Corsa D start niet

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D start niet

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Lesley76
    Deelnemer

6

Opeltje17
      Deelnemer

Hoe klinkt de motor met starten? Maak en post eens een filmpje van het start geluid.

liviu2004
        Deelnemer

Dat massa punt is echt slecht.

[quote]Bougies vonken, maar starten met remmenreiniger lukt niet of ik deed het fout.[/quote]

Dan denk ik ketting is gesprongen of uitlaat is verstopt.

Vonk + brandstof + lucht, motor moet starten.

Lesley76
          Deelnemer

Filmpje volgt morgen.

Massapunt zal ik morgen los maken en kijken of ik de draad kan inkorten.

Ketting denk ik niet, omdat de auto ‘s avonds werkend op de tuin geparkeerd is en ‘s morgens niet meer wilde starten.

Ze heeft verder geen rare geluiden gehoord bij het parkeren.

Maar, nog steeds vreemd dat de benzinepomp niet loopt als hij op contact gezet wordt.

Lesley76
            Deelnemer

Onderstaand de tijdelijke oplossing voor de slechte massa (niet lachen, wordt nog degelijk opgelost).

Sleutel op contact en ik hoor kort de benzinepomp welke de leiding op druk zet.

Starten verliep zeer moeizaam met grijze wolken achter de auto, maar uiteindelijk startte de Corsa.

Stukje gereden en hij blijft nu starten als vanouds.

Bedankt voor jullie hulp op afstand, wordt zeer gewaardeerd. :applause02: :applause02: :applause02:

7

Lesley76
              Deelnemer

Update:

Bij de bougie test is de rubber hals van bougie 4 gescheurd waardoor misfire cilinder 4 is ontstaan en hij slecht liep. Deze met isolatie tape opgelapt en de auto loopt als een zonnetje. Een set nieuwe rubbers kost 25 euro, dus dan maar voor 75 euro een compleet nieuwe Bosch bobine besteld.

En nu ik dan toch aan het klussen ben:

Zijn er bij dit model Corsa zaken welke jullie als preventief onderhoud aanbevelen?

Zijn er bekende locaties van waterafvoer welke verstopt raken en doorgeprikt moeten worden?

ichiha68
                Deelnemer

The multi-ribbed belt does not rotate as fast while turning https://192168ll.link/

I mean while starting ;)

7 berichten aan het bekijken - 26 tot 32 (van in totaal 32)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.