Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa denkt dat ie een WRX is
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2015 om 17:37 #17274493
Dag lui,
Op sommige ochtenden, niet altijd, maakt m’n Corsa het geluid van een Subaru (las de vergelijking vandaag ergens hier en hij beschrijft t geluid precies!) maar helaas neemt ie geen andere eigenschappen over maar voel ik vermogen afnemen…
Iemand enig idee waar dat n indicatie van kan zijn? Duurt paar minuutjes tijdens opwarmen en is daarna over. Hoor geen andere geluiden (behalve geratel maar dat is n lager van n pomp)
Ben niet al te ongerust maar wel benieuwd.
Groetjes!
V8 december 2015 om 17:51 #18304130Mdan mist hij een meewerkend cilindertje
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 december 2015 om 17:52 #18304131Wat voor Corsa exact??
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
8 december 2015 om 17:53 #18304132Het is wel raak hier met de Corsaatjes de laatste tijd!
8 december 2015 om 18:21 #18304133eerst klok ie als een grasmaaier nu al s een soep
8 december 2015 om 18:39 #18304134Kan ik t helpen dat ie schizofreen is
Grasmaaier geluid is losstaand issue.
T is een b-tje uit ’99 met n x14xe.
Als ie verder goed loopt, wat kan er dan voor zorgen dat n cilindertje soms even niet mee doet?
Ontsteking?8 december 2015 om 20:08 #18304135Boegies, Boegiekabels, DisBobine.
Vermoed dat je disbobine het aan het begeven is.27 januari 2016 om 21:52 #18304136Zo, gaan we weer verder want t is nog niet opgelost. Heb tussendoor wat andere dingen aangepakt.
Ik wil wel nieuwe bougies en bougiekabels proberen maar…. Hoe verklaar je, als t daar aan ligt, dat t dan enkel de eerste minuten na het starten is? Ditto met de bobine…
27 januari 2016 om 22:22 #18304137Slechte ontsteking merk je het eerst bij koude motor, omdat een koud mengsel moeilijker te ontsteken is.
27 januari 2016 om 22:36 #18304138Toevallig ook zoiets gehad met mn corsa met x16xe erin.
Bleek bougiekabels te zijn. Denk een slecht contact ofzo. Liep ook heel raar en klonk dan idd als een boxer.
Nieuwe kabels erop en loopt als een zonnetje.
Zeg niet gelijk dat het dit ook is bij jou maar is proberen waard. Heb bij fsrs besteld zijn wel imitatie maar werken prima en maar 55euro ipv 120 voor originele.28 januari 2016 om 06:52 #18304139Dat van een koud mengsel klinkt logisch…
Die kabels zijn niet duur en makkelijk te vervangen dus ik ga bestellen. Bougies zouden nog goed moeten zijn maar kan ik ook checken.
Thanks!
29 januari 2016 om 13:17 #18304140bougiekabels gaan vaker kapot, pas ook een x14xe met dat probleem gehad.
heb nog een goed setje liggen volgens mij, kun je ze eerst testen29 januari 2016 om 18:47 #18304141Dank voor je aanbod Joop maar er is n setje onderweg al. Ik ga morgen ook ff nieuwe bougies halen. Als t daarmee gefikst is spring ik echt n gat in de lucht. Wordt vervolgd…
31 januari 2016 om 11:27 #18304142Nou, gister de nieuwe bougies en kabels geplaatst. Was leuk om te doen, niet moeilijk dus ging prima. Motor had al weer 5 dagen niet gelopen en was lekker koud. Na het vervangen gestart en liep direct redelijk op af en toe een kleine stotter na maar geen misfires.
So far so good.
Dan de oude bougies. Let op nummertje 4 (rechts), die is heel anders ge(ver)kleurt dan 1, 2 en 3.
