Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa D 2008 vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 mei 2015 om 11:43 #17271966
Ik ben van plan een Corsa D 1.4 uit 2008 te gaan kopen.
Nu weet ik vrijwel alles van Astra’s, maar van de nieuwe Corsa’s niet zo.Een paar vragen:
– Is het eenvoudig mogelijk om van die LED achterlichten er in te zetten? Die soort LED streep achterlichten die je op die facelift corsa’s ziet. Levert het gelazer met canbus op?
– Idem voor Xenon koplampen, zitten nu helaas halogeen lampen in.
– Zitten er gaatjes onder het Opel logo op de achterklep?
– Is het standaard dat er geen isolatieplaat onder de motorkap zit tegen het motorgeluid?– Zaken waar ik nog op moet letten? Wagen heeft zijn laatste onderhoud bij 46k gehad, zit nu op 98k. Wanneer moet de ketting worden vervangen?
Thanx voor jullie input alvast.
18 mei 2015 om 12:14 #18284926Isolatie tegen geluid had ik wel onder de motorkap (was wel de 1.3 diesel)
Let op roest op de motorkap, is een terugroepactie vanVerder geen idee, heb alleen maar gereden met dat ding :P
18 mei 2015 om 13:02 #18284927Kan niet al je vragen beantwoorden, wel een aantal:
– Xenon is geen probleem, zolang er maar warning cancellers tussen zitten dat ze geschikt maakt voor Canbus.
– Onder het opellogo zitten geen gaatjes.
– ketting hoeft eigenlijk nooit vervangen te worden mits hij op tijd zijn beurten krijgt…
– motorkap isolatie zit alleen bij de diesels gemonteerd voor zover ik weet.18 mei 2015 om 16:49 #18284928Ketting blijft een zwak punt, intervallen van 50K km gaan ook niet helpen hierbij.
Interval voor deze motoren moet je rond de 10K houden i.i.g voor de olie en het filter, korte stukjes rijden vinden ze ook niet prettig.
Nokkenassen willen wel eens breken(zijn hol) nokkenas lagerkappen even natrekken met 10nm.
18 mei 2015 om 21:12 #18284929Wagen heeft nu 100k gelopen, eigenlijk zeg je, beter om ketting te gaan vervangen?
19 mei 2015 om 06:23 #18284930Hoeft niet meteen, even luisteren Hoe die klinkt met de koude start als ie erg rateld wel.
19 mei 2015 om 14:43 #18284931Heb er hier een Z14XEP rijden met bijna 100dkm op de teller, ketting nog geen problemen mee gehad. 1 keer per jaar beurtje met verse olie en veel heel veel korte ritjes.
Alleen oliedruksensor (zit passagierskant bovenin gaat stuk), kachelmotor vervangen, ruitenwissermotor voorzijde vervangen.
19 mei 2015 om 16:08 #18284932Ketting van de z14xep van m’n vader is bij 98K vervangen.
Ratelde heel erg met starten, ook elk jaar nieuwe olie en filter en heel veel korte ritjes.
Spanner stond helemaal te kantelen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.