Corsa gekocht maarrrrrrrrrr kan dit..?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa gekocht maarrrrrrrrrr kan dit..?

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262611
    Har Opel
      Lid sinds:
      13 November 2010

      Zou wel eens willen weten hoever het strekt als een koper een auto heeft gekocht bij een Autobedrijf die aangesloten is bij Bovag en 6 maanden volledig Bovag Garantie geeft bij aankoop en de NAP pas aanwezig is of je dan nog onder de koop uit kan als je het ondertekent hebt.

      Waarom zou men zich afvragen op dit forum…wel er werd gezegd dat de auto 2 vorige eigenaren heeft gehad en dat de auto slechts 65000 km heeft gereden.

      Na wat speur werk via internet en betaalde site geraadpleegd hebben kwam er het volgende aan het licht van deze 2é hands auto uit 2002.

      Km.stand van 65.000 was niet juist volgens Autoverleden.nl kost je een paar euro maar dan weet je wel wat.
      Hoeveel het echt is zegt men niet daar kom je volgens mij ook nooit meer achter dus 65000 kan makkelijk 165000 zijn en dan wordt het een heel ander verhaal.

      Ook bij historie vorige eigenaren gecheckt ( uiteraard eerst betalen ) wat 2 was volgens de verkoper en in werkelijkheid 5 vorige eigenaren en 9 handelaren dus totaal 14 eigenaren
      Zou het Autobedrijf dit kunnen geweten hebben of houd men zich van de domme en ben ik er in getrapt met misschien alle gevolgen van dien.

      Kan je nu zonder verdere kosten de koop ontbinden of zit je er aan vast en moet je als je wilt 15% van de aankoopsom betalen..heb nog niets betaald maar kreeg een beetje argwaan achteraf en vandaar ik de kenteken check heb gedaan, oke oke ik had dat eerst moeten doen voor ik er naar toe ging maar dat is achteraf praten, het zij zo.

      Misschien is de km.stand wel echt dat kan er zit een NAP pas bij maar ik hoor hier en daar dat er best mee gesjoemeld kan worden ondanks de NAP pas als je de weg maar weet.

      Wat te doen………auto wordt 100% op gebreken die ik ontdekt had in orde gemaakt en ik zou hem as vrijdag gaan halen.

      Ik had gekozen voor 11 jaar omdat hij en mooie km.stand had van 65389 en dat vond ik belangrijker als een auto van 2005 met 160000 km op de teller.
      Het gaat om een Opel Corsa GSI 1.8-16V, waar ik nu bang voor bent is dat die afgetrapt is, ik heb wel 6 maanden Bovag garantie maar ik heb geen zin in allerlei ellende ik wil een goede auto wat werd beloofd.

      Ik ben het vertrouwen een beetje kwijt in deze prachtige auto heb Bovag gemaild met het rapport en de NAP ook kijken of hun willen reageren en wat hun advies is, het bedrijf heb ik van te voren goed bekeken via internet en dat was op zich oke alle reviews waren positief niks geen klachten 38 x oke.

      Ook gekeken of ze echt Bovag aangesloten zijn en dat is ook zo, waar ik me nu zorgen om maakt kan ik er nog achter komen wat deze GSI echt heeft gelopen als blijkt dat het echte km.ers zijn dan is dat voor mij een geruststelling gemaakt.

      Dus in kort..op autoverleden.nl zeggen ze km.stand is Onlogisch – de opgegeven km.stand klopt niet en bij NAP zegt men km.stand van deze auto is volgens de database Logisch en correct wat moet ik nu geloven.

      Hoop dat hier wijze mensen zijn die hier ervaring mee hebben en mij misschien behoeden voor een hoop ellende want het is zo vrijdag 20 dec

      #18199829
      BlackVec
      Deelnemer
        Lid sinds:
        13 February 2008

        Km stand zegt niks, een droog blok wel. Als er goed voor gezorgd is dan is dat meestal wel te zien.
        Als de uitlaat mooi schoon is van binnen en geen blauwe rook blaast zou ik me geen zorgen maken.

        #18199830
        Anoniem
          Lid sinds:
          1 January 1970

          Dat autoverleden.nl aangeeft dat de kilometerstand onlogisch is heeft meer te maken met dat de auto 11 jaar oud is en een zeer lage kilometerstand heeft. Dat iets onlogisch is wil niet gelijk zeggen dat het ook niet waar is ;)

          Datzelfde geldt voor mijn broers corsa opc. Die auto is van 2008 en heeft nu 15.000km gelopen. Op heel veel sites geeft men ook aan dat die stand onlogisch is.

