Corsa diesel start moeizaam

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa diesel start moeizaam

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234268
    Ouwediesel
      Lid sinds:
      16 March 2011

      Hallo allemaal,

      Ik ben nog niet zo lang in het bezit van een corsa b, 1.5 diesel van 1995, de auto rijd echt heerlijk, beetje traag maar dat kan ik zelf ook wel zijn dus hoort bij mij.
      Maar helaas stuit ik hier op een probleem,dat de corsa moeizaam start en dan vooral bij temperaturen beneden vriespunt. Ik had gelijk gedacht aan gloeibougies, deze gelijk vervangen maar het mocht niet baten. Vervolgens de massa punten goed schoongemaakt, nieuwe accu erin gezet van 72 amp, stroom doorgemeten,krijgt genoeg stroom tijdens het gloeien. Wat ik ook doe,het mag niet baten.

      Iemand misschien een idee wat hier nu aan de hand is?

      #17836443
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Kleppen stellen verhelpt meestal het probleem.

        Willem

        #17836444
        HansCorsa15td
          Lid sinds:
          9 January 2011

          Je kunt het controleren, maar echt bijstellen is vrijwel nooit nodig bij die dieseltjes.

          #17836445
          nestie
            Lid sinds:
            25 March 2010

            Mijn ervaring met diesels is dat wanneer je een paar tellen wacht nadat het voorgloei lampje uitgegaan is, (tot de relais klikt), je veel makkelijker start.

            #17836446
            Ouwediesel
              Lid sinds:
              16 March 2011

              Ik zal er even op letten met starten of het verschil kan maken. Ik weet wel dat ik wel eens op verschillende manieren probeer te starten waardoor deze heel af en toe in 1x aanslaat. Bijvoorbeeld het gas erbij in trappen ontstaat er alleen maar een nog grotere rookpluim na het aanslaan. Zoals vanmorgen moest ik weer 2x flink doorstarten voordat deze aansloeg (het was toen 7 graden). Ik vind het erg vreemd worden want zoals nu moet een diesel toch met gemak aanslaan.

              #17836447
              HansCorsa15td
                Lid sinds:
                9 January 2011

                Bij deze temperaturen moet het aanraken en meteen lopen zijn. Wellicht dat je verstuivers niet meer goed zijn. Hoeveel heeft de auto gereden?

                #17836448
                Ouwediesel
                  Lid sinds:
                  16 March 2011

                  [rquote=1895631&tid=144647&author=HansCorsa15td]Bij deze temperaturen moet het aanraken en meteen lopen zijn. Wellicht dat je verstuivers niet meer goed zijn. Hoeveel heeft de auto gereden?[/rquote]

                  Ik ben het van diesel wel gewend dat deze vooral met deze temperaturen direct aanslaat. Je hebt het over verstuivers,waaraan kun je dit merken want met gas geven reageert deze erg goed op en zoals ik al zei als ik tijdens het starten het gaspedaal aanraak komt er des te meer onverbrande diesel uit de uitlaat. Mijn corsa heeft inmiddels 268.000 km. gedraaid en loopt nog erg mooi zodra deze aanslaat. Het is alleen een probleem van s’morgens vroeg, als ik later op de dag weer wil starten, bijvoorbeeld na het werk, dan is het gelijk wel goed. Dit vind ik zelf zo vreemd aan dit verhaal.

                  #17836449
                  angelg7
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 May 2006

                    Heb je de gloeibougies al getest?

                    oeps staat al dat ze vernieuwd zijn.
                    Maar ik heb het eens gehad met gloeibougies van brezam dat ze hetna een week alweer begeve hadden, en dat heeft me veel geld gekost.
                    Omdat we verder zijn gaan zoeken en niet meer verder naar de gloeibougies gekeken hadden.

                    #17836450
                    stefanDTI
                      Lid sinds:
                      10 May 2007

                      Als je het omschrijft ,

                      lijkt het alsof je diesel terug zakt.
                      een lekkage aan 1 van de diesel slangen ? waardoor er valse lucht bij komt ?

                      Als je lucht in je syteem hebt of als de diesel terug zakt , dan start hij moeizamer als hij wat langer heeft stil gestaan.

                      #17836451
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        [rquote=1893803&tid=144647&author=HansCorsa15td]Je kunt het controleren, maar echt bijstellen is vrijwel nooit nodig bij die dieseltjes.[/rquote]

                        Toch komt het meer dan eens voor dat dit het probleem van moeizaam starten is bij de Isuzu diesels (zowel de 1.5D 1.5TD 1.7D en 1.7TD motor).

                        Controleren kan nooit kwaad, en dat geld ook voor de retourslangen,

                        Willem

                        #17836452
                        Ouwediesel
                          Lid sinds:
                          16 March 2011

                          zo daar ben ik weer, ik had even een ander probleem tussendoor, namelijk een flink lekkende dieseltank. Nogal moeite gehad met het vinden van een nog redelijke tank van de sloop. Het was een heel karwei om die eronder te krijgen maar het is gelukt! Nu weer verder met het moeizaam starten.

                          Ik heb voor mezelf al wel een gebruiksaanwijzing gevonden en dat is de eerste keer kort starten, met de 2e poging slaat deze vrijwel direct aan. Misschien herkenning?

                          #17836453
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            jup, kans op terug lopen diesel olie inderdaad.

                            Controleer hogedruk dieselleiding, retourleidingen en slangen, en eventueel de verstuivers zelf op lekkage.

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.