Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa d aankooptips
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 december 2011 om 19:50 #17243590
hallo,
zijn er nog belangrijke punten waar ik op moet letten bij de type D?
hoe is het met onderhoud? zijn ze een beetje betrouwbaar?
welke motortype kan ik het beste pakken? wil wel een beetje met het verkeer mee kunnen komen.zit er verschil in de kofferruimte van een 3 en 5 deurs?
gr, robert
16 december 2011 om 20:31 #179466531.2 is naar mijn mening te traag, de 1.4 (90pk) kan net meekomen. Motoren hebben een ketting.
Diesels heb ik geen ervaring mee, maar door hogere koppel kan de 1.3 waarschijnlijk al prima zijn (en ook makkelijk te chippen).16 december 2011 om 20:34 #17946654oke, zal een corsa niks worden denk ik, gsi wordt te duur, en de c gsi vind ik niet zo fijn rijden
16 december 2011 om 21:39 #179466551.3 diesel is ontzettend traag, echt niet prettig voor dagelijks verkeer.
16 december 2011 om 22:44 #17946656Niet eens, de 1.3 CDTI EcoFlex kan beter met het verkeer meekomen dan de 1.2 of 1.4 ;). Dat zijn echt trage hokken, sorry dat ik het zo verwoord.
17 december 2011 om 14:35 #17946657ik heb een d corsa gehad 1700cdti 125 pk,persoonlijk vond ik deze wel erg leuk rijden
kofferruimte van een 3 en 5 deurs is volgens mij gelijk17 december 2011 om 18:57 #17946658AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk even aan de binnenkant van de motorkap, wil wel eens roestvorming ontstaan..
17 december 2011 om 19:02 #17946659Ik heb ook een Corsa D 1.7cdti gehad, was een rap bakske maar een enoooooooooooorm turbogat, onder de 2000tr deed hij bijna niks
18 december 2011 om 09:02 #17946660Bij de diesels zijn dit soort dingen prima op te lossen door een goede chipper.
De 1.4 loopt al een stukje beter door alleen een paneelfiltertje van K&N er in te stoppen.
18 december 2011 om 09:09 #17946661De 1.3 CDTi kan inderdaad beter meekomen met het verkeer dan een 1.4. Deze trekt lekker en rijdt daarnaast ook nog eens akelig zuinig.
Mijn 1.4 kan ook wel aardig meekomen met het verkeer, daar niet van. Je moet de motor misschien ietsje meer op toeren houden, maar rijdt goed.
De kofferruimte van de 3- en de 5 deurs is gelijk.Daarnaast goed proefrijden, want sommige Corsa’s van de eerste generatie (als je 2e hands koopt) hebben nog wel eens last van een slechte rechtuitstabiliteit.
18 december 2011 om 13:48 #17946662Die slechte rechtuitstabiliteit komt door de eletronische stuurbekrachtiging (EPS), na de facelift en op de OPC is deze beter geworden.
Helaas kan dat nieuwe programma niet op een oudere auto geladen worden.Daarnaast kan een goede uitlijnbeurt en goede banden ook heel veel doen voor rechtuit rijden.
18 december 2011 om 16:02 #17946663Nou, dat iedereen de 1.3 cdti vlot vind, vind ik erg raar. Ik had deze wagen een paar jaar geleden als leswagen en zelfs de rij-instructeur vond het gewoon een veel te traag ding.
Tijdje terug was er hier iemand die ook aankooptips over een Corsa D zocht. Ik kan het topic zo gauw niet vinden, maar wie weet heb je daar ook iets aan?
Die man had trouwens een proefritje gemaakt in de 1.3 cdti en vond ‘m ook veel te traag.19 december 2011 om 13:43 #17946664Ik heb met beide auto’s gereden (1.4 16V en de 1.3 CDTi) en de diesel is merkbaar sneller. In het hele toerengebied is de 1.4 gewoon traag en voel je niks qua snelheid.
19 december 2011 om 16:42 #17946665voor zo’n 1.3tje vallen ze mij niks tegen eerlijk gezet. verbaas me er elke keer weer over.
maar al die kleine motortjes gaan vrij rap voor stads verkeer, alleen op snelweg is het allemaal niks. fijn inhalen zit er niet bij, maar dat is misschien omdat ik altijd wat meer gewent ben….19 december 2011 om 20:27 #17946666tja, tis dat dieselen nou niets voor mij is.
verbaas mij eigenlijk dat die 1.4 zo traag is dan. toch 90pk. de corsa b 1.4 was totaal niet traag. en mijn oude 1.2 16v corsa b kwam ook leuk mee ondanks de 65pk. snelweg was iets waar je niet op moest. maar hij reed wel goed opzich.denk dat het geen corsa wordt. wie weet als ooit een opc te betalen is…..
denk dat ik het blijf houden bij een astra (coupe)bedankt voor jullie reacties. ben dr blij mee :angel
23 december 2011 om 07:45 #17946667Corsa D 1.4 90pk Cosmo op kenteken 1200 kg, Corsa B GSi 1.6 106pk op kenteken 960 kg.