          Het ligt dus aan de site dat men geen absurd lage kilometerstanden accepteert. En als je corsa over zijn hele verleden een nap-registratie heeft kan er niet gesjoemeld zijn met de kilometerstand.

          #18199831
          Maurice89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            10 October 2009

            De opel dealer kan je een uitdraai geven van alle apk standen kost je wel wat geld maar hoeveel geen idee.

            #18199832
            Har Opel
              Lid sinds:
              13 November 2010

              @martklanderman wrote:

              Dat autoverleden.nl aangeeft dat de kilometerstand onlogisch is heeft meer te maken met dat de auto 11 jaar oud is en een zeer lage kilometerstand heeft. Dat iets onlogisch is wil niet gelijk zeggen dat het ook niet waar is ;)

              Datzelfde geldt voor mijn broers corsa opc. Die auto is van 2008 en heeft nu 15.000km gelopen. Op heel veel sites geeft men ook aan dat die stand onlogisch is.

              Het ligt dus aan de site dat men geen absurd lage kilometerstanden accepteert. En als je corsa over zijn hele verleden een nap-registratie heeft kan er niet gesjoemeld zijn met de kilometerstand.

              Oké ben al wat opgelucht na dit lezen, maar wat vind je dan van de 2 vorige eigenaren wat men dus zei bij het Autobedrijf hij heeft er totaal 14 gehad waarvan 5 particuliere en 9 erkende bedrijven ( handelaren ). Daarom is mijn twijfel zo groot mede doordat de vorige eigenaren niet 2 maar 5 zijn want die handelaren hebben alleen maar deze auto doorgeduwd naar andere handelaren die er misschien een klant voor hadden/wisten snap je mijn bezorgdheid…het zijn al mijn spaarcenten die ik as donderdag voor deze auto op tafel moet leggen 5150 euro met 6 mnd Bovag

              #18199833
              ricksmits
              Deelnemer
                Lid sinds:
                28 June 2013

                iedere dealer kan bij het aanvragen van de NAP pas alle km standen zien die ooit ingevuld zijn bij APK keuringen.

                Of er een in de wet iets genoteerd staat over eigenaren weet ik niet. Indien jij een auto hebt gekocht waar de KM stand van teruggedraaid is ( wat schriftelijk te bewijzen is indien de km standen zijn geregistreerd ) dan hebben ze wel een probleen.

                #18199834
                Har Opel
                  Lid sinds:
                  13 November 2010

                  @ricksmits wrote:

                  iedere dealer kan bij het aanvragen van de NAP pas alle km standen zien die ooit ingevuld zijn bij APK keuringen.

                  Of er een in de wet iets genoteerd staat over eigenaren weet ik niet. Indien jij een auto hebt gekocht waar de KM stand van teruggedraaid is ( wat schriftelijk te bewijzen is indien de km standen zijn geregistreerd ) dan hebben ze wel een probleen.

                  Toch schijnt het geen probleem te zijn om de NAP pas te omzeilen als je de juiste personen daarvoor weet…hoor het wel eens op me werk dat NAP nooit 100% betrouwbaar is alles is te frauderen us een NAP pas ook, wat ik dus raar vind het autobedrijf vroeg ik op zaterdag 7 dec 2013 hoeveel eigenaren heeft deze Corsa GSI gehad hij antwoordde 2 waarvan de laatste een klant van hem was en er een VW Golf had gekocht en de Corsa op ingeruild had, zou het kunnen dat de verkoper echt niet geweten heeft dat hij al 5 eigenaren heeft gehad of verzwijgt hij dat liever om hem beter te kunnen verkopen, heb het dan nog niet over de handelaren gehad 9 x waar hij ondergebracht is geweest zou hij daarvan af geweten hebben of niet..

                  #18199835
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Dat de verkoper een getal noemt van het aantal eigenaren is gewoon een verkooppraatje. Ik werk zelf ook bij een autobedrijf en krijg regelmatig de vraag hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Ik geef daar zelf nooit antwoord op omdat daar altijd dit soort vragen door kunnen ontstaan. Het is gewoon dom van de verkoper geweest om zomaar een getal te noemen ;) De corsa heeft 5 ipv 14 eigenaren gehad, want de erkende bedrijven hoef je niet mee te tellen. Het kan zo maar zijn dat binnen het bedrijf de auto op andere voorraadlijsten gezet wordt bij andere vestigingen. Dat wordt dan al gezien als nieuwe eigenaar, terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is.