Vanochtend even door Amsterdam Noord gesjeesd zonder de motor eerst warm te laten worden en ik had wederom geen merkbare misfires meer dus dat geeft hoop
Wel vind ik dat bij stationair draaien de motor niet echt heel soepel loopt. Niet dat ie af wil slaan maar om de 2 seconden vibreert ie effe waarbij het toerental net onder de 750 duikt en dan weer er boven gaat zitten (wat normaal is volgens mij).
Dus nog wel 2 vraagjes:
1) Kan iemand mij iets vertellen over de staat/kleur van de bougies?
2) Wat is de beste zelf uit te voeren stap om de motor soepeler stationair te laten draaien?Groetjes,
Vincent.31 januari 2016 om 11:39 #18304143Correct me if im wrong, maar doet de stappen motor niet het stationair regelen ?
En witte bougie betekend een arm mengse als goed is en mogelijk valse lucht bij deze cilinder ?
Misschie scheurtje in je inlaat spruitstuk of mogelijk een injector die niet lekker meedoet ?31 januari 2016 om 12:09 #18304144Ik zou beginnen met de stappenmotor (als de x14xe die heeft) schoon te maken.
Ook een flesje injectorreiniger in de tank gooien om de injectoren schoon (proberen) te maken.
Je kan ook proberen om bij een koude motor wat remmenreiniger bij de vierde cilinder op het spruitstuk te spuiten. Als de motor dan omhoog gaat in toeren trekt hij valse lucht.31 januari 2016 om 12:38 #18304145Eind oktober vorig jaar is een lekke koppakking vervangen. Ik had toen ook borrelende geluiden. Kan de verkleuring daar nog van zijn?
De x14xe heeft een motor op de throttle zitten. Kan die zo vies zijn dat ie m niet genoeg open trekt?
Dat ding is niet erg bereikbaar als ik mn haynes er op ba sla…Zal die injectorenreiniger eens zoeken.
1 februari 2016 om 08:25 #18304146T kan toeval zijn maar direct na koud starten vanochtend weggereden en geen misfires gehad. Benieuwd of t zo blijft.
Vanmiddag ga ik reiniger kopen en dan kijken of ie er beter van stationair gaat lopen en misschien minder horten en stoten bij langzaam rijden.
Als dit lukt dan gaat dit corsaatje een fijn tweede leven tegemoet
1 februari 2016 om 11:21 #18304147Haal de gasklep maar is los en maak alles schoon,is je stationair toerental een stuk stabieler. Zijn vaak erg smerig. Witte bougies heb je al snel met dese motoren, die ander gekleurde zat zeker op de 4e cilinder
1 februari 2016 om 11:24 #18304148Als ik er makkelijk bij kon zou ik dat doen maar om bij de gasklep te komen moet ik toch t inlaatspruitstuk weghalen en nog wat?
Is er iets bijzonders met nr 4? Daar zat ie idd.
1 februari 2016 om 11:49 #18304149Bovenhelft inlaat eraf.
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 februari 2016 om 17:10 #18304150Niks bijzonders, is me vaker opgevallen dat die soms wat witter zijn.
Ja het is een klusje maar lukraak reinigers in je motor flikkeren slaat nergens op. Het is vaker de gasklep dan injectorreiniger bij dese motoren.
1 februari 2016 om 18:23 #18304151We zullen zien. Ik heb er voor nu Pro-tec fuel line cleaner ingemikt. Baat ‘t niet dan schaadt ‘t niet
6 februari 2016 om 14:12 #18304152Nou, vandaag na bijna een week stil staan weer op pad geweest. Geen misfires gehad. Stationair koud rond de 1000 stationair warm rond de 800. Is wel wat omhoog gegaan na bijmengen van schoonmaakmiddel.
De gasklep moet ik maar eens naar kijken over n tijdje. Loopt niet heel mooi stationair en bij lage snelheden en weinig gas beetje met horten en stoten.
Maar de bougies en -kabels hebben wel t verschil gemaakt lijkt wel
6 februari 2016 om 14:24 #18304153Heel mooi :D
Bizar dat bij jou precies zelfde probleemen oplossing was als bij mij.
Geniet ervan !! -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.