Corsa D, twee kleine vraagjes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D, twee kleine vraagjes

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Anoniem

Hoi, ik heb twee kleine vraagjes over mijn auto:

1. Bij het wegrijden na een koude start, lijkt het er heel even op alsof de auto een dieselmotor heeft. Na 2 minuten opwarmen, óf na 100 meter rijden, is dit geluid weg. Kan dit kwaad?

2. De motor klinkt een beetje ‘vermoeid’ tussen 1200 en 1300 toeren. Onder de 1200 en boven de 1300 toeren, klinkt de motor normaal. Is dit normaal?

Het is niet dat ik me zorgen maak, maar ben toch benieuwd naar de antwoorden. De motor heeft voor de rest prima trekkracht, klinkt goed en is bijna niet hoorbaar bij het stationair draaien.

Het gaat om een Corsa D sport met een 1.4 16V blokkie erin, heeft 76500 km gelopen.

Ik hoor het graag.

Opeltje17
      Deelnemer

Diesel motor, hoogst waarschijnlijk een rotte distributie ketting(bekend probleem) en ja dit kan zeker kwaad.

Zou er eens iemand naar laten kijken/luisteren met verstand van zaken.

Anoniem

Hmm, ik had al zo’n vermoeden. Gelijk maar even een controle-afspraak gemaakt met de garage voor morgen.

harryastra

Ik heb dezelfde motor met een km stand van 90.000. Ook ik heb bij koude start het dieselgeluid. Inmiddels 3 jaar geleden (45.000 km geleden) bij de dealer geweest hiervoor. Was niets ernstigs volgens de opelmonteur en is in de loop van de tijd ook niet erger geworden.

Je 2e punt heb ik geen last van.

Anoniem

Inmiddels heeft de garage er ook naar gekeken, aangezien ik nog garantie had. De distributie ketting is in orde! :thumb

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.