Corsa D 2010, Distributie ketting

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 2010, Distributie ketting

• Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Hannes1986

Beste Heren,

Ik ben bezitter van een Opel Corsa D White Edition, 1.4L, waar ik zeer tevreden over ben.
      Inmiddels is deze dus bijna 3.5 jaar oud en er staat 42000 km erop.

Nu maakte vd week de motor een enorme herrie en nadat ik hem naar de garage had gebracht, bleek (na een dag analyse), dat de distributieketting vervangen moest worden, + een nieuwe tandwiel set en nog wat.

Nu val ik buiten de garantie en coulance regeling, maar opel is bereid om 40%/60% te rekenen in hun nadeel.
      Opzich netjes geregeld, maar het blijf nog steeds een hoop geld…
      Zeker als er staat dat een distributieketting onderhoudsvrij is en pas bij slijtage vervangen dient te worden.
      Bij deze meeste merken zal deze rond de 100000 tot 150000km zijn.

Kort samengevat ben ik heel stiekem van mening dat deze kosten verhaald dienen te worden op de leverancier van deze distributieketting.
      Deze mag niet al zo snel ten onder gaan.

Wat is jullie mening hierover. Graag hoor ik van jullie.

M.v.g.

Hannes

Vannos
      Deelnemer

Ja vervelend,

Vraag me wel af of niet alleen de ketting spanner kapot is ! daar begint meestal het geratel mee.

is het geen optie opel nederland eens te informeren ! 3.5 jaar oud zit daar niet standaard 4 jaar op ? af fabriek

johanhummer9
        Deelnemer

standaard 2 jaar opel garantie op dat soort dingen

Opeltje17
          Deelnemer

Denk dat je heel blij mag zijn met het aanbod dat er nu ligt(al vind ik zelf dat opel dit gewoon volledig moet vergoeden)

Maar heb je deze auto al van nieuws af aan? is de complete historie bekend? mijn vader heeft namelijk een astra met dezelfde motor die 3 jaar lease heeft gereden(met slecht onderhoud) en daar is nu ook de ketting van aan het klapperen.

Deze motoren zijn heel gevoelig wat betreft de distributie ketting dus wat ik je aan zou raden is als je de ketting laat vervangen gewoon elk jaar of om de 10.000km olie te verversen en de GOEDE olie gebruiken 5W30 Dexos 2 longlife.

Florian
            Deelnemer

Hebben ze die K-ketting nou nog niet onder controle!? Ik deel je mening maar wens je veel succes met het aansprakelijk stellen…

Opeltje17
              Deelnemer

@Florian wrote:

Hebben ze die K-ketting nou nog niet onder controle!? Ik deel je mening maar wens je veel succes met het aansprakelijk stellen…

Nee blijven *** kettingen fiets kettingen hebben nog meer kwaliteit.

Haasje17
                Moderator

Toch is het vaak echt onderhoud. Bij de ketting motoren van opel is het zo goed als onderhousvrij als men maar zorgt dat het oliepeil op de max blijft! Dus regelmatig controleert en de olie ververst.

robert_corsa

Bij VW lopen ze eer zelfs af. Bij 40.000 km. En dat heeft alleen te maken met slecht materiaal.
                    De jappen doen het beter.
                    Naar goede olie erin stoppen. En rustig warm rijdenzIjn bbelangrijk

Hannes1986

Hehehe, kort samengevat ben ik gewoon de pineut.

Oliepijl doe ik altijd checken en eventueel aanvullen, verder gewoon 1x per jaar even laten verversen bij een beurt.

Ik baal er goed van. Dan koop je (toen des tijds) een gloed nieuwe auto, dan kan je er alweer aardig geld tegenaangooien om hem op te lappen, terwijl je juist daarom een nieuwe auto koop om dat soort onzin niet te krijgen op zo’n korte termijn.

In ieder geval bedankt voor de tips, ik ga nog eens navragen wat oorzaak nou uiteindelijk is en tja… het gevolg weten we inmiddels…

Florian
                      Deelnemer

Koop een Kia, heb je 7 jaar garantie :jerry !

Nee hoor vind t zuur voor je, moet niet kunnen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.