Corsa E met 1.2 motor – Aanschafadvies?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa E met 1.2 motor – Aanschafadvies?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Axl9
    Deelnemer

Beste forumleden,

Ik heb een Corsa op het oog uit 2016, maar met de 1.2 benzine motor i.p.v. de nieuwe 1.0 turbo motoren. In België (en Duitsland) wordt deze motor nog standaard verkocht op nieuwe Corsa’s als instapmodel, in tegenstelling tot Nederland waar deze niet wordt geleverd met de oude 1.2.. Vermoed dat het iets met de bijtelling te maken heeft?

Nu is de vraag, wat zijn de ervaringen met de 1.2 motor? Ik begrijp dat het niet heel vlot gaat, maar is het voldoende vermogen voor een normale rijstijl? Hij zal 80% van de tijd voor snelweg kilometers gebruikt gaan worden.. Zijn er veel problemen met dit motortype? Of kan ik beter naar de 1.4 of de 1.0 turbo motoren kijken (deze zijn helaas ook weer een paar 1000 euro duurder in aanschaf).. De fabrieksopgave geeft +- 1 op 23 aan, is het realistisch om 1 op 20 te halen? Ik lees soms berichten van Corsa’s welke 1 op 11/12 gebruiken..

Ik hoor het graag.

Haasje17
      Moderator

Voor veel snelweggebruik zou ik eerder gaan voor de 1.4 die leverbaar is. De 1.2 gaat het hem dan niet worden inhaalacties en dergelijk zijn gewoonweg niet snel genoeg uit te voeren.

Corsa_GSi
        Deelnemer

Ik vind de 90pk 1.4 al net te weinig power hebben in een Corsa D 5 deurs uit 2007.
          Persoonlijk zou ik dan ook niet aan de 1.2 willen, maar doorsparen voor de 100pk 1.4 of de 1.0 turbo (waar veel goede verhalen over geschreven zijn).

Ron van Rhijn
          Deelnemer

1.0 turbo in mijn corsa e top motertje lekker pittig zeker met inhalen en ook zeer zuinig rijden

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.