Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Speurtocht naar een geschikte Corsa C of D.
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 6 januari 2018om 21:51 door Opeltje17.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2017 om 18:33 #18350965
Edit: ik heb mijn blikveld wat verruimd. Het wel en wee post ik hier.
oude bericht:
eens even peilen: Ik zit er over te denken om voor dagelijks gebruik een Corsa 1.0-12V (Z10-XEP) van 2009 aan te schaffen. Nu ken ik dit model technisch niet, en vroeg ik me af of er hier iemand verstand heeft van de techniek en me de zwakke punten zou kunnen toelichten. Ik ken het d-kettingprobleem, dit exemplaar heeft net 200.000 km gelopen. Zijn er nog andere punten van aandacht?
alvast dank!
28 december 2017 om 08:58 #183510121.0 Motor heeft te weinig vermogen / koppel om goed met het verkeer mee te komen.
Neem minimaal een 1.4!
29 december 2017 om 13:01 #18351072Sowieso minimaal een 1.4
Wij hebben een 1.4 en dan kan je maar net echt meekomen tussen de rest van het verkeer. 1.0 is echt een afrader.
29 december 2017 om 17:30 #18351100AnoniemLid sinds:
1 January 1970Onzin dat je minimaal een 1.4 moet hebben om met het verkeer mee te komen.
simpelweg blijft de 1.0 een 3 cilinder en heeft die inderdaad te weinig power om snel te kunnen invoegen op een korte invoegstrook.
Ga dus uit naar een 1.2 16v 4 cilinder dan heb je genoeg power om met het verkeer mee tekomen.
Tevens rij ik zelf een 1.2 16v 4 cilinder en heb ik geen klachten.
groetjes rick
30 december 2017 om 19:24 #18351157Vandaag met een 1.0-12v proefgereden. Motortje liep lekker en leek goed te klinken.
hieronder een filmpje:
Enige wat me opviel was wat olie rond de vuldop. Komt dat vaker voor, olie rond die dop? Ik dacht zelf aan de pakking van de vuldop.
Verder hoorde ik een heel licht geruis van water door de kachel. Auto werd wel netjes warm; kachel deed het uitstekend en ik zag keurig nette koelvloeistof, dus ik verwacht niet direct een lekke koppakking.
30 december 2017 om 19:42 #18351158Het is natuurlijk ook een beetje afhankelijk wat je goed mee komen vindt. Persoonlijk vindt ik 12,4 seconden naar de 100 met een 1.4 niet echt vlot. Mijn Corsa C 1.2 doet er 13 seconden over en dat vindt ik qua prestaties niet echt een grote verbetering. Nou weet ik ook wel dat het gewicht van de D roet in het eten gooit vandaar dat ik ook een 1.4 aanbeveel.
Maar nogmaals het is ook afhankelijk van je eigen mening.
31 december 2017 om 09:02 #18351179hij is in ieder geval sneller dan de Kadett!
2 januari 2018 om 12:30 #18351276[quote quote=18351100]Onzin dat je minimaal een 1.4 moet hebben om met het verkeer mee te komen. simpelweg blijft de 1.0 een 3 cilinder en heeft die inderdaad te weinig power om snel te kunnen invoegen op een korte invoegstrook. Ga dus uit naar een 1.2 16v 4 cilinder dan heb je genoeg power om met het verkeer mee tekomen. Tevens rij ik zelf een 1.2 16v 4 cilinder en heb ik geen klachten. groetjes rick[/quote]
Euhm laten we zeggen dat iedereen zijn eigen mening hierover mag hebben.
6 januari 2018 om 13:51 #18351460Ik heb een bod gedaan op de witte D, 1.0-12v. Helaas niet geaccepteerd. Zelfs niet contant. Nog onderhandeld over hun tegenbod maar dan mét apk , maar ook niet. Jammer dan. Km. stand 204.000
Vanochtend heb ik in een C gereden. Bod gedaan, ook niet geaccepteerd. Was een 1.4-16v AUT. exemplaar, met complete onderhoudsgeschiedenis, maar met schade aan voorscherm, a-stijl en achterbumper. Km. stand 180.000
Kennelijk zet ik te laag in?!
6 januari 2018 om 18:48 #18351472Ik zou zelf ook voor de 1.4 gaan. Heb zelf een 1.4 genomen omdat de 1.0 te weinig vermogen had. De 1.2 schijnt nog al veel problemen te hebben. En de 1.4 is gewoon voldoende. Op een lek oliedruk sensor na heb ik er nog geen problemen mee gehad.
6 januari 2018 om 21:51 #18351483De 1.2 en 1.4 zijn in de basis dezelfde motoren met dus ook de zelfde problemen, dus meer problemen met de 1.2 is onzin.
Corsa D zou ik de 1.2 of de 1.4 nemen.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.