corsa die 'stottert'

Forumindex Forums Modellen Corsa corsa die 'stottert'

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Grimm

Beste opel-experten

Sinds enkele weken rij ik met een opel corsa B , 1.2 benzine uit 95 , stelt echt niet veel voor maar voor mij is die bak eeerg belangrijk om te kunnen gaan werken. Nu heb ik er een probleem mee dat ik graag jullie visie over had gekregen , voor dat ik vanalles ga doen en kopen dat het niet oplost …

De symptomen : de auto ‘stottert’ dus , het lijkt net of er een halve seconde geen bezine/lucht in de cilinders komt waardoor de toeren zakken terwijl ik probeer op te trekken (alleen bij het optrekken – versnellen ) , net of ie even moet inhouden fzo . Als het echt echt erg is , dan valt ie bijna dood als ik in 1ste terug moet vertekken , de enigste truk dan is veel toeren maken en pompend de koppeling lossen tot ie rijdt , en dan loopt het terug ‘relatief’ vlot . Ik kan ook niets bemerken dat het enkel bij een koude motor is ofzo , soms is het probleem vanaf dat ik start , soms ben ik al een uur ergens onderweg zonder problemen en dan begint het weer… vooral als ik plots mijn gaspedaal van ‘crusing’ naar ‘ go go go ‘ indruk omdat ik er ergens tussen moet schieten ofzo .
      Nu vrienden van me zeiden mij dat het aan de MAP sensor zou liggen , ben ik ff gaan zien , die kost al snel 70€ , en hiermee had ik jullie dus graag gevraagd of dit het probleem zou kunnen zijn of eerder iets anders ? Hopelijk kan ik het zelf in orde brengen .
      Ook had ik graag gevraagd of er misschien iemand de elektrische schema’s heeft / weet te vinden , ik kan ze niet op het net vinden :s

Alvast erg bedankt
      Grimm

wim-v6
      Deelnemer

Mogenlijke oorzaken:

– Benzinefilter verstopt, Vervangen voor nieuw
        – injector verstopt of kapot, Vervangen voor een occasion van de sloop
        – Mapsensor kapot, vervangen voor een occasion van de sloop

als je een beetje bijdehand ben, ga je naar een sloperij, daar haal je een aantal injectors (binnenzak artikel), en een paar map sensors.

zo kan je goedkoop aan testonderdelen komen.

Met een electrisch schema kom je niet zo heel ver met dit probleem, zal mechanisch zijn, zelfs met uitlezen zal niks te vinden zijn.

Willem

bpr

ik heb het ook als mijn corsa a koud is en ik vermoed dat het bij de koppeling is want de auto loopt netjes stationeer maar zodra de koppeling een beetje opkomt dat begint ie te stotteren en zodra het spul een beetje warm is heb ik netges meer last van..

BPR

wim-v6
          Deelnemer

stotteren of trillen?? Trillen bij wegrijden met deze smallblock motortjes is normaal, dat komt omdat de veertjes in de koppelingsplaat lam zijn, dat komt op zijn beurt weer van het met te veel kracht op de koppeling (slippende koppeling) wegrijden.

De motor van de topic starter houd in, en dan moet hij weg doormiddel van zijn koppeling extra te laten slippen, dat probleem zit m dus niet in de koppeling.

Willem

Grimm

Hey Wim ,alvast erg bedankt voor je reactie .
              Ik ga volgende week langs de sloop & de winkel en dan kan ik de map & de filter al vervangen , misschien is het dan opgelost en hoef ik niet aan de injectors te komen direkt , ik had er niet aan gedacht dat je dat allemaal ook op de sloop vind .
              Zonet weer een heel rare rit meegemaakt , een halfuur 120 op de snelweg , geen enkel probleem , met dat ik van de snelweg afrij en in het antwerpse stadsverkeer terecht kwam begon het plots weer en deze keer werd het elke 5min erger , tegen dat ik thuis was moest ik echt veel moeite doen om niet stil te vallen aan elk rood licht en tijdens het rijden zelf stotterde ie ook nog lelijk . Ook ging mijn temperatuur behoorlijk omhoog , alle blazers opgezet om het af te voeren maar dat maakte niets uit voor het happeren lijkt me .
              Ik ben op zoek naar de elektrische schema’s voor wat andere onnozelheden , de binnenverlichting , de 12v & de klok werkt niet (en het is niet de zekering) , de radio draadjes zijn niet helemaal juist aangesloten , allemaal van die kul die ik wel graag met de tijd in orde wil zien :p
              Kwou jullie ook even vragen of iemand me kan vertellen waar die verrekte hoorn zit ? Ik vermoed ergens rond het linker voor licht (vanaf binnen uit gezien) maar ik kan hem niet zien zonder de lamp eruit te halen (en die zijn juist voor de keuring mooi gericht …). Als ik nu toeter klinkt het alsof er een varkentje in mijn motorkap zit dat de keel overgesneden krijgt :D
              Nogmaals erg bedankt voor jullie reacties

Grimm

wim-v6
              Deelnemer

Kijk eens ALLE zekeringen GOED na, ze kunnen ook kapot zijn, terwijl je het slecht ziet aan de zekering.

De toeter zal slecht contact vanaf sleepring op het stuur krijgen.

mooiste oplossing is een relais ertussen plaatsen

Willem

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.