Zie je het verschil……
23 december 2011 om 10:57 #17946668En daarbij zijn de motoren van de Corsa D ook nog eens gebouwd met het oog op het ‘verbruik’, wat de snelheid ook niet ten goede komt :)
24 december 2011 om 09:52 #17946669ze zouden net als met audio het echte aantal pk’s moeten vermelden…zoiets als RMS bij audio..zo’n 1.4 tje vij een corsa Dkomt dan nog niet eens boven de 60 pk rms uit dan
25 december 2011 om 10:45 #17946670@waltwalt500 wrote:
ze zouden net als met audio het echte aantal pk’s moeten vermelden…zoiets als RMS bij audio..zo’n 1.4 tje vij een corsa Dkomt dan nog niet eens boven de 60 pk rms uit dan
Dit is grote onzin!! :wtf
Als zo’n motor maar 60pk zou leveren, dan ga je naar de Opel en klaag je ze aan, want dan krijg je niet waarvoor je betaalt hebt. :hmmz
Is in de USA al vaker gebeurt.
Waarom denk dat veel fabrikanten heel voorzichtig zijn met het opgeven van vermogens.25 december 2011 om 10:55 #17946671goed lezen corsa_GSI wat ik getypt heb
ik denk dat je het niet helemaal begrijpt.
Ik heb het over gewichtsverhouding/aantal pk’sdus ik mag alle audiowinkels ook aanklagen omdat ze geen 200 watt beloven(wat erop staat) uit een versterker maar 150watt RMS(echte aantal watts) wat er ook opstaat?
25 december 2011 om 11:10 #17946672Die versterker kan dat denk ik nog wel leveren hoor, alleen met zon grote vervorming dan het niet meer om aan te horen is. End at hoeft dan weer niet op de doos te staan.
25 december 2011 om 11:18 #17946673en dat bedoel ik precies met die corsa d..misschien wel 90 pk..maar door dat gewicht niet vooruit te branden…..was ie 950 kilo die D dan was het een heel ander verhaal weer..dan had je een pittig wagentje.
het is gewoon een fijt dat een auto van 1200 kilo met 90pk niet opschiet…al denken veel mensen wauwwww 90pk….aantal kilo’s is misschien nog wel belanrijker.
de verhoudingen moeten natuurlijk wel kloppen..een 1400tje bij een corsa D doen dat zekers niet!25 december 2011 om 11:25 #17946674Ben ik met je eens, gewicht hebben ze het nooit over bij de dealer.
25 december 2011 om 11:36 #17946675Dit is appels en peren vergelijken.
Auto’s worden nu eenmaal zwaarder ivm gewijzigde wet en regelgeving.
Met een Corsa D zou ik eerder een zwaar ongeluk durven krijgen, dan met mijn Btje.
Daarnaast zijn de passieve veiligheden ook groter geworden (ABS, ESP, TC, allerlei airbags).25 december 2011 om 11:38 #17946676Dat is de reden dat je ALTIJD een GOEDE proefrit moet maken als je een auto wil kopen..
kijk eerst of deze je bevalt.
Ken ook mensen die een rondje rond het verkopende bedrijf rijden, en de auto kopen, en later toch vinden dat ie niet lekker rijd.
Ik maak een proefrit van minstens een kilometer of 30!!
en dan gewoon rustig, en een keer stampen door de toeren heen, en dan hobbels alles proberen…
@ walwalt500: een 90pk corsa-d is ook 90pk, alleen het gewicht gooit roet in het eten, dit houdi n dat ie dus geen 60pk levert.
als je een beetje bij de geest ben, kan je je wel bedenken dat t apparaat niet heel vlot zal zijn, met zijn 130Nm en 90pk tov 1200kg.
ik heb zelf een Astra Station gehad met een 2.0i 8V motor erin, deze woog op kenteken 1110kg, deze was al niet heel spannend om te rijden (was wel even vlot als zijn GSi-8V zusjes bij het stoplicht en ging op top zelfs harder), maar door de lange gangen was het gevoel van snelheids beleving velen malen minder als in de Gsi-8V modellen.
opm:
Ik heb even een vergelijk gemaakt, op autoweek, en daar zou ie net zo vlot moeten zijn als de Corsa-B 1.4 16V.http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=10136&id2=21341&id3=43270&id4=62520″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.