                    Ik denk dat het wel snor zit met de corsa. Vraag gewoon het nap rapport op, en als daar netjes de kilometerstanden in staan is er niks aan de hand. Je kan beter gaan genieten vanaf nu van je nieuwe aanwinst ;)

                    #18199836
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      nap is betrouwbaarder dan kenteken chekk

                      een bovag aangesloten bedrijf zal niet zo snel knoeien met nap
                      kan hun bovag titel kostten

                      denk dat je je iets teveel zorgen maakt
                      anders donderdag als je de auto haalt even met hun overlegen
                      dat het je door de kenteken chekk niet lekker zit

                      als t n beetje een goed bedrijf is
                      laten ze je meteen even online zien op de site van nap
                      wat de hystorie is…

                      daar kan niet mee gerotzooid worden.
                      zelf kun je niet op die site komen ;)
                      heb je een code voor nodig
                      die heeft die garage wel

                      dan kun je echt gaan genieten van je corsa
                      en even een foto postten hier he ;) :thumb

                      #18199837
                      Har Opel
                        Lid sinds:
                        13 November 2010

                        @louwe 16 klepper wrote:

                        nap is betrouwbaarder dan kenteken chekk

                        een bovag aangesloten bedrijf zal niet zo snel knoeien met nap
                        kan hun bovag titel kostten

                        denk dat je je iets teveel zorgen maakt
                        anders donderdag als je de auto haalt even met hun overlegen
                        dat het je door de kenteken chekk niet lekker zit

                        als t n beetje een goed bedrijf is
                        laten ze je meteen even online zien op de site van nap
                        wat de hystorie is…

                        daar kan niet mee gerotzooid worden.
                        zelf kun je niet op die site komen ;)
                        heb je een code voor nodig
                        die heeft die garage wel

                        dan kun je echt gaan genieten van je corsa
                        en even een foto postten hier he ;) :thumb

                        Dus gewoon kopen die mooie Corsa en hopen dat hij echt 65389 km weg heeft, het is trouwens Autobedrijf Kooy in De Meern die best goed bekend staat had het bedrijf eerst gecheckt op internet zijn 2 broers Marco en Denny die het bedrijf runnen. Maar je weet nooit hé.

                        #18199838
                        Har Opel
                          Lid sinds:
                          13 November 2010

                          @martklanderman wrote:

                          Dat de verkoper een getal noemt van het aantal eigenaren is gewoon een verkooppraatje. Ik werk zelf ook bij een autobedrijf en krijg regelmatig de vraag hoeveel eigenaren de auto heeft gehad. Ik geef daar zelf nooit antwoord op omdat daar altijd dit soort vragen door kunnen ontstaan. Het is gewoon dom van de verkoper geweest om zomaar een getal te noemen ;) De corsa heeft 5 ipv 14 eigenaren gehad, want de erkende bedrijven hoef je niet mee te tellen. Het kan zo maar zijn dat binnen het bedrijf de auto op andere voorraadlijsten gezet wordt bij andere vestigingen. Dat wordt dan al gezien als nieuwe eigenaar, terwijl het gewoon hetzelfde bedrijf is.

                          Ik denk dat het wel snor zit met de corsa. Vraag gewoon het nap rapport op, en als daar netjes de kilometerstanden in staan is er niks aan de hand. Je kan beter gaan genieten vanaf nu van je nieuwe aanwinst ;)

                          Beste Mart,

                          Toch denk ik dat de verkoper dit heeft geweten ik ben maar een leek en heb na een half uur alle gegevens over deze auto via internet..wel eerst betalen hé anders krijg je niks, maar goed hij zei dus 2 waarom liegt hij daarover zou het het dan echt niet geweten hebben hij heeft hem al 80 dagen tot zijn beschikking..dus advies is as donderdag de NAP pas inzien via internet kan ik het ook opvragen en dat hij het mij stuurt via de E-mail tenslotte moet ik toch het bedrag ophoesten as donderdag toch..? Kijk ik heb hem nog nergens van op de hoogte gebracht…waarom niet zou je denken, nou er waren wat mankementen zoals condens ion 1 koplamp en nog meer dingen die mij opvielen bij het bezichtigen op 7 dec afgelopen, misschien als ik morgen ga bellen dat ze dan geen aandacht meer besteden aan de auto omdat ze denken dat ik er misschien onderuit wilt snap je, ik ben 100% gerust als het echte 65389 km’ers zijn al heeft hij 20 eigenaren gehad de km’ers daar gaat het mij om daarom koop ik liever een auto van 2002 met 65000 op de teller als van 2005 met 170000 waar ik er vele van had gezien.

