Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa d lpg verlagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 april 2013 om 12:39 #17257128
Hallo allemaal,
Ik zit met het probleem om mijn corsa te verlagen.
Wilde in eerste instantie alleen veren maar de bekendere leveranciers (kw en weitec etc). Vertellen mij dat het niet gaat met enkel veren omdat hij samen met het lpg systeem te zwaar is.
Nu lijkt mij dit dikke onzin omdat dat kleine gastankje van 35 liter echt niet veel zwaarder is als een reservewiel en toebehoren.
Mijn enige andere optie is dus een schroefset of veren inclusief dempers maar dit loopt dus kwa kosten flink op en omhooggevallen en omlaag schroeven is voor mij totaal overbodig.
Wie heeft hier meer ervaring mee?
Idee was trouwens om voor 40 en achter 30 omlaag te gaan17 april 2013 om 13:17 #18127219dan kom je op een vast verlaginsset uit.
40/30 staat ie iets hoger achter..
en geeft zeker geen probleem met je gas tank./heuvels /kuilen.koop een goed setje en kijk niet op 100 euro.
bb
king:17 april 2013 om 14:32 #18127220Ik keek eerst naar veren van eibach van rond de 200..
Nu moet ik dus uitwijken naar een schroefset of een verlagingsset.
Schroefset is voor mij dus totaal overbodig en geef dat geld liever aan wat anders uit.
Heb wel een schroefset van AP gezien welke rond de 500-550 kost en volgens internet een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding heeft en in duitsland razend populair is.
Verlagingsset van bijv weitec of kw kom je ook rond die prijs uit.Kan iemand me nou echt overhalen om niet gewoon eigenwijs veren te halen en me vertellen waarom het nou dus echt niet zou kunnen? Dat beetje extra gewicht kan ik echt niet begrijpen dat ik daardoor geen verlagingsveren kan nemen. Als ik 30kg zwaarder zou wegen en een dikke audio installatie achterin heb liggen kom je toch ook aan dat gewicht? mag je dan ook al geen verlagingsveren meer?
17 april 2013 om 15:50 #18127221iji denkt helemaal in de goede richting..
-met verlagings veren vervang je je veren die er nu onder zitten,
je vervangt van de voorschokberker alleen de veer.
en achter houd je gewoon je eigen schokbreker.-met een verlagingsset vervang je de hele voorschokbreker..
wat dus veel beter stuurd.
en je krijgt verlaagde achterschokbrekers erbij.-ik zou voor een verlagingsset gaan..
maar dat is aan jou.en je hebt geen spanners nodig,want je vervangt gewoon de hele poot.
-en zoals je zelf al zegt een beedje sub. is ook al zo zwaar.
en wat dacht je van personen op de achterbank.
die net chinees hebben gegeten..
volle bak.maak je niet druk en koop een goed setje.
bb
king:17 april 2013 om 17:04 #18127222Bedankt, maar eens goed gaan meten Hoe laag hij precies kan dan. Hoop de 40/30 wel te kunnen halen
17 april 2013 om 18:06 #18127223@CORSA BB wrote:
iji denkt helemaal in de goede richting..
-met verlagings veren vervang je je veren die er nu onder zitten,
je vervangt van de voorschokberker alleen de veer.
en achter houd je gewoon je eigen schokbreker.-met een verlagingsset vervang je de hele voorschokbreker..
wat dus veel beter stuurd.
en je krijgt verlaagde achterschokbrekers erbij.-ik zou voor een verlagingsset gaan..
maar dat is aan jou.en je hebt geen spanners nodig,want je vervangt gewoon de hele poot.
-en zoals je zelf al zegt een beedje sub. is ook al zo zwaar.
en wat dacht je van personen op de achterbank.
die net chinees hebben gegeten..
volle bak.maak je niet druk en koop een goed setje.
bb
king:Je hebt wel veerspanners nodig.
Als je een verlagingsset koopt krijg je die zonder toplagers, en moeten de toplagers van de originele poten overgezet worden op de nieuwe.
