Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa D opc na 34.000 km koppelingsplaten vervangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 januari 2010 om 20:25 #17216682
hallo,
ik heb een beetje een probleempje, met me Corsa D OPC.
na 34.000 km moeten gewoon de koppelingsplaten vervangen worden. hoe bizar is dit.
ik heb de corsa zelf vorig jaar april gekocht, en toen stond er 16.000 km op. de auto is nu net 2 jaar, sinds december.
nou heb ik de auto in hellevoetsluis bij de opel dealer gekocht, alleen heeft de vorige eigenaar 3 jaar garantie bij gekocht. dus die is gewoon naar mij over gegaan. maar aangezien ik daar niet zo dichtbij woon, breng ik hem altijd in oud-beijerland bij de opel dealer. nou vind ik gewoon dat ik daar niet netje’s wordt geholpen. hun hebben er gewoon geen zin in om het maken geloof ik, want ja hun zeggen eerst je heb geloof ik tot 25.000 km garantie, en nu omdat ik uit de 2 jaar ben, is de garantie voorbij. dan is het ineens ja op die onderdelen heb je nooit geen garantie. in ieder geval het werd steeds vager, ik moes van hun maar de opel in hellevoesluis bellen. waar die vandaan komt. nou na lang wachten hebben die gezegt, ja valt niet onder de garantie. maar hun hebben 1 of andere regel, als ze auto’s verkopen dat mensen dan een eigen risico hebben, van 350.- euro. nou willen hun hem voor 350,- maken. want het zou eigenlijk 1200,- euro gaan kosten. nou ben ik daar al erg blij mee.maar blijf ik bij het feit, dat ik het belachelijk vind als er 5 jaar garantie op die auto zit. door die 3 jaar bijgekochte garantie dat ik dat moet betalen. ik rij echt nooit met me voet op de koppeling, dus ik ben bang, dat ik straks 350 euro moet neer leggen, en dat het toch geen slijtage blijkt te zijn, maar een fabrieksfout ofiets.
heeft iemand zoiets al gehad..? of iemand ideeen..?
ik heb wel al contact met de bovag opgenomen, en die man vond het een raar verhaal. en als ik er niet uitkom met de opel. dat ik hun maar weer moes bellen.
ik heb zoiets laat maar een onafhankelijke exper bijkomen ofzo, wie ze fout dit dus is.
ik hoop dat iemand wat info voor me heeft. want ik moet gauw wat beslissen, want ik mag niet meer met de auto rijden. want hij stinkt als een gek, niet normaal. en hij heeft nu totaal geen vermogen meer. hij zit in 1 of andere save modus. en er brand ook nog een lampje. dus kortom er is ook niet mee te rijden. maar het rare is ik of me vriend hebben allebei nog nooit iets gemerkt aan de auto. en sinds zaterdag is het ineens game over met de auto geloof ik. in 1 dag op komen zettengroetjes kim
26 januari 2010 om 09:16 #17599742de corsa d willen weleens problemen hebben jah van fabrieks uit mijn d die dealer word onderhouden had de ene na de andere probleem maar let wel ik heb 120.xxx al erop zitten in 2 jaar tijd hij heeft best wel kwalen.. als ik jouw was gewoon toch via bovag regelen laten hun je tussenpersoon zijn….
26 januari 2010 om 09:24 #17599743Welkom op het forum
Ik zou maar naar Hellevoetsluis rijden
Dat kost je een beetje benzine en een paar vrije uurtjes ;)
26 januari 2010 om 11:27 #17599744Garantie is garantie, klopt idd ze doen er altijd moeilijk over en proberen toch centjes te verdienen, want ze doen liever geen reparatie in de garantieperiode, want kost hun alleen maar geld…..
Toch zou dit gratis opgelost moeten worden…
Ik zou dus wel even kijken wat de mogelijkheden verder zijn.26 januari 2010 om 14:04 #17599745meestal doen ze juist garantiewerkzaamheden, dat is gewoon geld verdienen op kosten van de fabrikant, mits dit natuurlijk fabrieksgarantie is.
26 januari 2010 om 14:14 #17599746Den Hartog hellevoetsluis zou ik m zowiezo naar brengen. rij zelf ook voor m’n onderdelen naar hun, die jongens weten tenminste waar ze t over hebben.
