Corsa D op LPG

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D op LPG

• Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    DeMeistah
    Deelnemer

Na veel ellende aan mijn tigra, en de twijfel tussen een polo bluemotion en een corsa D, word het toch een Corsa dankzij de 5+5 deal. Morgen ga ik terug naar opel met de bedoeling hem te bestellen.
      Nu hou ik wel van een sportief uiterlijk, en wil ik op korte termijn meteen een Rieger setje eronder. Nu is mijn vraag valt een uitlaat ook aan te passen bij een auto op lpg? Bij een diesel klinkt het natuurlijk voor geen meter maar hoe klinkt een sportuitlaatje op een lpg auto? Hoor je hem overschakelen als je van benzine naar lpg verwisselt of hoe werkt dat?

Bij voorbaat dank.

Anoniem

Klinkt hetzelfde als een benzine, maakt vrijwel geen verschil. De verbranding blijft eigenlijk gewoon hetzelfde, alleen gebruik je andere brandstof ;)

DeMeistah
        Deelnemer

ah serieus, ben ik wel blij om dan! had verwacht dat het totaal anders zou zijn maar kon er zelf geen reden voor verzinnen eigenlijk. morgen maar eens bestellen dan! Thnx!

DMLB ceo

Het geluid tussen benzine en LPG is bij mij absoluut anders!!
            op LPG klinkt het veel stiller en rustiger, eerder een stofzuiger geluid!
            Als ik op de benzine stand rij hoor je duidelijk de 1.6 8 klepper voor je werken.
            Buiten de auto hoor je het verschil tussen gas en Benzine veel beter.
            Ik hou niet van sport dempers waar je een dik geluid heb maar geen vermogen.
            Denk zelf wel dat het bij mij mee zal vallen omdat hij op LPG duidelijk stiller is.
            Zelfs bij Volgas

sw16v
            Deelnemer

maakt geen verschil, althans niet hoorbaar.

denk eerder dat bij jou de kleppen te ver ingeslagen zijn als die km stand klopt. dan loopt een 1.6 8v veel rauwer op benzine dan lpg.

Corsa_GSi
              Deelnemer

Bij mij op de V6 ook geen verschil tussen het uitlaat geluid.

DMLB ceo

@sw16v wrote:

maakt geen verschil, althans niet hoorbaar.

denk eerder dat bij jou de kleppen te ver ingeslagen zijn als die km stand klopt. dan loopt een 1.6 8v veel rauwer op benzine dan lpg.

Dan denk ik dat je gelijk hebt, want Rauwer is precies zoals ik mijn motor geluid op Benzine zou omschrijven :thumbup
                  op gas klinkt ie zo lekker tam!

En jaa die KM stand klopt king:
                  Is het erg dat me klepper te ver ingeslagen zijn?

DeMeistah
                  Deelnemer

ik hoef er geen jappengeluid uit te hebben, maar als je even googlet naar een corsa d met een rieger set, zie je dat daar 2 R32-style pijpjes perfect bij passen, desnoods alleen sierstukken maar dat is dan ook weer niks natuurlijk!

DeMeistah
                    Deelnemer

weet iemand trouwens wat een haalbaar verbruik is met deze auto puur snelweg? benzine en lpg apart?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.