Daar heb je dus absoluut een set veerspanners voor nodig.Zelfde geld trouwens voor een schroefset. De toplagers van je auto moeten bovenop de schroefset gezet worden. Niet vanwege de veerschotel, maar vanwege het lager wat er in zit. Die zorgt dat je kan blijven sturen. Zonder die lager zit je poot vast en kan hij niet draaien.
Maargoed, wat verlagen verder betreft: Vergelijk de as-lasten van een normale Corsa eens met die van jou.
Als de as-lasten gelijk (of bijna gelijk) zijn, kan je gewoon een setje voor een niet-LPG versie gebruiken.De nieuwe RDW opvraagpagina bied de mogelijkheid om de geregistreerde as-lasten op te vragen.
https://ovi.rdw.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;Waar het hem in zit met wel of geen LPG is voornamelijk het feit dat duitse leveranciers zijn gebonden door de TüV regels.
Als de TüV de set niet test in combinatie met een LPG tank of verhoogde as-lasten, dan wordt dat niet op papier gezet en kunnen ze de set dus niet legaal verkopen in Duitsland aan iemand met een model wat niet op de goedkeuringspapieren staat.
Heel vaak kan je de set dan nogsteeds gebruiken, maar dan verlaagt hij b.v. 5mm meer.
Wij kennen hier geen TüV of enige andere goedkeuringen voor verlaging, dus hier mag je er gewoon legaal mee de straat op.17 april 2013 om 18:19 #18127224@ mc kaamos
..van dat toplager wist ik niet..
ik heb altijd gebruikte setjes gekocht..daar zaten de toplagers al op.een hoop extra werk dus
bb
king:17 april 2013 om 19:23 #18127225Mckaamos
Dit dacht ik dus ook, dacht eerst dat het niet ging omdat ik misschien andere schokbrekers had standaard.
Maar schijnbaar zit het hem puur in het gewicht, dan zou ik het wel aandurven met veren, mocht het niks zijn koop ik er daarna nog kortere dempers bij.
Moet vrijdag toevallig met de auto van de baas naar de profile, misschien dat hun mij daar ook nog wat kunnen informeren.17 april 2013 om 22:35 #18127226ik heb er AP 40/30 verlagingsveren onder zitten, ben er dik tevreden mee! :thumb
18 april 2013 om 05:07 #18127227Veren dempers is het beste. Je houd comfort. Mar je bochten werk wordt beter.
Een schroefset is veelal stugger. En duurder.
Losse veren zou ik niet doen. Je bochten werk wordt er wel slapper van.Die onzin over de lpg tank praten we maar niet over.
18 april 2013 om 07:38 #18127228Dus een verenset met dempers van kw van ongeveer 450 euro is beter als een schroefset van ap van 530?
Hopen dat hij met die veren precies zakt zoals ik hem wil hebben18 april 2013 om 14:31 #18127229Later sportdempers erbij kopen is in ieder geval duurder dan gelijk kopen.
18 april 2013 om 17:00 #18127230AP dempers+veren 530 euro? Volgens mij heb je voor dat geld een AP schroefset hoor…
Mijn setje (AP schroefset dus) kostte 415 euro, maar das een Corsa B. Veel duurder dan dat worden ze niet.Trouwens, als je twijfelt over hoe hoog het komt te staan, koop dan meteen een schroefset. Dan heb je tenminste nog controle over hoe hoog het staat.
18 april 2013 om 17:18 #18127231met een schroefset heb je controlle.
nadeel voor jou is dat je een corsa d heb, dus 2de hands spul heb je niet.
mocht de hoogte van de achterkant tegenvallen kan je niet even opzoek naar 2de hands achterveertjes.schroefset van ap is niets mis mee hoor. gewoon goed spul.
maar over het algemeen is een schroefset stugger dan een vaste verlaging.
ik rijd zelf met een kw schroefset onder mijn corsa b.
geweldige set, maar geen comfort. staat dan ook wel op standje laag:D18 april 2013 om 18:19 #18127232Bedoelde voor dat geld ook een schroefset en gen verenset. Ben in middels over gehaald en word dus absoluut een ap schroefset!
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.