                          #18199839
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            koop ik liever een auto van 2002 met 65000 op de teller als van 2005 met 170000 waar….

                            Even off-topic hierop reageren,

                            Met alle respect aan ieder mens verschuldigd, maar de bovenstaande stelling is niet helemaal juist te noemen. Een auto met een erg lage km stand en van respectabele leeftijd- of een jongere auto met veel km’s op de teller….koop je toch ( hoe gek het mag klinken), de auto met de hoge km stand! (ook weer niet overdrijven natuurlijk ;) )

                            De reden:
                            Een auto en alle mechanische onderdelen “Lijden” nu eenmaal meer van stilstaan dan van gebruik ( rust roest geldt het spreekwoord).Dat kan gaan van stevige inwendige vervuiling tot verdroogde pakkingen etc…met alle gevolgen vandien indien men dan plots meer gaat rijden, lekken en zo meer.
                            Die met de hoge km stand is meestal steeds op bedrijfstemperatuur geweest (inwendige motorslijtage is dan toch beduidend minder dan bij veel kortstondige ritjes!!!). Ok, er zal wel het nodige al vervangen geweest zijn….maar als de volgens het onderhoudsboekje aangeduide onderhoudsbeurten en nodige vervangingen netjes toegepast werden, zou ik me weinig zorgen maken ;)

                            De meeste motoren kunnen makkelijk een km stand van 300.000 en meer aan, mits ze deftig behandelt zijn. Het is eerder het koetswerk dat er de brui aan geeft (roest etc…).

                            Nog even dit:
                            Een auto die verschillende eigenaren gehad heeft op korte tijd….kan een aanwijzing zijn dat er iets niet volledig in de haak is met dit vehikel. De meeste mensen doen een goede auto niet kort na aankoop weg.

                            #18199840
                            Har Opel
                              Lid sinds:
                              13 November 2010

                              Heren Forum ik ben er uit, het is mijn eigen schuld pfffffffffff ik had opgegeven 65385 km bij Autoverleden.nl maar hij stond genoteerd als 65389 dus 4 km verschil…netjes antwoordt gehad vanmorgen van NAP en die zeiden dat het Autobedrijf 100% in orde was goed aangeschreven stond en dat alles klopt.

                              Heb om mezelf gerust te stellen toch net opnieuw voor € 2.90 de km.stand check gedaan en nu kwam er uit… de km.stand is juist Logisch dus alle reden voor bezorgdheid is nu opgelost en kan ik met een tevreden gevoel as donderdag mijn GSI 1.8 gaan halen.

                              Wel ga ik de verkoper de uitslag van vorige eigenaren onder zijn neus drukken want 4 is geen 2.
                              Dan reken ik de erkende bedrijven ( handelaren niet mee )

                              Bij sommige handelaren heeft de auto 14 dgn gestaan het langste heeft hij van 13-05-2004 tot 11-01-2006 gestaan dus 608 dagen geeft Autoverleden aan dat was erkend bedrijf no 4…wat ik me afvraagt is of hij haast 2 jaar in opslag heeft gestaan of dat er tussen door mee gereden is want 608 dgn is best veel.

                              De Particuliere eigenaren hebben hem 258 dgn……166 dgn……………1964 dgn……..684 dgn gehad ik wordt dus eigenaar 5

                              De 1é eigneaar toen dus de auto werd afgeleverd heeft hem 14 dagen gehad van 27-09-2002 tot 11-10-2002 staat bij Eigenaar 1 onbekend

                              #18199841
                              Anoniem
                                Lid sinds:
                                1 January 1970

                                ik zou zeggen staar je niet zo blind op t aantal eigenaren
                                zou je hele plezier nog vergallen

                                kunnen best veel redenen te bedenken zijn waarom iemand een auto weer weg doet
                                hoeft echt niet aan de auto te liggen

                                denk dat je n vrij unieke kans maakt met deze leeftijd en km,s
                                lekker kopen meteen even wat km,s meemaken
                                is er dan nog een dingetje niet naar de zin
                                kun je het vast bespreken met de verkoper

                                klinkt wat stom mischien
                                maar een 2e hands auto kopen is altijd een gokje
                                je moet alleen t risico zoveel mogelijk beperken

