Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa gsi ruilmotor erin of niet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2011 om 20:52 #17242049
Hallo,
Ik heb afgelopen vrijdag een corsaatje gsi gekocht uit 97. Liep perfect!
Nu ben ik net een half uurtje onderweg naar huis en gaat ie opeens niet meer harder dan 120.Dus ik gewoon verder rijden en thuis ff luisteren, en leek dus op 3 cilinders te lopen.
Maarja het regende zooo knetterhard dat ik dacht dat het gewoon een vochtprobleempje was.Maar dus volgende dag naar een dealer gegaan.
Nu had ik em daar ff laten staan, en hun zouden er dan ander bougiekabels en bougies op zetten(als dat het probleem zou zijn).bellen ze me gister en vroegen of k maar even langs kon komen want et zit niet helemaal goed.
Dus ik ben langsgegaan en word mij gezegt dat er een stukje van mn bougie in mn cilinder is gekomen. compressie is gemeten en is gewoon 0!Nu kan ik dus die kop eraf laten halen. waar ze 5 uur mee bezig zullen zijn zeggen ze:P. en dan kunnen ze zien of er een klep is geraakt, of dat er een gat in mn zuiger zit.
Maar zeggen ze: als je er bijvoorbeeld een andere kop op zet, kan het zijn dat je zuiger ook een beetje ovaal is geworden en gaat ie dus uiteindelijk nog niet lekker lopen.Dus nu is mijn vraag: wat is wijsheid. Blok maar gelijk ruilen zonder te kijken( want kijken kost al 250)? of hopen dat het een klep is ofzo, en die dan vervangen?
Is het echt mogelijk dat mn zuiger dan ovaal word?Enne, bestaat het eigenlijk wel dat massa-elektrode stukje van je bougie loskomt? ik heb de bougie niet gezien, maar dit is me verteld.
thanks
11 oktober 2011 om 21:15 #17925877vreemd verhaal, meestal levert t electrode puntje geen schade op…
ik zou ff naar een universeel bedrijf gaan die een stethoscoop hebben, dan hoeft de kop er in elk geval niet vanaf om in de motor te kijken, raar dat ze die bij de dealer niet hebben
11 oktober 2011 om 21:19 #17925878owja sorry vergeten te zeggen. ze hebben gekeken ja, maar konden niks zien omdat er teveel olie(of iets anders) op mn zuiger zat. omdat ie niks verbrandde. Dus daarom konden ze niet kijken of er een gat in mn zuiger zit.
11 oktober 2011 om 21:32 #17925879Beun/zelf doen, blok is immers stuk dus nu kun je voor weinig geld er ook nog iets van leren :thumb . Desnoods onder begeleiding van een monteur de kop zelf ff lostrekken en dan kijken wat de schade nu precies is.
Ed
11 oktober 2011 om 21:43 #17925880haha ja maar k wou er nog wel ff meedoen. Heb em namelijk net 3 dagen. En et is ook niet zo dat k em voor 500eu als project heb gekocht.
Het is gewoon balen dat ie gelijk verrot ging.
11 oktober 2011 om 21:58 #17925881Nou, na drie dagen zou ik eerst maar eens verhaal halen bij de verkoper dan..
11 oktober 2011 om 22:03 #17925882Ja maar die kan ook niet weten dat ieder moment de bougie zou breken.
11 oktober 2011 om 22:19 #17925883Wie zegt dat de bougie stuk is? Heb je daar al bewijs van gezien???? Als ik het verhaal lees denk ik aan een lekke koppakking/klep , maar demonteren van de kop geeft alle duidelijkheid…(en of het nu een klep/zuiger/pakking is….kop moet er dan sowieso af)
Ed
12 oktober 2011 om 08:42 #17925884@sidney46 wrote:
owja sorry vergeten te zeggen. ze hebben gekeken ja, maar konden niks zien omdat er teveel olie(of iets anders) op mn zuiger zat. omdat ie niks verbrandde. Dus daarom konden ze niet kijken of er een gat in mn zuiger zit.
zuiger afvullen met benzine en een nachtje laten staan
dan weet je gelijk of de zuiger lek is (‘s morgens cilinder leeg)
en anders als je de benzine er weer uit zuigt, is de cilinder schoon en kun je kijkendat lijkt me toch niet zo moeilijk om te bedenken als monteur (prutsers daar zeg :P)
12 oktober 2011 om 13:43 #17925885Sorry dat ik het zeg, maar 5 uur om een kop eraf te halen? Heb het pas geleden voor de eerste keer gedaan en ben er nog geen anderhalf uur mee bezig geweest. En dat bij een 16-klepper…
Laat ze eerst maar eens met bewijs komen dat het aan de bougie lag en dat er inderdaad iets afgebroken is. Daarna pas verder handelen…
Een garage waar je mij nooit zult vinden is die van een dealer… Die zijn enkel op geld uit…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.