Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa D 1.3Cdti 75PK ABS problemen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 oktober 2010 om 08:55 #17227635
We hebben net een propere Corsa D van 2007 gekocht.
We hebben alles nagezien bij de aankoop, behalve geen testrit gedaan. Nu dat de ganse verkoop achter de rug was, en we stonden op punt te vertrekken bij de particuliere verkoper.
Zei die ineens, als je remt, kan dat een beetje bibberen.
Tja, alles was betaald, dus we konden niet meer terug.
Nu hebben we hem is aan de pc laten hangen bij de garagist,
en die zegt dat de valve van de abs doorlaat, dus dat telkens als we remmen de ABS opspringt (revisie abs kost 800€ zonder btw zonder plaatsingskosten).Maar dit is het oordeel van een niet officieel opel garagist.
Heeft iemand hier nog ooit van gehoord of mee te maken gehad?
Zou het mss een fout in de boordcomputer kunnen zijn?
Of een printplaat hier of daar stuk?De corsa heeft 39.000km. (indien het echte zijn toch).
De gaspedaal sensor gaf ook een fout aan, en van het startsysteem kwam er ook een fout naar voor bij het uitlezen van de auto.
28 oktober 2010 om 17:29 #17748901is het alleen bibberen of gaat er ook een lampje aan oid?
abs voel/hoor je toch best we inspringen .
mischien zijn gewoon je schijven krom?
het probleem komt mij niet bekend voor (werk bij dealer)
mischien idee om keer langs een dealer te gaan en kijken wat die zegt?
mischien zie je op de remmenbank gewoon je schijven slingeren en is dat het probleem welgr succes
29 oktober 2010 om 15:17 #17748902Hallo, dat was de eerste gedachte van de garagist ook. Remschijf scheef of slagje erin.
Maar dat is zeker het geval niet.
Er gaat geen lampje aan nee.
Soms heeft ie het, en soms niet.
Het zou een valve zijn die doorlaat volgens de garagist.Er zitten nu ook nieuwe remblokken op, en probleem is nog hetzelfde.
Wel minder zegt men liefje die er elke dag 100km mee rijd.De blazer die ging in het begin ook. Maar dan ineens alleen op stand 0 of 4.
Dat zou volgens de garagist aan de weerstand liggen achter het handschoenkastje.
Daarvan heb ik de stekker een aantal maal erin en eruit gehaald, en voorlopig
werkt dat terug perfect.Vlak naast de pollenfilter zit die weerstand (als ik het correct voor heb toch).
Heb er fotokes van, maar ken het niet voor dat op deze website up te loaden.Hartelijk dank toch voor je reactie.
Als je er toch iets van zou te weten komen, info is altijd meer dan welkom.
Voorlopig doen we aan de abs niets, rijden we zo rond.
30 oktober 2010 om 15:49 #17748903lijkt mij als die klep zou lekken dat het abs lampje dan zou gaan branden abs gaat normaal pas in als het wiel echt blokkeerd heeft die gene ook de slingering van je schijf gemeten??
kan je wel nieuwe blokken in doen maar als je schijf krom is werkt dat ook niet zo best .31 oktober 2010 om 05:04 #17748904Nu de nieuwe blokken erop zitten, heeft hem het als ik er mee reed niet meer gehad, men vriendin die er elke weekdag 100km mee rijd
zei dat hem het nog wel heeft, en dan zeer beperkt.Dat hem die remschijf heeft nagemeten weeet ik niet. Hij zei gewoon dat het daar niet aan lag.
Opvolgen is nu de boodschap.
Bedankt voor je info.
ABS lampje heeft nooit gebrand in ieder geval.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.