CORSA (COMBO) C ruitensproeier

Forumindex Forums Modellen Vivaro, Movano, Arena, Combo (Bedrijfswagens) CORSA (COMBO) C ruitensproeier

• Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    sven v
    Deelnemer

hallo ik ben Sven en nieuw op dit forum.
      Ik heb een probleempje met de ruitensproeier van een opel combo c. Ik krijg geen spanning toe op het pompje van de ruitensproeier, ik denk dat de relais stuk is want de zekering is goed, het probleem is dat ik niet weet wat de positie is van de relais in de zekeringkast. ik heb het deksel van de zekeringkast helemaal gedemonteerd tot onder het ruitenwissersmechanisme onder de motorkap maar ik vind nergens de aanduiding welke relais voor wat dient. Kunnen jullie mij helpen?
      alvast bedankt

wim-v6
      Deelnemer

is de hendel nog wel goed, ruitensproeier zit meestal op dezelfde zekering als de ruitenwissers zelf, en er word meestal geen relais gebruikt voor de sproeiers

Willem

GTvirus
        Deelnemer

Is dit een kwaal bij een corsa C?
          Ik heb hetzelfde probleem, dacht dat de pomp stuk was, alles los gehaald bleek er geen stroom te komen, pomp even getest en deze was ok net als de zekering.
          Ik zat zelf ook aan de hendel te denken, vandaar de vraag.
          Weet uit t verleden dat de hendel met groot lichtschakeling bij Calibra vectra en omega ook wel eens defect gingen.
          Wie weet in welk type Opel dezelfde hendels gebruikt zijn, dan haal ik er op de sloop 1 om te testen.

OrangeArrow

let op bij corsa/combo c, in de zekeringkast zitten 2 rijen zekeringen afgedekt onder een rechthoeking zwart kapje!! Kan ook een kappotte zekering onder zitten!!
            trouwens, met de temperaturen van afgelopen week, komt het ook geregeld voor dat de ruitesproeier bevriest:o

GTvirus
            Deelnemer

Ik dacht ook eerst dat het pompje bevroren was, maar nadat de boel ontdooit was, nog steeds niets, pomp gedemonteerd nieuwe geplaatst nog steeds niets, pomp op 12V gezet en wel werken.
              Zekeringen zijn ook ok, ik zal nog even checken of er verstopte zekeringen zijn, maar die volgens boekje voor ruitensproeier en ruitenwissers moeten zijn zijn allemaal ok.
              Vandaar dat ik aan de hendel dacht.
              Iemand zelfde probleem gehad??

Sanna

Hoi Sven,

Heb hetzelfde probleem. Heb je inmiddels al een oplossing gevonden?

Sanna

GTvirus
                Deelnemer

[rquote=1817811&tid=135755&author=OrangeArrow]let op bij corsa/combo c, in de zekeringkast zitten 2 rijen zekeringen afgedekt onder een rechthoeking zwart kapje!! Kan ook een kappotte zekering onder zitten!!
                  :o[/rquote]

Dit was bij mij het geval dus, ik hed deze rij zekeringen eerst niet opgemerkt omdat ze dus verstopt onder een dekseltje zitten in de zekeringenkast

Sanna

Super bedankt voor het plaatsen en herhalen van die tip! Dat bleek bij ons ook het probleem. Mijn vriend heeft alles al uit elkaar gehad. Kom ik er aan….Zeg, heb je al onder dat klepje gekeken?…. :P

GTvirus
                    Deelnemer

Ik heb hetzelfde gehad, ook eerst alles al uit elkaar gehad, bleek het gewoon een simpel verstopt zekeringetje te zijn:sleeping

OrangeArrow

ben ik blij dat ik wat mensen heb blij kunnen maken:D

GTvirus
                        Deelnemer

:wors

opelkadetje
                          Deelnemer

late reactie maargoed..

corsa C van mijn vrouw heeft ook dat probleem.. het is geen combo, weet ook niet of dat hetzelfde is.
                            ik kan zo snel geen verborgen zekeringen vinden en geen kapje..

iemand toevallig een foto van waar het zou moeten zitten?

opelkadetje
                            Deelnemer

en heeft iemand een foto? want ik zit nog steeds met hetzelfde probleem….. ik heb gekeken maar wordt er niet echt wijs uit….

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.