Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa D OPC
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 augustus 2011 om 20:52 #17238641
Goedenavond heren,
Ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een blauwe corsa opc.
Ik heb hem vrij vroeg na aanschaf al laten chiptunen maar zoals jullie weten, er went niks zo snel als vermogen. Vandaar dat ik van plan ben om een grotere turbo te monteren alleen zou ik echt niet weten wat de opties hiervoor zijn.
Iemand een idee wat voor soort turbo’s er allemaal te monteren zijn en waar ik ze misschien kan vinden?Is het ook wel slim om er aan te beginnen want met het vermogen wat hij nu heeft (220 pk) hebben de voorbandjes al redelijk veel moeite om de pk’s op de weg te krijgen. Er is natuurlijk nog veel meer aan te veranderen ( intercooler, voorkatvervanger ander uitlaatsysteem en misschien een sportfiltertje ), maar ik zou graag willen weten wat de opties qua turbo’s zijn.
Alvast bedankt,
Marijn
25 augustus 2011 om 07:25 #17889995http://www.dbilas.de, op de site staat een pdf voor de Corsa D OPC! Hierin zie je alle tuningfases, succes ermee
25 augustus 2011 om 14:52 #17889996Check anders ook even:
http://www.txautosport.co.uk/vauxhall-corsa-vxr-30-c.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Die hebben ook genoeg spul, waaronder een betaalbaar sper differentieel!
En universele luchtfilters:
http://www.txautosport.co.uk/carbon-fibre-cold-air-induction-kit-94-p.asp” onclick=”window.open(this.href);return false;Kan eventueel wat regelen met korting bij TX ;)
In the UK heet de OPC VXR trouwens :thumb
27 augustus 2011 om 09:43 #17889997Dankjewel voor het advies ik ga er zeker iets mee doen :wors
27 augustus 2011 om 09:55 #17889998Oja en nog iets. Hoe plaats ik foto’s? Zal als bedankje wat plaatjes schieten ze het forum opslingeren.
27 augustus 2011 om 13:28 #1788999927 augustus 2011 om 19:54 #17890000een andere turbo levert niet zomaar meer vermogen op
zoiezo is een andere intercooler al een vereiste, net zoals andere piping, ander spruitstuk, andere downpipe en dan het belangrijkste: kunnen de internals van dit blok dat wel aan?
( hiermee bedoel ik dus de drijfstangen, zuigers, lagers enz )
meestal is hetgeen wat je maximaal met de turbo die orrigineel bij de motor hoort ook wel het maximale wat de rest van de motor aankan ( kijk ik wel naar een c20let, std 204pk max orriginele turbo 310pk en dan moeten er al andere drijfstangbouten enzo in )
verdiep je eerst ns wat meer in de materie van wat er allemaal komt kijken bij ”turbo” tuning
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.