want de airbag scheurt dwas door het stuur heen. als je met je vinger over het stuur gaat zal je precies de scheur naad voelen zitten.
En een airbag, ABS, Winterbanden, Tractioncontrole, parkeer sensoren etc etc zijn geen garantie, wel een hulpmiddel bij een onverwachte situaties waar alles tegelijk op je af komt.
7 april 2011 om 20:10 #17849895[rquote=1908905&tid=145903&author=1985][rquote=1908902&tid=145903&author=pluuske]agja ik weet het niet hoor met zon airbag .
zal wel mijn mening zijn maar een airbag 15 jaar oud zal wel niet veel meer doen .
en punt 2 je krijgt eerst dat plastic ding voor je knikker en dan die zak daar wordt je ook niet betere op .
pas wel op met demonteren eerst accu los halen .
en als je iets kiest zonder airbag .
alle airbag stickers verwijderen lampje eruit halen.alleen toeter aansluiten van een airbag systeem naar een niet airbag is wel lastiger .
is mijn mening
ik heb ook gewoon een stuurtje zonder airbag maar dalijk wel met 4 punts gordels maakt het allemaal net wat veiliger.
[/rquote]
Even heel flauwe opmerking mischien: Maar als die toch na 15 jaar volgens jou mening niet meer zo veel doet waarom de accu polen los halen?
Je krijgt geen kap tegen je hoofd, want de airbag scheurt dwas door het stuur heen. als je met je vinger over het stuur gaat zal je precies de scheur naad voelen zitten.
En een airbag, ABS, Winterbanden, Tractioncontrole, parkeer sensoren etc etc zijn geen garantie, wel een hulpmiddel bij een onverwachte situaties waar alles tegelijk op je af komt.[/rquote]
je hebt een punt .
maar ag ik denk daar nooit zo egt over na .7 april 2011 om 20:15 #17849896Hahaha idd.
maar vandaag naar de Bedo Demontage voor opels geweest.
Ik heb gekeken naar het nieuwe stuur van de tigra ( vanaf 1998 )
3 spaaks met airbag. Gewoon een iets wat nettere versie naar mijn mening dan de oude versie.Deze is zeer makkelijk te verwisselen.
Gewoon stroom eraf.
Stuur eraf en ander stuur erop.In feite hoef je niet al te bang wat betreft de airbag module of hoe het maar heet.
De orginele ( 1995 t/m 1997 ) gaat gewoon samen met die nieuwe ( 1998 t/m 2000 )Alleen er is een fabel dat de reactie dan weer iets later is maar om deze fabel zeker te voorkomen moet je gewoon de modulen pakken van de nieuwe ( 1998 t/m 2000 ) want deze is ook gewoon makkelijk te verwisselen.
( laatste stuk is puur voor veiligheid als je in eventuele fabels gelooft. en in deze geloof ik zelf wel )
Iemand op tegen?
7 april 2011 om 20:25 #17849897Omdat ik het toch zelf wel belangrijk vind iets uit de wereld te hebben:
Nieuwe type corsa waar een airbag is open geklapt:
D-Corsa
C-Corsa
Hierbij zie je dat hij door het ‘zachte’ rubber van het stuur scheurt en je zeker geen stuk plastic op je hoofd slaat of andere ‘fabeltjes’ :)
11 april 2011 om 20:09 #17849898[rquote=1909219&tid=145903&author=Kay..]Hahaha idd.
Alleen er is een fabel dat de reactie dan weer iets later is maar om deze fabel zeker te voorkomen moet je gewoon de modulen pakken van de nieuwe ( 1998 t/m 2000 ) want deze is ook gewoon makkelijk te verwisselen.
( laatste stuk is puur voor veiligheid als je in eventuele fabels gelooft. en in deze geloof ik zelf wel )
Iemand op tegen?[/rquote]
is geen fabel, de airbag(s) en regelmodule horen bij elkaar en dienen gelijktijdig te vervangen worden bij een defect alleen dan kan een optimale zekerheid van het systeem gegarandeerd worden.
dat de nieuwere types een fractie later zouden reageren komt wel uit het land der fabelen, anders hadden voor deze tigras een nieuwe typegoedkeuring moeten worden afgegeven, en ook de tigras uit 99 of 2000 hadden de typgoedkeuring van 94
11 april 2011 om 20:53 #17849899[rquote=1911936&tid=145903&author=miraltje][rquote=1909219&tid=145903&author=Kay..]Hahaha idd.
Alleen er is een fabel dat de reactie dan weer iets later is maar om deze fabel zeker te voorkomen moet je gewoon de modulen pakken van de nieuwe ( 1998 t/m 2000 ) want deze is ook gewoon makkelijk te verwisselen.
( laatste stuk is puur voor veiligheid als je in eventuele fabels gelooft. en in deze geloof ik zelf wel )
Iemand op tegen?[/rquote]
is geen fabel, de airbag(s) en regelmodule horen bij elkaar en dienen gelijktijdig te vervangen worden bij een defect alleen dan kan een optimale zekerheid van het systeem gegarandeerd worden.
dat de nieuwere types een fractie later zouden reageren komt wel uit het land der fabelen, anders hadden voor deze tigras een nieuwe typegoedkeuring moeten worden afgegeven, en ook de tigras uit 99 of 2000 hadden de typgoedkeuring van 94[/rquote]
De Sturen zijn probleemloos onderling te wisselen zonder module mee te wisselen bij de Tigra, Corsa-B
en ja, dat orig 3spaaks stuur met airbag is inderdaad een fijn stuur, alleen is ie bij mijn Combo aan de linker toeterknop gescheurd:
Willem
11 april 2011 om 21:09 #17849900ook leuk :D
11 april 2011 om 21:43 #17849901bij mijn tigra moet het airbag stuur ook vervangen worden, bij de mijne kan je zo de airbag plofzak in kijken, en die is wel degelijk wit van kleur:o
12 april 2011 om 06:01 #17849902als je er nog een nodig hebt u2u maar ik heb er nog een liggen origineel tigra
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.