Corsa D radio vervangen met behoud boordcomputer

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D radio vervangen met behoud boordcomputer

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Tom80
    Deelnemer

Dag allemaal,

Ik heb een andere corsa op het oog, een 1.3 cdti cosmo met climate control uit 2012. Deze heeft bovenaan de middenconsole zo’n “hondehokje” met daarin het display waarop o.a. boordcomputerinformatie en de info van de climate control wordt weergegeven.

Deze auto heeft alleen 1 nadeel: de fabrieksradio heeft nauwelijks opties. Ik wil deze graag vervangen door een exemplaar met navi, bluetooth en liefst ook een tulpuitgang voor een versterker. Waarbij stuurwielbediening uiteraard blijft werken.

De huidige radio heeft echter ook een knopje “BC” waarmee de boordcomputer in het “hondehok” wordt bediend. Zie foto hieronder. Ik wil ook bij een nieuwe radio gewoon de boordcomputer blijven bedienen. Op deze opel zit geen knopje voor bediening van de boordcomputer bij de ruitenwisserknop, bediening lukt dus alleen via de radio.

MIJN VRAAG: heeft een van jullie dit al eens bij de hand gehad? Zijn er radios te koop waarmee ik de boordcomputer kan blijven bedienen en tegelijk ook navi/bluetooth/usb heb? Of kan ik beter op zoek gaan naar een corsa waar al een touch en connect radio in zit?

Groetjes tom

4572017_12

Corsa_GSi
      Deelnemer

Die bestaan zeker, je moet er wel opletten dat de functie op de radio zit.

https://www.ebay.co.uk/itm/Car-Stereo-DVD-BT-GPS-NAVI-Opel-Vauxhall-Antara-Vectra-Astra-Corsa-Meriva-Zafira/283004171379?hash=item41e45cf473:g:sEcAAOSwS6ZazYzI

Voor stuurwielbediening heb je meestal een verloopkabel nodig.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.