Corsa gaat niet meer in zijn achteruit.

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa gaat niet meer in zijn achteruit.

• Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    fishfarmer93

Goedenavond heren.
      Ik wou net wegrijden van de parkeerplaats,maar ik kreeg de versnelling niet in zn achteruit. Toen ik hem er eindelijk in had gekregen na 20x reed de auto vooruit ipv achteruit. Heb de auto toen maar achteruit geduwd omdat ik toch naar huis moest rijden. Nu wil ik wegrijden en dat gaat erg zwaar,nu blijkt dat de 1 en 2 het ook niet doen. 3 4 5 heb ik geen problemen mee en de koppeling ook niet. Wie o wie kan me helpen?

richardschaeks
      Deelnemer

Hallo, om welke corsa gaat het? A b c d of e? Bij de c corsa is het schakelmechanisme vaak.het probleem,

fishfarmer93

Corsa B uit 2000

bart-gsi
          Deelnemer

ik vermoed dat de plastic/kunstof delen die in de kniestukken van je schakelmechanisme versleten zijn.. dat kan ook het niet goed kunnen selecteren van versnellingen veroorzaken

fishfarmer93

Is dit zelf te vervangen of zal ik naar een garage moeten gaaan?

bart-gsi
              Deelnemer

Als je de bak en pook in de 3de vesnelling zet kun je het mechanisme onder de auto loshalen en vervangen..
                Er loopt vanaf de pook een stang naar het schutbord en daar zit een kort schakelmechanisme naar de vork op de bak…
                Gezien de prijs (225 euros) kun je wellicht beter kijken of je eerst nog het huidige mechanisme kunt afstellen
                En of er ergens overtollige speling zit..
                De bak staat uit zichzelf al neutraal tussen 3 en 4 dus door de vork op de bak in de bak te duwen kun je de 3de of 4de versnelling selecteren en kun je je pook erop afstellen

Normaal zou ik de achteruit pakken om af te stellen maar aangezien je die niet kunt selecteren zal dat lastig zijn.. Misschien dat dat wel kan als je de 3de versnelling kunt pakken..

bart-gsi
                Deelnemer

Zou je dus zelf kunnen doen maar als je het te moeilijk kijkt zou je naar een van de forum leden kunnen gaan… Is goedkoper dan een garage…

fishfarmer93

Thanks. Heb al meer problemen gehad,de remschijven zijn ook aan vervanging toe en hij moet uitgelijnd worden. Zit te twijfelen om hem weg te doen mocht het inderdaad 200+ worden,omdat hij niet zoveel meer waard is.

bart-gsi
                    Deelnemer

Remmen zijn makkelijk zelf te vervangen en is een onderhouds dingetje…
                      Uitlijnen laten doen kan overal behalve kwikfit ( heeft zo zijn reputatie)

bart-gsi
                      Deelnemer

Schijven en blokken zijn zelf te doen
                        Trommels achter ook ( bij een eerste keer is het verstandig fotos te maken als de trommel los is)
                        Remcilinder en remklauwen vervangen is niet iets waar je aan kunt beginnen mocht het nodig zijn.. Daarvoor zou ik een garage adviseren of iemand van het forum die kan helpen met ontluchten…

fishfarmer93

Gaat om voor. Achter is recentelijk nog gedaan (blokjes waren versleten). Zal vanavond een kennis van me vragen of die het huidige mechanisme zou kunnen afstellen. Ik laat het je even weten

Anoniem

Demontage bedrijven afzoeken. Heb ik gehad met een Kadett. Voor een paar tientjes was ik klaar.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.