Corsa D 1.3 cdti 2011: na vervangen brandplaatjes ineens verstuivers stuk

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 1.3 cdti 2011: na vervangen brandplaatjes ineens verstuivers stuk

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #18350410
    Willeon
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 December 2017

      Bij onze Corsa D 1.3 CDTI van 2011 was een brandplaatje kapot. De auto begon te stinken en werd iets minder zuinig. Van 1 op 22.5 naar 1 op 20.9.

      Bij de garage zijn de brandplaatjes vervangen.

      Daarna kwam ik met het verbruik niet hoger dan 1 op 18,5. De motor had naar mijn gevoel ook wat minder trekkracht en was minder levendig.

      Ik ben terug gegaan naar de garage.

      De verstuivers zijn doorgemeten. 2 bleken er stuk, 1 zit er aan te komen en 1 geeft te weinig opbrengst.

      Ik kan er niet bij dat nu ineens de verstuivers stuk zijn. De garage zegt dat dat waarschijnlijk al zo was.

      Maar dan had de auto voor die tijd toch al helemaal slecht moeten lopen?

      Zou er bij het vervangen van de brandplaatjes is verkeerd gegaan/gedaan kunnen zijn?

       

       

      #18350412
      welderke
      Deelnemer
        Lid sinds:
        22 August 2013

        als ze bij het vervangen van de brandplaatjes alles niet goed hebben afgedekt of proper gemaakt heb je van jan gooi er eerst eens een paar keer injector cleaner in helpt al veel

        #18350413
        Willeon
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 December 2017

          IMG-20171205-WA0004

          #18350414
          Willeon
          Deelnemer
            Lid sinds:
            16 December 2017

            Dat ze de verstuivers niet goed hebben afgedekt bedoel je?

            Bovenstaande foto kreeg ik doorgestuurd van de monteur.

            #18350420
            welderke
            Deelnemer
              Lid sinds:
              22 August 2013

              idd het minste vuil kan een verstuiver verstroppen die van men vrouw zagen er ook zo uit goed gereinigd voor ik ze weer monteerde met de nieuwe brandplaatjes en geen enkel probleem mee de reden dat ik ze vervangen had was omdat er 1 plaatje weg was en al een tijdje lekte met veel koolvorming rond de verstuiver als gevolg..als de verstuivers echt defect waren dan had je voor de montage ook al problemen moeten hebben denk ik en niet erna

              ik heb de kopjes goed gereinigd met brake cleaner ook het gat waar ze in gemonteerd worden goed uitgezogen met de stofzuiger gemonteerd injectorcleaner mee in de tank en hij rijd weer als nieuw

              #18350421
              welderke
              Deelnemer
                Lid sinds:
                22 August 2013

                koppel ook de batterij even los voor heel de boel te resetten

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.