Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa D motorruimte
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 juni 2010 om 16:25 #17222990
Wie weet of er motoren van een C corsa ook in een D corsa hebben gezeten ? En is de motorruimte kwa ophangpunten een klein beetje gelijk aan die van de oudere corsa’s ?
Distributie zijde steun aan chassis, versnellingsbak steun zoals de oude F20 bakken en achterste steun aan bak ?
Zijn wat informatie aan het verzamelen en alles is welkom.
Anders binnenkort de eerste 2.1 C20XE TB’s in een D corsa :oking:
29 juni 2010 om 21:32 #17693708niemand een idee ? of D-corsa rijders ?
30 juni 2010 om 09:39 #17693709Veel plezier met de CAN-Bus en je 4 gas test.
30 juni 2010 om 11:20 #17693710Even kijken hoor, schrijf ik ergens dat ik iets vraag over canbus of 4 gas meting
*leest post nog maals*
Ik zie het nergens staan ? :hmmz :jerry
Can bus en 4 gas meting is helemaal niet van belang voor ons, enigste wat belangrijk is hoe de motorsteunen zitten.
Zoals we hier hebben gekeken moeten we met een F23 bak en steunen goed wegkomen. Distributie zijde willen we weten of die hetzelfde is als een C corsa steun/ophanging.
Aub geen opmerkingen over APK of andere onzinnigheden, gaat puur om een XE in een D tekrijgen.
30 juni 2010 om 12:54 #17693711als de baksteunen goed uitkomen, dan is die ene motorsteun wel zelf te maken.
30 juni 2010 om 14:19 #17693712Idd. en als er een f23 in de steunen past, zou ik die ook monteren ipv f16/18/20, die f23 is sterker en jonger… en geen tb’s maar turbo :D maar dat is eigen keus :D
ben wel benieuwd wat een leeg casco met het broodnodige wat nodig is weegt van een corsa D.
en als het tegen zit, en je wil niet met canbus werken moet je ALLE bedrading waar dan ook voor, elke schakelaar werkelijk alles vervangen en draad voor draad opnieuw aanleggen.
30 juni 2010 om 14:21 #17693713origineel gepost door Kadett91
Wie weet of er motoren van een C corsa ook in een D corsa hebben gezeten ? En is de motorruimte kwa ophangpunten een klein beetje gelijk aan die van de oudere corsa’s ?Op http://www.opel-infos.de/startseite.html vind je een overzicht van o.a. motoren
30 juni 2010 om 15:57 #17693714Zal het gelijk even uitleggen, de auto zal in principe niet op de openbare weg komen. Wordt puur een circuit auto dus apk e.d is geen probleem.
Canbus gaat er volledig uit en wordt alleen het hoognodige terug aangesloten (verlichting, vooruit ontwaseming en wissers).
Komt geen turbo blok in maar een volledig opgebouwde C20XE (2.1 met TB’s en vrij programeerbaar). Heeft wat meer vermogen dan een let dus zal wel geen turbo worden :angel.
Alles zit nu in een B corsa maar m’n baas wil iets aparts dus moet alles in een D corsa komen.
30 juni 2010 om 16:11 #17693715ohhhh.
maar inbouwen lijkt me echt niet zo lastig hoor.
mooiste is als de baksteunen passen, dan is de rest een eitje.
ook bedrading stelt dan niet veel meer voor.
als alles er toch uit moet.
30 juni 2010 om 16:15 #17693716Nee daarom, en opzich wel iets aparts ! eerste 2008 D corsa met XE denk ik !
30 juni 2010 om 16:47 #17693717dat denk ik ook.
maar denk ook meteen de laatste.
ik zou er zelf niet zomaar aan beginnen
een nieuwe auto, en dan een antiek blok erin…
oke, het zijn goede blokken, maar het strookt eigenlijk niet met elkaar.
begrijp me niet verkeerd;)
1 juli 2010 om 09:13 #17693718Het kwam zo over als of het om een straat auto ging.
Dan inderdaad de B naast de D zetten, alles eruit halen, Motor met een takel en bokken op z’n plek hangen, Motorsteunen zelf bouwen (werkt het snelste en makkelijkste) Daar het voor het circuit is zou ik ze star maken, werkt beter. Desnoods ook de ophanging van de B waar mogelijk overbouwen, scheelt werk.
bedrading ook van de B nemen en alles aansluiten.
Voor alleen een ander uiterlijk vind ik het persoonlijk echter veel werk maar ieder z’n eigen ding :)
Maak er dan het nieuwe 2011 braziliaanse model van (op de basis van de B), dan heeft hij echt iets aparts.
http://www.auto-car-shop.com/2010/04/2011-chevrolet-corsa-classic-official-launch-in-brazil-first-images/Succes.
1 juli 2010 om 09:27 #17693719Zal idd wel iets apparts worden. Net als dat er sommige mensen zijn die in een a een x14 of x16 blok leggen. Tuurlijk kun je gelijk een 2liter inbouwen, maar waarom zou je met de meute mee gaan? Als het allemaal lukt denk ik dat je zeker 1 van de eerste bent, dan wel niet dé eerste.
1 juli 2010 om 13:27 #17693720probleem met de canbus is, dat als t ene niet werkt, je gelijk al t andere ook op je bord hebt.
dan zou ik zelf een kabelboom maken van een A corsa ofzo, das supersimpele techniek, en als toch enkel de ruitenwisser etc t hoeft te doen..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.