26 januari 2010 om 17:07 #17599747mail anders opel dat de dealer moeilijk doet en vertel hun het hele verhaal ben beniwud wat ze dan zeggen
ik zefl rijd ook een D OPC maar nog nergens last van maar die is ook nog een stukje nieuwe is van augustus 2009
suces ermee:thumbup26 januari 2010 om 17:39 #17599748niet normaal, wat een :swear service!!
gewoon regelen via opel nederland en anders de bovag!
succes!!26 januari 2010 om 18:15 #17599749Koppelings platen probleem kan wel een lastig verhaal worden.
Ok, garantie is garantie,,,Maar de Opel kan doodleuk zeggen, dan is er verkeerd mee om gegaan.
Het voetje op de koppeling om het maar zo te zeggen.Wil niet betekenen dat je dit wel of niet doet.
Echter is het wel weer zo, dat als je zegt er eerst geen last van gehad te hebben, dan moet het dus een fabrieks kwaal zijn.
Als platen gaan slijten, dan merk je dat echt wel.
Met name als je rustig rijdt en ineens vol op het gas gaat.
Hoop toeren, weinig lol…WBT de extra gekocht garantie, dit is voertuig gebonden.
Dus heb je er gewoon garantie op…..Zou dus idd zoals al eerder gezegd, effe naar Hellevoet rijden,
Vanuit Bijerland is dat ook geen wereld reis:angel
Probeer het eerst normaal op te lossen, blijven ze strubbelen.
Dan je tanden laten zien!!!!!!Want als het 1200 kost en je maar 350 hoeft te betalen…
Dan is er meer uit te halen.
Anders zullen ze dit niet zeggen……Succes
26 januari 2010 om 19:11 #17599750Koppelingsplaten zijn slijtage onderdelen, krijg je nooit garantie op, dus wat zeuren we nu weer :wtf
Je hoeft niet eens met je voet op de koppeling gereden te hebben, misschien heb je wel 20 dkm-er Nordschleife gereden, ik noem maar iets extreems. Ja dan is de boel wel versleten.
Ander verhaal is het wanneer de drukgroep of druklager kapot gegaan is, dat zou kunnen natuurlijk.
Ik zou naar Hellevoet rijden en er naar laten kijken.En NIET gelijk met Bovag enzo gaan dreigen, staat niet echt netjes. Zeker niet voordat ze er naar gekeken hebben.
Dus eerst naar laten kijken en als je er dan niet uitkomt, dan pas gaan mekkeren en dreigen.
26 januari 2010 om 19:22 #17599751origineel gepost door Corsa_GSi
Koppelingsplaten zijn slijtage onderdelen, krijg je nooit garantie op, dus wat zeuren we nu weer :wtfJe hoeft niet eens met je voet op de koppeling gereden te hebben, misschien heb je wel 20 dkm-er Nordschleife gereden, ik noem maar iets extreems. Ja dan is de boel wel versleten.
Ander verhaal is het wanneer de drukgroep of druklager kapot gegaan is, dat zou kunnen natuurlijk.
Ik zou naar Hellevoet rijden en er naar laten kijken.En NIET gelijk met Bovag enzo gaan dreigen, staat niet echt netjes. Zeker niet voordat ze er naar gekeken hebben.
Dus eerst naar laten kijken en als je er dan niet uitkomt, dan pas gaan mekkeren en dreigen.
Helemaal mee eens.
MAAR!!!!!
Als platen versleten zijn, moet je dit wel eerder merken.
Dan ineens raar gaan doen..
(of heb ik het nu mis??)26 januari 2010 om 19:59 #17599752nou bedankt voor de reacties in ieder geval.
de auto hebben we vanmorgen maar bij oud-beijerland weg gehaald. en naar helletvoetsluis gebracht.
en wij hebben bij allebei de dealers niet lopen dreigen met bovag of wat dan ook, ik heb die zelf gister middag opgebeld. om het uit te zoeken. omdat ik gewoon in oud-beijerland niet goed geholpen wordt, hun zelf er weinig van af weten ( of zich stom houden ) en dat ik het zelf eigenlijk maar moet uitzoeken vind ik gewoon heel slecht.
ik heb geen opel den hartog garantie ( de opel dealer uit hellevoetsluis ) ik heb OPEL garantie.
