Corsa geeft geen warm lucht???

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa geeft geen warm lucht???

• Dit onderwerp is leeg.
17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    yas58

Hallo allemaal

Ik ben nieuw hier en ik heb een probleem met mijn auto.

Het betreft een Opel Corsa uit 2005 1.2 twinport ecotec

Nu is het probleem zo: Sinds een weekje terug werken de kachels van mijn auto niet meer? normaal gesproken als de moter van de auto op temperatuur staat zet ik de warmtemeter ongeveer in het midden dan krijg ik het al heet sinds kort niet meer zelfs niet als ik helemaal op het einde zet. Alleen als ik op de snelweg rijd boven de 100 geeft ie warme lucht af anders niet!!! En nog een vage probleem is dat de auto nu ook vaker warmer word en richting de 100 graden waardoor de katalysator oid? steeds in werking gaat en dat zorgt voor een hoop irritatie met dat brrrr geluid en dan zit de auto weer op temepratuur maar een minuut of 2 later gaat die ding weer in werking de temperatuur daalt en stijgt vaak en snel.
      Wie kan mij zeggen wat het probleem is ik heb nooit problemen gehad met deze auto maar dit probleem maak ik voor het eerst mee het is echt ijskoud in de auto binnenstad geeft ie helemaal geen warme lucht af maar gewoon koud
      wie o wie kan mij helpen alvast bedankt!!

Aapje

Controleer direct je koelvloeistofpeil maar, ik vermoed dat je te weinig water hebt. Rij hier niet langer mee door, ga even langs de opeldealer. Hij word te heet, zo heet dat de ventilator moet inkicken. Dus er is iets mis!

(Alleen de dop van het koelvloeistof losdraaien als de motor koud is, anders krijg je heet water over je heen.)

RISL
        Moderator

Het is niet je katalysator die geluid maakt, dat is namelijk een onderdeel in de uitlaatlijn. Wat je hoort is de ventilator die aanspringt.
          Inderdaad koelvloeistof bijvullen en als die nog goed is, thermostaat controleren. Beide klusjes kun je natuurlijk ook laten uitvoeren door de VOD.

trashmetal
          Deelnemer

als de temp snel stijgt en daalt lijkt me dat de termostaat zijn werk wel doet
            en dat er stroming is in het koelcircuit
            denk zelf aan verstopping in de kachelradiateur
            de kachelradiateur zit paralel aan het motorkoelsysteem
            als deze dicht zit koelt je motor gewoon nog terug maar de kachel wordt niet meer warm
            doordat je als je op snelheid zit rijwind vangt
            word er warme lucht richting schutbord geblazen
            die je kachelaanjager weer doorblaast
            en zo krijg je het op de snelweg bijv. toch warm, nja lauw dan :jerry

Gr. Mario

ps zou alleen naar een opel dealer gaan als je hem er pas hebt gekocht
            en nog garantie hebt, ga anders beter naar een vakkundige zelfstandige garage :thumb

Aapje

Dan wel een goede “vakkundige zelfstandige garage” zoeken, want meeste beunhazen tegenwoordig maken meer kapot dan dat ‘t geld bespaard t.o.v. de dealer.

Het koelvloeistofpeil is waarschijnlijk gewoon te laag, daardoor word de kachelradiator niet gevuld zal dus ook geen warmte geven. Alleen wat de oorzaak van het zakkende niveau is dat moet gevonden worden. Bijvullen is dus niet een complete reparatie.

trashmetal
              Deelnemer

@Aapje wrote:

Dan wel een goede “vakkundige zelfstandige garage” zoeken, want meeste beunhazen tegenwoordig maken meer kapot dan dat ‘t geld bespaard t.o.v. de dealer.

Het koelvloeistofpeil is waarschijnlijk gewoon te laag, daardoor word de kachelradiator niet gevuld zal dus ook geen warmte geven. Alleen wat de oorzaak van het zakkende niveau is dat moet gevonden worden. Bijvullen is dus niet een complete reparatie.

:wtf

yas58

oke bedankt voor de reacties ik zal even controleren en zonodig bijvullen jullie horen nog van me

trashmetal
                  Deelnemer

doe maar eens vertellen hoever het reservoir nog gevuld zit
                    wil de kachel niet meer werken moet ie zo goed als leeg zijn

yas58

ik heb net even gekeken en hij was idd leeg ben ik even naar de bp gaan rijden heb ik hem weer gevuld nu deden de kachels het weer zo als vroeger maar nu heb ik een ander probleem dat de koelvloeistof nu weer helemaal leeg is:S:S???? ergens een lekkage oid??? word er gek van langzamerhand

trashmetal
                      Deelnemer

dan kun je beter morgen overdag kijken waar het uitkomt nu zie je bar weinig he ;)

yas58

waar kan het aan liggen dat ie aan het lekken is??

trashmetal
                          Deelnemer

verstopping, dat er een slangetje los is geklapt door de druk
                            hij is uit 2005 dus rubbers zouden nog niet gaar mogen zijn

yas58

ik zal hem morgen even naar dealer brengen en kijken wat er aan de hand is, kan ik er ook gewoon water bijvullen voor de zekerheid of persee koelvloeistof?

trashmetal
                              Deelnemer

als ie na een klein stukje rijden het er al uitspuwt zou ik geen van beide doen
                                en gewoon zo naar de garage tuffen

Aapje

In moderne auto’s zou ik alleen bijvullen met koelvloeistof van dezelfde kleur dat erin zit…

Normaal water heeft allerlei mineralen erin zitten die je eigenlijk niet in je koelsysteem wilt hebben. Kan je roestvorming e.d. van krijgen.

Goede koelvloeistof heeft ook een reinigende werking.

@trashmetals: wtf momentje –> Er zijn rotte appels tussen de garages, ontken dat maar eens zonder te liegen.

trashmetal
                                  Deelnemer

Nee dat ontken ik ook niet
                                    maar die dealers scoren geweldig!
                                    vaak worden door dealers vakgarages ingeschakeld als ze er zelf niet uitkomen
                                    snuffel maar eens rond en dan zal je meer klachten gepost vinden over dealers als zelfstandigen
                                    ik raad dus NOOIT een dealer aan :puke

yas58

probleem is opgelost er was bij de waterpompslang iets kapot(leek net op een bout?) heeft de garage even moeten zoeken maar heeft hem alsnog gevonden hartstikke bedankt voor jullie hulp!

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.