Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa goed gekeurd als c20xe bij rdw met foto Pagina 2

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
  • Auteur
    Berichten
  • #18017407
    imported_Gsifreak
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 June 2004

      Hahaha zeker, hij ging nog maar net er over heen

      #18017408
      Harjan
        Lid sinds:
        17 October 2005

        Beter dat ie op kenteken staat. Ik ben zeer binnenkort aan de beurt, eerst nog even wat puntjes op de i zetten:)

        #18017409
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          net ff doorgelezen
          tjah zoiets kan gebeuren en achteraf best goed afgelopen

          viel me wel op dat de mensen met t meeste commentaar
          niet echt wat bijzonders in hun sign hebben staan

          dus t moraal riddergevole kan maar zo jalousie zijn???

          anyway de meste hier hebben “vroeger “ook brommer gereden
          hoeveel daarvan waren nog origineel?????

          precies ook niet verzekerd ;)

          ik had een c20xe in een manta ook niet bij rdw geweest maar wel degelijk goed verzekerd
          dus ook dat is een spookverhaal

          als je alles netjes doorgeeft en zij acepteren dan maandelijks premie
          moet er ook uitgekeerd worden

          de meine was getaxeerd dus dan staat echt alles op papier
          een copie van dat raport ging dus ook naar de verzekering

          accepteren zij dat raport dan is de auto volledig verzekerd ;) ;)

          anyway gsi freak kan weer leker doorrijden :thumb

          #18017410
          Dr.Ed
            Lid sinds:
            9 October 2011

            Omkeuren is zeker verstandig, kwam dit stukje tegen wat ik jullie zeker niet wilde onthouden.

            http://www.modderpoel.nl/phpbb/viewtopic.php?f=11&t=7055″ onclick=”window.open(this.href);return false;

            Tevens kom ik beroepsmatig ook veel dingen tegen en in het burgelijk wetboek staat netjes vermeld dat elke burger de wet hoort te kennen en zodoende ook weet dat je in nederland niks mag verkopen wat niet conform de wet is.Een auto die dus meer als 40% is opgevoerd en nog steeds als originele wagen geregistreerd staat op kenteken word dus ook gezien als een niet legaal voertuig en is dus ook in strijd met de wet en dus verboden.Ik heb een drietal zaken lopen waarin iemand oa een corsa 1,4 verkocht met een 2,0 16v blok erin.De wagen ging van 60 naar 150 pk
            Een persoon kocht de wagen en reed zich 3 weken later dood.Na technische controle bleek dit dus om een getunede wagen te gaan die niet verkocht had moeten worden omdat deze niet conform het wettelijk toelaatbare is.De ouders van de verongelukte persoon hebben de verkopende partij aansprakelijk gesteld en hebben de eerste rechtzaak gewonnen.De verkopende partij moet voorlopig een scahadebedrag uitkeren en heeft een voorwaardelijke gevangenisstraf gekregen.In hoger beroep is zijn voorwaardelijke straf kwijt gescholden en is daar 100 uur dienstverlening van gemaakt en kreeg hij een boete opgelegd.Tevens werd het uit te keren bedrag aan de nabestaanden verhoogd naar 38000 euro.Deze jongeman zit nu dus met een schuld van 38000 euro die niet door een verzekering wordt uitgekeerd in zijn maag.Hij
            De nabestaanden hebben loonbeslag laten leggen.Dus zo ver kan het dus gaan als je iets verkoopt wat niet conform de wet is.Wil je dit allemaal vermijden moet je gewoon de wagen opnieuw laten keuren als deze boven de 40% vermogenstoename komt.Het kost je ongeveer in het ergste geval 1000 euro maar dan heb je niet al die ellende achteraf mocht de nieuwe eigenaar zich te pletter rijden ofzo.

            #18017411
            imported_Gsifreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              En daarom ben ik blij dat hij dus nu gekeurd is…

              #18017412
              sebastiaankadettcabriogsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 November 2005

                nu we toch lekker aan het door zagen zijn :p

                alles wat hier boven staat weet ik, en vele die hier mee rijden al jaren.

                ook ik heb vele wagens bij de verzekering gemeld van een motorswap, sommige op kenteken een enkeling niet (toen het nog schreeuwend duur was) heb zelf verschillende keren te horen gekregen dat dat niet uit maakte en dat er niets op papier verandert hoeft te worden. en dat men alsnog verzekerd was.

                Omdat dit ook mijn studie gebied is vermoed ik het volgende.

                stel je verzekert je woning tegen brand (is een vereiste bij elke hypotheek) en je hebt een rieten dak ben je duurder uit als een pannen dak, de rede hiervoor mag duidelijk zijn.. riet brand makkelijker) geef je bij aanvang van z,n verzekering aan dat het huis een pannendak heeft, terwijl het werkelijke een rieten dak heeft ben je of geheel onverzekerd (als de verzekerings maatschapij dekking uitsluit op rieten daken, of onderverzekerd als de premie daarvoor duurder zou zijn.

                ik vermoed dat dat net zo bij auto`s is stel je koopt je auto met een 1.2 en doet daar een 2.0 in vermoed ik dat je bent verzekerd, de wagen was immers een 1.2 bij aanvang van de verzekering, dit vermoed ik omdat er volgens de verzekeraar niks hoeft te worden aangepast op de papieren en gegevens van de verzekeraar, ik ben dit tegen gekomen bij zowel omgekeurde auto`s als niet omgekeurde auto`s dus dit is deels waar theorie en praktijk elkaar tegen spreekt.

