Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa denkt dat ie grasmaaier is
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
15 november 2015 om 18:00 #17274217
Beste mensen,
Na vorige week een nieuwe koppakking (ook kop gevlakt) en distributieset geinstalleerd te hebben gekregen rijdt mijn corsa b uit 1999 (x14xe) weer prima als ie warm is. Echter bij koud starten hoor ik een ratelend geluid bij de motor vandaan komen. Bij veel gas (koud) houdt de motor stotterend in. Dit duurt misschien een minuutje, tot ie warmer is denk ik.
Klinkt dit bekend bij iemand? Ik zie veel posts hier over rare geluidjes maar kon mijn verhaal er niet in herkennen…
NB: De pomp om de kat voor te verwarmen was niet aangesloten.
Groetjes,
Vincent.15 november 2015 om 18:04 #18301854Maak er eens een filmpje van.
16 november 2015 om 08:45 #18301855Ik heb n filmpje maar kan het morgenavond pas uploaden, tenzij iemand me kan vertellen hoe ik het hier via tapatalk kan doen?
Vanochtend dus weer naar gekeken en geluisterd. Schrapend geluid, duurt zo’n 2,5 minuut na t koud starten. Daarna gaat de motor op n iets lager toerental lopen en is t geluid weg. Lijkt dus met t warmdraaien te maken te hebben. Het is niet die pomp aan de voorkant want die was uit… Geluid lijkt tussen blok en passagier te komen.
16 november 2015 om 09:05 #18301856Dat zal de secondaire luchtpomp zijn die op sterven ligt.
Deze kan afgekoppeld worden door de stekker af te koppelen.
En het vacuumslangtje van het potje aan get uitlaatspruitstuk los te halen an af te dichten.verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 09:17 #18301857Wim,
Bedoel je deze pomp toevallig:
Ik weet niet wat de primaire of secundaire pomp is, ik ken enkel deze… En deze maakt nl. ook herrie maar anders. En dit is de pomp waar ik de stekker uit heb getrokken, dat is niet de veroorzaker van het geluid dat ik nu hoor…
Waar zit de secundaire pomp anders?
Groetjes,
Vincent.16 november 2015 om 09:20 #18301858Dat is m.
Doet niks meer dan een korte tijd lucht in de uitlaat blazen om de katalysator sneller warm te krijgen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 09:35 #18301859Ja, maar die is dus niet de oorzaak
16 november 2015 om 09:39 #18301860Leg uit??
dat is degene die gaat draaien na de koude start.
En na een 30 tot 120seconde afslaat, en dan word het toerental van de motor direct verlaagd en ontstekingstijdstip weer op normaal gezet ipv 10graden te laatverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 10:15 #18301861(Zoals ik zei) Daar heb ik de stekker van losgetrokken omdat ie anders een piepend geluid maakt. Die pomp stond (staat) dus uit. Geluid komt ook uit de tegenovergestelde hoek lijkt het.
16 november 2015 om 11:08 #18301862Heb je het vacuumslangetje van het potje bij het uitlaat spruitstuk los gekoppelt??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 11:12 #18301863Nee dat zit allemaal nog aangesloten, heb enkel de stekker er uit getrokken.
Maar het geratel komt daar echt niet vandaan.
16 november 2015 om 17:28 #18301864Vacuumslang moet je wel los halen.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
16 november 2015 om 17:29 #18301865Waarom dan?
17 november 2015 om 19:11 #18301866En dan…. de fillum van ome willem!
Dit was gisterochtend. In de middag heb ik besloten om er toch mee naar de garage te gaan. Filmpje laten horen, heb 3 maanden garantie op de vervanging van de koppakking en hij zei dat ie ‘t vermoeden had dat dit er wel onder ging vallen. Ik ben heel benieuwd.
Hier is een link naar de pagina op mijn blog waar het filmpje staat:
http://vincentmobile.blogspot.nl/2015/11/the-rattling-noise.html
17 november 2015 om 19:51 #18301867Dat klinkt niet als een grasmaaier, maar als een gehaktmolen. :angel
17 november 2015 om 20:39 #18301868Klinkt als een lager geluid o.i.d, waterpomp en alle rollen van de distributie zijn ook vervangen?
17 november 2015 om 20:46 #18301869Er is een nieuwe “distributieset” in gegaan, kweenie precies wat dat omvat.
Wat maakt dat geluid tijdens het opwarmen en daarna niet meer? Dat is de grote vraag. Als ik t weet laat ik t horen
17 november 2015 om 20:50 #18301870Een set is meestal bij aankoop riem/ketting en spanrol(len). Waterpomp is vaak los die zit niet altijd op de riem/ketting maar op een multiriem
17 november 2015 om 20:52 #18301871@bart-gsi wrote:
Een set is meestal bij aankoop riem/ketting en spanrol(len). Waterpomp is vaak los die zit niet altijd op de riem/ketting maar op een multiriem
Bart, waterpomp van x14xe loopt niet via multiriem!! loopt mee met distributie
Is de waterpomp vervangen bij de riemwissel? Juist als je de oude waterpomp laat zitten na een riemwissel schijnt de lager vaak stuk te gaan, doordat er een andere spanning op komt te staan.
17 november 2015 om 20:54 #18301872Klopt.. Bij de oude opeltjes wel idd… Daarom zeg ik ook dat die niet altijd op de distributieriem zit bij de nieuwere types..
17 november 2015 om 21:03 #18301873Als t goed is zit er ook n nieuwe waterpomp op ja.
Maar die draait toch ook als de motor opgewarmd is?
17 november 2015 om 21:03 #18301874@bart-gsi wrote:
Klopt.. Bij de oude opeltjes wel idd… Daarom zeg ik ook dat die niet altijd op de distributieriem zit bij de nieuwere types..
Dat heeft toch totaal geen nut om dat hier te vermelden? Zo zorg je alleen maar voor verwarring, het kan maar zo zijn dat iemand die dit topic leest denkt dat bij zijn x14xe de pomp op de multiriem loopt. Met alle gevolgen van dien…
17 november 2015 om 21:05 #18301875Heb je ook weer een punt…
17 november 2015 om 21:07 #18301876@MrVinz wrote:
Als t goed is zit er ook n nieuwe waterpomp op ja.
Maar die draait toch ook als de motor opgewarmd is?
De waterpomp draait ten alle tijden mee omdat die via de distributie loopt. Goed dat je terug naar de garage bent gegaan om diagnose te laten stellen. Je kunt er beter optijd mee zijn en erachter komen dat het iets kleins is, dan dat het wel van de waterpomp of de rollen komt, en binnenkort de boel een keer vast slaat…
17 november 2015 om 21:57 #18301877Als je dat vacuumslangetje aangekoppeld laat en de secundaire luchtpomp draaiet niet kan je het membraanklepje waar het vacuumslangetje op zit verbranden, om vervolhmgens langzaam je secundaire luchtpompslang op te smeulen.
Maar blijkbaar boeit dat niet.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.