Corsa geparkeerd op mijn astra trekhaak en bumper

Forumindex Forums Modellen Astra Corsa geparkeerd op mijn astra trekhaak en bumper

• Dit onderwerp is leeg.
16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Auteur
    Fonzy

Van het weekend heeft er een corsa bestuurder geprobeerd file te parkeren wat blijkbaar niet gelukt is. Hierbij heeft hij/zij mijn bumper en trekhaak geraakt. De voorbumper van de corsa was flink ingedeukt. Mijn achter bumper heeft (lichte) lakschade. Nu is de persoon in kwestie gewoon blijven staan en heeft waarschijnlijk gedacht niks te zien op mijn bumper. Toevallig moest ik even in mijn auto zijn en zag de corsa achter mijn auto staan afvragend waar die schade vandaan kwam en zo ben ik er dus achter gekomen dat ik ook schade heb. Deze persoon heeft niks aan gegevens achter gelaten dus heb ik bij hem maar mijn tel nummer onder de ruit gelegd. Maar heb niks meer vernomen. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en de brief voor de verzekering ligt klaar om verstuurd te worden.

Nu heb ik eigenlijk een vraag heeft een van jullie zoiets wel eens meegemakkt? en dan nog beter heb je de schade ook nog vergoed gekregen? Eigenlijk heb ik alleen maar indirect bewijs en geen getuigen.

Neut3.24

Fronzy, was het niet handig geweest om er foto’s van te maken of beeldopname, dan heb je zowel de schade als kenteken als bewijs, dit is enkel een idee op dit moment, weet niet of ik er zelf opgekomen was op t moment dat je t ziet.

Ik heb t gelukkig nooit mee gemaakt maar geloof mij dat dit bij vele overkomen is, mensen zijn soms beesten als het gaat om geld.
        al te bang om te moeten betalen terwijl ze zelf niet goed gehandeld hebben.

succes en ik hoop dat je de desbetreffende persoon kunt achterhalen.

Groetjes

dennis121

altijd een camera in mijn tas zitten..
          je zou zoiest maar gebeuren dan ben je daar in ieder geval op voorbereid!!!!!

wessaa
          Deelnemer

ik heb ook al schade gehad aan de neus van mijn corsa, veroorzaakt door een fietser,
            ik kon niet eens aangifte doen bij de politie omdat ik moest bewijzen dat het MET OPZET was gebeurt.. beetje jammer, en kon uiteindelijk gewoon uit m`n eigen zak de schade betalen.

heb je trouwens het kenteken niet opgeschreven ? dan zou je wel verder kunnen gaan via de politie omdat de andere bestuurder dus schade heeft van jou trekhaak , en er dus bewijs is

Fonzy

Tuurlijk heb ik er foto’s van daar staat heeeeeel mooi een kenteken op :vertag. Maar ik snap dit soort mensen niet het is puur een verzekerings kwestie. Maar zal wel bang zijn geweest voor de no claim.

Powercorsa

Is altijd heel moeilijk, helaas.

Mn pa heeft het zelfs meegemaakt dat ie in de auto zat, reed een bestel bus langs en 3 auto’s hadden schade (allemaal de spiegel eraf). Doorgegeven aan de politie en die hebben het kenteken doorgekregen, ze sturen een brief en de persoon in kwestie ontkent dat die daar geweest is. (stond zelfs reclame op de bus welke overeen kwam).
                Uiteindelijk maar op de sloop een andere spiegel gehaald en dus zelf betaald.

Fonzy

Ontkennen dat ie achter me heeft gestaan zal vrij moeilijk gaan aangezien ik daar foto’s van heb. Maar hij zal wel kunnen ontkennen dat ie die schade aan zijn auto die dag heeft gemaakt. Ik wacht vol spanning af.

bjornspiering
                  Deelnemer

meestal kun je er wle naar fluiten, heb ook zoiets gehad en heb toen niet direct te politie gebeld, kreeg van de politie te horen op het bureau dat ik het plaats van het ongeval maar niet had moeten verlaten. dus via de verzekering gespeeld maar opheden nog niks van gehoord. had het kenteken van de auto en alles maar die persoon is door gereden na het voorval.

xladage
                    Deelnemer

Off….. hij zegt gewoon dat jij tegen hem aan hebt gereden, dan wordt het pas lastig…..

Fonzy

origineel gepost door xladage
                        Off….. hij zegt gewoon dat jij tegen hem aan hebt gereden, dan wordt het pas lastig…..

Gelukkig voor mij zal dat voor hem heel moeilijk worden ik heb namelijk getuigen dat ik de auto daar eerder heb neergezet.

afgelopen dinsdag ben ik naar de politie geweest en die hebben mijn schade formulier gestempeld en een rapport opgemaakt en de schade gezien. Dit heb ik met de foto’s naar de verzekering gestuurd en nu even afwachten wat er gebeurd.

xladage
                        Deelnemer

Dat scheelt….. succes met de afahndeling!

Fonzy

Bedankt. Ik zal jullie op de hoogte houden

bjornspiering
                            Deelnemer

toevallig toch niet vrienden of familie he want dan zijn het blijkbaar geen getuige ;)

Fonzy

Nou het heeft even geduurd maar de zaak is afgehandeld Dankzij het SUR van Unive.

De corsa rijdster heeft in alle toonaarden ontkent dat ze tegem mijn auto is geparkeerd. Helaas heb ik dus niet kunnen aantonen dat zij het ook daadwerkelijk is geweest….. Maar de vriendelijke vrouw van de rechtshulp heeft 2 door mij opgegeven getuigen aangeschreven om een getuigen verklaring te maken dat ik mijn auto schade vrij heb weggezet en idt met het hele dossier naar het waarborgfonds doorgestuurd. Hier zijn ze tot de conclusie gekomen dat ik recht heb op een schade vergoeding en dat heb ik dan ook gekregen gelukkig. Min puntje is wel dat de schade getaxeerd was op 714 euro en dat het waarborgfonds een eigen risico hanteert van 250 euro. Maar ben allang blij dat ik wat heb gekregen.

Nu wil ik alleen de bumper opnieuw laten spuiten en er een bumper lip (spoiler oplaten zetten) Dus ga ik even hard op zoek naar een 2de handsw bumper spoiler voor voor en achter en dan hoop ik dat ze die ook willen spuiten samen met de achter bumper voor het geld wat ik heb terug gekregen.

Lang leve het waarborgfonds

KadAstra-EF
                                Deelnemer

Dat kun je wel zeggen.
                                  Weet je wel dat 10 % van je premie naar het waarborgfonds gaat ??
                                  Dit is bij iedere autoverzekering.
                                  Dus je krijgt min of meer je eigen geld weer een beetje terug….

Rik

Fonzy

Beter dat dan helemaal niks……. :afro

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.