                                door goed een auto te bekijken en luisteren

                                b,v n auto met lage km,s maar een glad stuur gladde pookknop
                                en gladde pedaal rubbers tja daar klopt iets niet mee
                                zo zijn er talose dingetje waar je op moet letten

                                anyay veel succes en plezier van je aankoop :thumb

                                #18199842
                                Har Opel
                                  Lid sinds:
                                  13 November 2010

                                  @louwe 16 klepper wrote:

                                  ik zou zeggen staar je niet zo blind op t aantal eigenaren
                                  zou je hele plezier nog vergallen

                                  kunnen best veel redenen te bedenken zijn waarom iemand een auto weer weg doet
                                  hoeft echt niet aan de auto te liggen

                                  denk dat je n vrij unieke kans maakt met deze leeftijd en km,s
                                  lekker kopen meteen even wat km,s meemaken
                                  is er dan nog een dingetje niet naar de zin
                                  kun je het vast bespreken met de verkoper

                                  klinkt wat stom mischien
                                  maar een 2e hands auto kopen is altijd een gokje
                                  je moet alleen t risico zoveel mogelijk beperken

                                  door goed een auto te bekijken en luisteren

                                  b,v n auto met lage km,s maar een glad stuur gladde pookknop
                                  en gladde pedaal rubbers tja daar klopt iets niet mee
                                  zo zijn er talose dingetje waar je op moet letten

                                  anyay veel succes en plezier van je aankoop :thumb

                                  Thx voor je reactie hoop dat ik inderdaad veel plezier met me 1é Corsa C GSI heb gelukkig wel 6 mnd Bovag dus tot 19 juni 2014 en de auto wordt afgeleverd met een grote beurt en nieuwe APK

                                  #18199843
                                  mikey1976
                                    Lid sinds:
                                    28 October 2013

                                    Hoi,
                                    de corsa c gsi is een goede auto. Ik heb hem nu 3 jaar in bezit en het enige wat ik gehad heb is een stukke lambdasonde. Voor de rest een toffe auto waar ik deze zomer probleemloos mee naar Oostenrijk en Italie ben gereden en weer terug. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met 149.000 km op de teller, hij staat nu bijna op 174.000

                                    Veel plezier met de gsi
                                    groet Mike

                                    #18199844
                                    basss27
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 February 2013

                                      @mikey1976 wrote:

                                      Hoi,
                                      de corsa c gsi is een goede auto. Ik heb hem nu 3 jaar in bezit en het enige wat ik gehad heb is een stukke lambdasonde. Voor de rest een toffe auto waar ik deze zomer probleemloos mee naar Oostenrijk en Italie ben gereden en weer terug. Ik heb hem 3 jaar geleden gekocht met 149.000 km op de teller, hij staat nu bijna op 174.000

                                      Veel plezier met de gsi
                                      groet Mike

                                      Iets met ouwe koeien en een sloot.

                                      #18199845
                                      trashmetal
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 February 2007

                                        En hoe ze er op komen zulke oude topics naar boven te spitten :hmmz :sleeping

                                        #18199846
                                        mikey1976
                                          Lid sinds:
                                          28 October 2013

                                          sorry sorry,
                                          kijk af en toe niet naar de datums van de posts
                                          zal er ff op letten king:

                                          #18199847
                                          cees64
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2009

                                            @BlackVec wrote:

                                            Km stand zegt niks, een droog blok wel. Als er goed voor gezorgd is dan is dat meestal wel te zien.
                                            Als de uitlaat mooi schoon is van binnen en geen blauwe rook blaast zou ik me geen zorgen maken.

                                            Klopt in principe wel.

                                            Maar een auto met 300.000 en een droog blok of een auto met 100.000 km en een droog blok…. daar zal toch een aanzienlijk verschil in waarde in zitten.

                                            #18199848
                                            wim-v6
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              12 August 2005

                                              Een mooi droog blok kan ook gaar zijn!!

                                              Mikn dieseltje lekt en zweet hier en daar wat olie, maar deze motor is technisch in superstaat
                                              357.000km met originele motor en turbo, een nihil olieverbruik, en nog steeds superzuinig.

                                              En dat na 70.000km knap opgevoerd rondrijden.

                                              Als de auto maar goed behandeld word en zojn lange ritten maakt.

                                              Laat maar liever lekken dan dat ie kaalgereden is op de korte ritten.

                                              verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.