dus hebben hun me gewoon goed te helpen. eerst zeggen ze ja, de garantie is tot 25.000 km, dan weer ja je ben uit je 2 jaar fabriekgarantie, dus dan kan je er zelf voor op draaien, en toen weer, ja je heb nooit garantie op die delen. bel maar je dealer waar je de auto heb gekocht. nou dat vind ik slecht. had het met hun al gehad, maar nu ga ik er echt dus nooit meer heen, in november heeft de corsa ook in oud-beijerland gestaan, omdat er een asje was afgebroken in het kachelhuis, en dus geen warmte meer gaf. alleen vries kou :o
was er al gezeur, je moet een huurauto nemen. ja daggg, ik heb gewoon garantie. nou nee hoor niet toegeven. en ook dat weer uitgezocht. en weer terug gegaan, en toen kreeg ik ineens wel een leenauto. dat grapje heeft ook 1,5 week geduurd door een fout van hun.maar goed, daar ben ik dus klaar mee. ik heb gewoon niet het idee dat ze me serieus nemen daar. en daar hou ik niet van. ze horen me gewoon normaal te helpen. SERVICE heet dat.
maar nou de auto dus in hellevoetsluis staat, is het afwachten. ik heb wel duidelijk gemaakt, omdat ik denk dat ze niet versleten zijn maar wat anders aan de hand is, dat ik eerst wil weten als die auto open ligt wat er mee aan de hand is, en dat ik de koppelingsplaten wil zien, want anders ben ik 350,- euro lichter. en dan was dat het geval niet. kijk misschien is dat niet goed van vertrouwen. maar ik heb ook gewoon weinig vertrouwen erin dat dingen altijd eerlijk gaan bij de dealers.
zelfde als dat heel het kachelhuis nu vervangen is, hun wilde graag alleen het asje bestellen. alleen dat ging niet. heel het kachelhuis moes opnieuw. alleen ik heb gewoon het idee, als ik wel uit de garantie zou liggen, proberen ze helemaal niet om een asje te bestellen. maar om je zoiezo een nieuw kachelhuis aan te smeren.nou ik hoop dat den hartog morgen contact met ons opneemt. en dan zal er waarschijnlijk een expert bij moeten komen. om te bepalen of het garantie is ja of nee. dus we moeten nog even wachten.
opel nederland hadden we vanochtend ook gebeld. en die hadden dat ook gezegt. van ja een dealer kan niet zeggen of ze versleten zijn. met zo weinig km op de teller. eerst moet alles open. en dan kunnen we verder kijken. omdat de klachten dus ook in 1 dag op zijn komen zetten. en de auto vanmiddag ook naar hellevoetsluis. ook niet slipte of weer ging stinken.
26 januari 2010 om 20:04 #17599753wie weet is de vorige eigenaar er wel slecht mee omgegaan,je weet het niet.
maar bij normaal gebruik is 34.000 wel erg snel
26 januari 2010 om 20:22 #17599754origineel gepost door 14XE
wie weet is de vorige eigenaar er wel slecht mee omgegaan,je weet het niet.maar bij normaal gebruik is 34.000 wel erg snel
dat zou goed kunnen inderdaad, dat weet ik natuurlijk niet. maar ja, als dat zo is en het is slijtage ja pech dan. dan zijn de kosten voor ons. dat snap ik.
maar ik wil dat gewoon graag zeker weten. haal er daarom maar een expert bij.
maar ja dat hun het nu ineens niet meer over een expert hadden. vond ik wel vreemd. dus ja.26 januari 2010 om 20:36 #17599755kan allemaal ook mee vallen.
op me werk hebben we het vaak bij iveco’s die daar gaan om de 20.000km of x aantal draaiuren de koppeling cilinders bij het pedaal lek.
weet niet precies hoe dat zit bij de corsa… maar is ook allemaal hydraulisch. dus een kleine lekkage kan al t gevolg hebben tot niet koppelen, of slippen.
iig succes er mee, ben benieuwd hoe het afloopt!
26 januari 2010 om 21:32 #17599756Welkom in Nederland….. Maar je doet het goed zo! Volhouden!
28 januari 2010 om 19:12 #17599757Wat voor garantie heb je?
G2 Premium?
G2 Select?
G2 Economy?Kijk je garantievoorwaarden er even op na. Bij G2 heb je bijvoorbeeld een jaar garantie, met in het tweede halfjaar een eigen risico van € 350,-.
Het is in ieder geval wel heel erg snel!
30 januari 2010 om 20:16 #17599758en hij heeft nu totaal geen vermogen meer. hij zit in 1 of andere save modus. en er brand ook nog een lampje. dus kortom er is ook niet mee te rijden.
Het lampje wat bij deze auto brand is een motorstoringlampje, dat heeft niks te maken met de koppeling. Bij de turbomotoren is het altijd zo dat als er iets mis is met een sensor of als er bijv. een vacuumslangetje lekt of iets dergelijks hij de motor in noodloop gooit zodat de motor geen schade krijgt. Als de turbodruk bijv. omhoog word gegooid en de ECU grijpt niet in kan er motorschade ontstaan dat word hiermee voorkomen.
