Corsa D 1.2 16v pittiger maken!

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa D 1.2 16v pittiger maken!

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Franon

Beste forum-leden!

Ik heb al een aantal topics (tuning topics) doorgelezen maar ik wil het toch graag nog even vragen/verduidelijken in een eigen topic. Afgelopen weekend heb ik mijn eerste autootje gekocht. Het is een Opel Corsa D geworden uit 2011. Ben er super blij mee! Het is een gele met een zwart dak, zwarte 17” velgen en een OPC line kitje er onder. Hij ziet er dus wel sportief uit. Het enigste minpuntje is dat er een 1.2 motor in zit waardoor hij niet echt vel is.

Mijn broer heeft precies dezelfde Corsa in het wit met een 1.4 motor er in en hij zei dat ik spijt zou krijgen als ik een 1.2 zou kopen. Ik wist (voordat ik hem kocht) natuurlijk dat het een 1.2 was en dat hij wat minder vel is maar dat neem ik voor lief. Als ik graag een snelle auto had willen hebben had ik voor een echte OPC moeten kiezen (helaas zijn deze wat prijziger en boven mijn budget). Aangezien hij er mooi sportief uit ziet en hij klinkt als een normale 1.2 Corsa dacht ik aan een ander uitlaatsysteem.

http://www.carfantasy.nl/opel-corsa-nre-edition-stostange-einddemper-uitgang-rechts-p-290100.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

Mooie strakke uitlaat, geeft wellicht net een ander geluid maar zorgt dit ook voor een betere performance?

Op een ander forum heb ik gelezen dat ik met een cold air intake wellicht wat extra kan behalen! Dit is een relatief goedkope aanpassing die ik zelf kan doen. Dit zou een goeie optie voor mij kunnen zijn. En ik zag dat een inlegfilter wellicht zou kunnen helpen.

Chiptuning is ook nog een optie. Dit kost me rond de € 300,- en dan heb ik 12 pk winst + het NM gaat van 115 naar 129.

Het gaat mij niet om veel PK’s extra te krijgen maar meer om de Corsa wat veller/pittiger te maken. Meer koppel/NM zodat die wat meer doortrekt.
      Kunnen jullie me wat tips geven?

Alvast bedankt voor de reacties en moeite!

KRSA2000
      Deelnemer

Allemaal weggegooid geld bij een 1.2.

Voor de “looks” en geluid, prima… maar voor de rest zal de bovenstaande weinig doen.
        Als, ALS, je iets van vermogen wint zou het zo minimaal zijn dat je niet eens merkt.

Chiptuning zou ik met een korreltje zout nemen. Bij een niet turbo blok doen ze alleen de toerenbegrenzer verleggen naar boven en de ontsteking vervroegen. Geen bruikbare vermogen voor jouw toepassing.

Sent from my SM-P900 using Tapatalk

trashmetal
        Deelnemer

Aanpassen van de inlaat doet juist heel veel
          heb zelf een corsa b x12xe
          een 1.2 16v is standaard meer een laag toeren motor
          door de andere inlaat begint hij boven 3500rpm goed door te trekken :D

Helaas heeft bij mij wel de koppakking het begeven
          maar dit schijnt rond de 2 ton normaal te zijn :hmmz

trashmetal
          Deelnemer

p.s. kan wel wat linkjes doorsturen om je 1.2 voor een leuk bedrag wat vlotter te laten lopen
            alleen met een dubbele einddemper ga je het niet redden :D

Franon

Thx voor de reacties!

Naar mijn idee kan chippen wel effect hebben. Het gaat niet echt om de extra pk’s dat men wint maar juist om de optimalisatie. Ik heb er geen ervaring mee verder maar er zijn vast wel een aantal leden die dit hebben gedaan en hier wat meer over kunnen zeggen.

Een dubbele einddemper zal inderdaad weinig effect hebben. Het is ook voornamelijk voor het oog. Dubbel uitlaatje achter ziet er gewoon mooi uit ;)

@trashmetal
              een link is altijd welkom!

Corsa_GSi
              Deelnemer

Vermogen maken uit de 1.2 kan wel hoor, maar gaat je wel geld kosten.
                Er bestaat een turbo ombouw voor in ieder geval.
                http://www.dbilas-shop.com” onclick=”window.open(this.href);return false;

trashmetal
                Deelnemer

Kijk eens op ebay.co.uk naar sportex corsa
                  http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR10.TRC2.A0.H0.Xsportex+corsa.TRS0&_nkw=sportex+corsa&_sacat=0″ onclick=”window.open(this.href);return false;
                  dan kun je voor een leuk prijsje je hele uitlaatlijn aanpassen
                  en als je dan een cold air intake plaatst ongeveer als mijne
                  komt het karretje al een stuk beter van zn plek :thumb

http://www.ebay.co.uk/itm/UNIVERSAL-2-5-to-3-CARBON-FIBRE-LOOK-COLD-AIR-INDUCTION-INTAKE-FILTER-KIT-/201031584131?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item2ece6a8983″ onclick=”window.open(this.href);return false;

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.