                Ik wil niet oproepen om je verzekeraar hier niet van in te lichten ik deel slechts mijn ervaring er mee.

                Zoals hier boven staat is er al jurisprudentie van de gevolgen van het verkopen van een technisch onverzekerde auto die niet opnieuw ter keuring bij de rdw is aangeboden bij verkoop.

                #18017413
                kadettje-89
                  Lid sinds:
                  19 February 2007

                  jeetje wat een gezeverzeik zeg.ik ken me nog wel herinneren van aantal jaar geleden dat ongeveer de helft van het forum met ander motorblok reed dan op papier stond.en dan werd er niet over gezeken.en nu ineens iemand komt met uit zich zelf te zeggen dat hij de sjaak is geweest is het EIGEN SCHULD DIKKE BULT.maar goed weer een snelle goedgekeurde corsa op de weg.

                  #18017414
                  Thomas_M
                    Lid sinds:
                    2 February 2012

                    Kan iemand mij vertellen wat het omkeuren mij ga kosten? Corsa x14xe –> c20xe, bouwjaar 1999.

                    #18017415
                    imported_Gsifreak
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      29 June 2004

                      Normaal 53 euro ik was 140 kwijt vanwege wok melding


                      @kadettje-89
                      haha dank je wel :thumbup

                      #18017416
                      Coiler
                        Lid sinds:
                        7 July 2010

                        Volgens mij moest je voor autos van 1998+ ook nog alle testen e.d. laten doen waardoor het op 500+ uitkomt.

                        #18017417
                        imported_Gsifreak
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 June 2004

                          Na 97 wel maar voor 97 niet

                          #18017418
                          jblfreak
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            mijn kadett staat netjes als 2.5 V6 op papier en is als 2,5 verzekerd

                            hier werd bij de unive geheel niet moeilijk over gedaan

                            eerst snapte ze het niet maar kopie van me papieren naar t hoofdkantoor en opgelost

                            maar 4 jaar geleden

                            hoeveel corsa’s met een c20xe reden er rond zonder goedkeuring

                            die waren niet op 2 handen te tellen

                            heb zelf ook met mijne illigaal gereden en als ik gepakt had geweest jammer dan shit happens

                            mmaar ga niet iemand even zo in de grond trappen dank u

                            maar gsifreak

                            gefeliciteerd

                            rijd nu wel fijner zeker qwa gevoel

                            #18017419
                            imported_Gsifreak
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              Het legaal gevoel is inderdaad lekker ja… Geen gezeik of gezemel meer..

                              Maar klopt vroeger wou niemand omkeuren omdat het te duur was. En bepaalde volk lopen te Zeiken waarom hij nog niet op papier staat

                              #18017420
                              mischa
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                Ach, zie het zo: het is gewoon afgunst omdat ze zelf nog niet de moeite genomen hebben.

                                Groeten,
                                Mischa

                                #18017421
                                Corsa_GSi
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Netjes gedaan en gefeliciteerd :thumb

                                  Alleen vraag ik me af waarom een agent je staande houdt en je mee moet naar het RDW. Dat stuk van het verhaal snap ik nog ff niet :hmmz

                                  Heb ook een paar jaar gereden met een Corsa die niet voldeed aan de type goedkeuring.
                                  En nee dat was eerst niet met een ander blok erin, maar met een blok dat bijna 75% meer vermogen had dan standaard.
                                  Dat mag dus ook niet :vertag

                                  Nog nooit problemen mee gehad terwijl ik toch regelmatig hier in de buurt controles heb van de politie dat ze dus alles controleren (je rijdt gewoon een fuik in weg is kompleet afgezet en op een nabij gelegen parkeer terrein wordt alles onderzocht van alcohol tot papieren enzo verder).

                                  De verzekering was trouwens gewoon op de hoogte van het extra vermogen, want de auto was verzekerd op basis van een taxatierapport waarin een vermogensuitdraai zat.
                                  Het enige wat de verzekeringsagent vroeg was of het remsysteem ook geupgrade was.

                                  #18017422
                                  turbootje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    29 June 2004

                                    @ serdwaas… is de jouwe wel gekeurd dan ?

                                    #18017423
                                    imported_Gsifreak
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      29 June 2004

                                      @servaas

                                      De controle hebben ze bij de rdw station zelf gehouden. Omdat 2 minuten van rdw vandaan en vaste meeting plek is. En voor de politie is het dan mooi mee genomen die avond

                                      #18017424
                                      Corsa_GSi
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Aha ok, nu snap ik de situatie. Beetje zoeken weer van de politie, maar goed dat is hun goed recht.

                                        @Turboontje

                                        #18017425
                                        richardschaeks
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 October 2008

                                          @Gsifreak wrote:

                                          He jongens het was erg spannend. Het duurde erg lang maar uit eindelijk mog ik naar binnen. Alles goed nagekeken, motor lag er mooi in zij die man. Erg netjes. Vroeg oof waarom die motor erin lag..
                                          Toen kwamen we 1 bout tegen die los was. Sebastiaan ff vast gezet. Later moest ik echter naar mijn werk..dus sebas hield me erg in spanning. En later zei die hij is gekeurd… Ben erg blij en kan eindelijk legaal rijden.. Morgen verzekering erover bellen.. Hij weegt 991 kg

                                          1055kg hier:)

                                        19 berichten aan het bekijken - 51 tot 69 (van in totaal 69)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.