Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C/D naar 2.0 liter motor: het grote ombouw topic
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
25 april 2014 om 19:51 #17265529
Ik voel mijzelf gediscrimineerd door het corsa A/B naar 2.0 liter motor topic, dus bij deze ook voor de C/D!
De eerste vraag;
Wie weet er of je bij een Corsa C met F23 bak ook gewoon de schakelpook en bowdenkabel uit de astra G opc kan gebruiken?25 april 2014 om 20:03 #18230879Daarbij passende vraag;
Welke corsa’s C zijn met schakelkabel geleverd?
Heb mij laten vertellen de z17dth, maar al verschillende 1700 diesel corsa’s op de sloop bekeken en allemaal met stang…Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
27 april 2014 om 16:28 #18230880Niemand??
Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
27 april 2014 om 17:03 #18230881http://www.mathijssentechnics.nl/?View=page&apid=3&mid=3&l=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik denk dat je daar al meer info vindt.
Moet zeggen dat ik deze ombouw ook in Duitsland nog niet veel gezien heb.
27 april 2014 om 19:59 #18230882voor een kabelschakelmechanisme zal je een corsa met een f17 bak moeten hebben maar, of het corsa mechanisme past op je f23 zal je toch zelf uit moeten vinden waarschijnlijk. met wat zoek werk(opel-info, epc enz.) kan je dan wel achterhalen welke corsa geleverd is met een f17 bak. zo heb ik het in iedergeval uitgedoktert voor mijn f16 :thumb
27 april 2014 om 20:17 #18230883M-tech verkoopt gewoon schakel ombouwkits voor de Crosa C. Corsa D zou ik niet aan beginnen, corsa c is kwa omkeuren ook al een redelijk prijzige stunt.
29 april 2014 om 08:44 #18230884Normaal gesproken is inderdaad de corsa C Z17DTH met een kabelpook geleverd.
De opel artikelnummers heb ik er van, ik kan hem zo bestellen, graag zou ik de betreffende kabels en pook gewoon even van de sloop afhalen (Dealer is duur, en mtech nog veel duurder).
Heb alleen al 5 verschillende 1700 diesel corsa’s op de sloop gehad, allemaal met stang….
Nu lees ik op (onder andere) migweb en ccuk dat de astra g z20let pook en kabel hetzelfde zijn, alleen niemand kan het bevestigen, hoopte dat iemand hier het wist?Dit jaar eerst de C afbouwen en van de winter aan de Corsa D beginnen. Waarschijnlijk met een 1400 turbo en anders met een leh of een let of aangepaste x20xev, net wat ik nog heb liggen tegen die tijd. Indien je aan een ombouw als deze begint zijn de 1200 euro omkeurkosten niet de meest schrikbarende in verhouding met de rest.
Voor de geïntresseerden de speclist voor de C, zoals hij er nu voor staat (wellicht komen er nog wat wijzigingen)
X20XEV of Z20LEH onderblok
Z20LET of Z20LEH kop (even kijken welke in de beste staat is die ik heb liggen)
C20LET krukas
Gesmede zuigers (eerste overmaat, compratio 8.5:1)
H-profiel gesmede drijfstangen
Nortech performance uitlaatspruitstuk
GT35 turbo
Tial 44-mm externe wastegaat
Klasen inlaatspruitstuk
Klasen plenum
Klasen nokkenassen
Overmaats kleppen (+1mm)
Kop flowen (Klasen of engeland, nog niet zeker)
Licht vliegwiel (2.7 kg)
F23 bak
Gedeelde astra G opc assen
Versterkte drukgroep
6-pads koppeling
Quaife sperdiff
Semislicks rondom.
Chip op maat bij Klasen
Compleet originele Opel motorsteunen (Combinatie astra-g/corsa diesel/meriva etc).En dan de standaard zaken als een goede intercooler/injectoren/radiateur/brandstofpomp etc. etc.
Een omgebouwd Corsa D opc systeem (308 mm) heb ik er reed op zitten.
Wellicht nog eens kijken om deze te vervangen voor een Corsa D opc nbr systeem (4 pods). Tevens zit ik nog te twijfelen om de C op air te zetten ivm het sneller en makkelijker wisselen van de semi’s naar full slicks. Hij moet namelijk op meetings mooi zijn en op sprint dagen flink knallen :) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.