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Garantie is garantie, klopt idd ze doen er altijd moeilijk over en proberen toch centjes te verdienen, want ze doen liever geen reparatie in de garantieperiode, want kost hun alleen maar geld…..Toch zou dit gratis opgelost moeten worden…
Ik zou dus wel even kijken wat de mogelijkheden verder zijn.Beste Bart Hoedemaker, je huilt al voordat je geslagen bent. Garantie is geen garantie, daarvoor zou ik eerst maar de voorwaarden lezen. Daar ben je schijnbaar niet mee bekend. Over de opmerking moeilijk doen en centjes proberen te verdienen aan garantie baseer je op niks. Opel geeft GEEN garantie op slijtage delen, kromme schijven na 1000 km slijtage deel GEEN garantie en ga zo maar door. Centjes verdienen gaat vrij lastig met garantie gevallen het kost het bedrijf vaak geld. De voorgeschreven uren zijn bijna niet haalbaar tenzij iemand de klus al 20x achter elkaar heeft geklaard. En als het wel garantie is, dan is het garantie en word het gewoon gemaakt.
Want als het 1200 kost en je maar 350 hoeft te betalen…
Dan is er meer uit te halen.
Anders zullen ze dit niet zeggen……Daar valt niet meer uit te halen dit heet gewoon eigen risico en daar word uitleg over gegeven. Het is geen kansspel.
in november heeft de corsa ook in oud-beijerland gestaan, omdat er een asje was afgebroken in het kachelhuis, en dus geen warmte meer gaf. alleen vries kou
Als dit over het asje gaat rechts voorin, moet heel het dashboard eruit, dit is een enorme klus die niet zomaar geklaard is.
De reden dat het 1,5 week heeft geduurd weet ik niet, maar opel heeft niet alle onderdelen in Belgie liggen. Er zijn meerdere magazijnen iets met RUSH(spoed bestellen) of op een normale manier kan ook schelen. Als het uit Duitsland moet komen duurt het sowieso 3 werkdagen. Sommige delen staan backorder.Over het stukje service geef ik je gelijk. Een bedrijf moet zeker de moeite doen de klant het op een reeele manier tegemoed te komen daar waar dat mogelijk is en de klant ook in zijn gelijk staat.
maar nou de auto dus in hellevoetsluis staat, is het afwachten. ik heb wel duidelijk gemaakt, omdat ik denk dat ze niet versleten zijn maar wat anders aan de hand is, dat ik eerst wil weten als die auto open ligt wat er mee aan de hand is, en dat ik de koppelingsplaten wil zien, want anders ben ik 350,- euro lichter. en dan was dat het geval niet. kijk misschien is dat niet goed van vertrouwen. maar ik heb ook gewoon weinig vertrouwen erin dat dingen altijd eerlijk gaan bij de dealers.
Als er een expert langskomt die bepaalt waardoor dit probleem word/is veroorzaakt word de versnellingsbak eraf gehaald door Den Hartog, de expert komt erbij en die kijkt naar het hele voorval en beoordeeld dit maakt foto’s enzovoort. Daarna zal daaruit een conclusie worden getrokken en de auto worden gemaakt. Ik snap wel dat je gefrustreerd ben, zeker met 34.000 km maar ik weet zeker dat het goed gaat komen.
De mensen die hier zomaar een oordeel trekken over garantie=garantie die snappen er de ballen niet van. Dit is een bedrijf met +-40 OPEL jaar geschiedenis. Wij nemen dit soort problemen serieus en er word niet gesjoemeld. Kijk maar eens op http://www.autodenhartog.nl.
31 januari 2010 om 10:01 #17599759Bel anders Opel Nederland op. Koppelingsplaten binnen zo’n korte tijd is zeker niet normaal. Dan delegeren die je wel naar een dealer.
31 januari 2010 om 10:44 #17599760origineel gepost door Bart Hoedemaker
Garantie is garantie, klopt idd ze doen er altijd moeilijk over en proberen toch centjes te verdienen, want ze doen liever geen reparatie in de garantieperiode, want kost hun alleen maar geld…..Toch zou dit gratis opgelost moeten worden…
Ik zou dus wel even kijken wat de mogelijkheden verder zijn.Beste Bart Hoedemaker, je huilt al voordat je geslagen bent. Garantie is geen garantie, daarvoor zou ik eerst maar de voorwaarden lezen. Daar ben je schijnbaar niet mee bekend. Over de opmerking moeilijk doen en centjes proberen te verdienen aan garantie baseer je op niks. Opel geeft GEEN garantie op slijtage delen, kromme schijven na 1000 km slijtage deel GEEN garantie en ga zo maar door. Centjes verdienen gaat vrij lastig met garantie gevallen het kost het bedrijf vaak geld. De voorgeschreven uren zijn bijna niet haalbaar tenzij iemand de klus al 20x achter elkaar heeft geklaard. En als het wel garantie is, dan is het garantie en word het gewoon gemaakt.
Dat zeg ik net dat het geld kost. Ik weet ook wel hoe het werkt bij garages, alles moet ook betaald worden, huur pand, salaris personeel bla bla. MAAR, in die tijd dat die jongen hier zijn verhaal doet, hadden ze allang die bak eronderuit kunnen hebben, en had die jongen kunnen rijden.
31 januari 2010 om 12:47 #17599761zolang die bak er niet van achter is, kan niemand zomaar zeggen dat t garantie is ja of nee.
het blijft een slijtage onderdeel, dus zomaar roepen ‘vervangen we onder garantie’ doet geen enkele dealer. zou je zo de toko net zo goed gelijk dicht kunnen gooien.
@corsa16V: zomaar aan de eigen wagen sleutelen op de site? :P31 januari 2010 om 15:54 #17599762Ja bart, een garage haalt een bak onder een auto vandaan zonder toestemming:hmmz. Het is ook niet zomaar een klusje om even de bak achter weg te halen, moet wel in de werkplaatsplanning passen.
@Mayhem, het kon ook niet anders ik ben altijd bezig:P.31 januari 2010 om 21:40 #17599763Opel geeft GEEN garantie op slijtage delen, kromme schijven na 1000 km slijtage deel GEEN garantie en ga zo maar door. Centjes verdienen gaat vrij lastig met garantie gevallen het kost het bedrijf vaak geld. De voorgeschreven uren zijn bijna niet haalbaar tenzij iemand de klus al 20x achter elkaar heeft geklaard. En als het wel garantie is, dan is het garantie en word het gewoon gemaakt..
Dat slijtage onderdelen geen garantie zijn, had ik ook al gelezen in de voorwaarden. Maar dat er gelijk al geroepen word dat het geen garantie is, dit vooral in oud-beijerland, zonder dat de versnellingsbak er onder vandaan is geweest. Vind ik dan wel weer in beetje vreemd. Zeker omdat de kans dat na 34.000 km de platen al versleten zijn door slijtage, onder normaal gebruik, niet voor de hand ligt.
Als dit over het asje gaat rechts voorin, moet heel het dashboard eruit, dit is een enorme klus die niet zomaar geklaard is.
De reden dat het 1,5 week heeft geduurd weet ik niet, maar opel heeft niet alle onderdelen in Belgie liggen. Er zijn meerdere magazijnen iets met RUSH(spoed bestellen) of op een normale manier kan ook schelen. Als het uit Duitsland moet komen duurt het sowieso 3 werkdagen. Sommige delen staan backorder.Als er eerst onderdelen worden besteld, en wij dus 3 weken met een slecht/niet werkende kachel rijden. Dan word gebeld dat we langs kunnen komen, en er gezegd word: äan het eind van de middag klaar.” En vervolgens is er op onverklaarbare wijze ( geen duidelijke uitleg gekregen ook niet naar herhaald vragen ) een aansluit stekkertje kapot. Wat dus opnieuw besteld moet worden. En het duurt daardoor 5 dagen langer, en er word eerst verwacht dat ik gewoon in een agila blijf rijden. Vind ik toch iets minder service… Achteraf begrepen dat ze een stekkertje hadden laten vallen in vloeistof, dus fout van een monteur… Kan altijd gebeuren, maar wees dan gewoon eerlijk.
Morgen hopen we wat te horen van Den Hartog. En verder nog maar even afwachten hoe of wat. Heb er wel vertrouwen in dat het goed komt daar. Tot nu toe veel betere service gehad als in Oud-Beijerland.:D
1 februari 2010 om 19:02 #17599764als je op 30000 km je koppeling op hebt, zou ik allereerst leren rijden:P Heeft niks met fabrieksfout te maken… Kan je blij zijn met het voorstel om 350 euro zelf te lappen!!
2 februari 2010 om 19:08 #17599765De auto is bij DEN HARTOG gekocht, je weet nooit wat de vorige eigenaar ermee heeft gedaan. Ik weet ook niet wat er in de tussentijd mee is gebeurd. Niemand van ons is erbij geweest dus moeilijk oordelen. Maargoed we zullen het zien als we de bak erachter weghalen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.