Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa c20xe project, 21-08 updeet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
14 november 2009 om 15:27 #17548645
Peter ziet er goed uit, wat ik me wel zorgen maak is als ik die foto bekijk van waar het los ligt, de dorpels zelf zulle ook niet best zijn.
14 november 2009 om 16:16 #17548646origineel gepost door Bart Hoedemaker
Peter ziet er goed uit, wat ik me wel zorgen maak is als ik die foto bekijk van waar het los ligt, de dorpels zelf zulle ook niet best zijn.ik heb het rotte deel van de dorpels ook vervangen. het viel wel mee hoe rot ze waren.
Achterste gedeelte alleen.
Zal wel ff foto maken.
14 november 2009 om 16:20 #17548647klein beetje aan het strakmaken geweest.
en binnenscherm dicht gelast.
14 november 2009 om 19:39 #17548648Ik heb weer iets te zeiken, wat je er mee doet is aan jou:D
Plamuren doe je op kaal metaal en niet op de lak, voor je het weet zit je straks met een flinke aftekening in je lak…De naam van de plamuur zegt het al, staalplamuur…
14 november 2009 om 19:42 #17548649is inderdaad lopen zeiken kan best plamuur op lak zolang je de lak maar goed grof schuurt voor je de plamuur er op smeert
14 november 2009 om 22:46 #17548650de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.
De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.
14 november 2009 om 23:13 #17548651origineel gepost door peturrr
de eerste laag (de staal plamuur) zit op kaal metaal.De volgende laag (die je nu zie) is de fijn plamuur. voor zover ik weet mag die wel over lak heen.
Die gaat prima over lak heen hoor, en ook op kaal metaal.
15 november 2009 om 02:14 #17548652Veel suc6 met je projectking:
15 november 2009 om 12:05 #17548653Gaat ook prima over lak, alleen heb je dan meer kans op aftekening. Het beste is om alleen maar op kaal materiaal te plamuren.
15 november 2009 om 14:36 #17548654ik vind het geen zeiken hoor, plamuren gaat wel op lak, maar je krijgt idd kans op aftekeningen en waarom? nou omdat plamuur harder wordt dan lak, , en als je de lak grof schuurt en daarop plamuurt krijg je zeker schuurkrauwen, omdat je schuurkrauwen tussen de plamuur en lak niet wegkrijgt. Maar hee ieder z’n eigen ding
15 november 2009 om 14:54 #17548655een iets of wat goede carrosserie man doet dat zonder dat je er iets van ziet
15 november 2009 om 21:36 #17548656ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:
15 november 2009 om 22:52 #17548657ik vind het geen zeiken hoor. iedereen mag commentaar of zijn mening geven.
Vaak heeft iedereen een beetje zijn eigen idee over hoe het zou moeten.Ik heb met de spuiter overlegt hoe hij het het liefste heb.
Die vind het goed als ik het zo doe.Komende zaterdag komt als het goed is de spuiter langs om het laatste strak te maken.
15 november 2009 om 23:27 #17548658Wat je het beste had kunnen doen, is het hele achter zij scherm bij de naden losslijpen en vervangen, dat je dus NIET hoeft te plamuren…
16 november 2009 om 08:08 #17548659origineel gepost door Bart Hoedemaker
Wat je het beste had kunnen doen, is het hele achter zij scherm bij de naden losslijpen en vervangen, dat je dus NIET hoeft te plamuren…dat is altijd de beste oplossing.
heb dit bij mij andere calibra gedaan.maar vanwege aanschaf huis/zaak zat dit er bij deze niet in.
1 scherm kost 310,-
reparatie scherm 11,-16 november 2009 om 11:08 #17548660Ok, maargoed ziet er verders goed uit kerels ;)
16 november 2009 om 18:01 #17548661origineel gepost door mark
ja snap ik want werk zelf al 7 jaar in de autoschade als voorbewerker/autospuiter, dus weet wel waar ik over praatking:En ik heb ‘maar’ 20 jaar in de autoschade herstel gezeten…
18 november 2009 om 00:53 #17548662@Peter : Kartbaan??
Limmen toevallig ?, verder geen opmerkingen alleen maar ga zo door!!!18 november 2009 om 23:33 #17548663dat klopt in limmen ja.
Hoe dat zo?1 december 2009 om 19:37 #17548664ziet er goed it hoor, en je kan over de lak heen plamuren hoor, als het maar geschuurt is, hechting is anders ook ver te zoeken.
het oppervlak (je lak dus) is heel glad, dus kan de plamuur niet hechten.
ik ben persoonlijk niet dol op staalplamuur, er zit veel rommel tussen.op de zaak hebben we al iets van 10 verschillende soorten gebrukt.
even -offtopic, voor houtrot reparatie, of gewoon hout reparatie wijzonol ep flex gebruiken, beste wat je kan kopen.9 december 2009 om 19:43 #17548665weer even een kleine update:
Heb het heel druk met werk en helaas geen tijd voor eigen auto.even een paar foto’s van de binnenkant van het scherm.
Hier kan je zien dat het reparatie scherm achter het scherm van de auto zit.
Foto’s:
heb ondertussen de lasnaad helemaal schoon geborsteld en binnenscherm staat in de primer.
Daarna word de hele naad afgekit.
Als alles droog is worden de schermen nog getectyleerd.volgende update hopelijk snel.
16 januari 2010 om 08:19 #17548666weer een kleine update:
23 januari komt de spuiter voor de calibra.en een nieuwe aanwinst:
een corsa a met een??
en na een half uurtje:
corsa gaat naar de sloop.
nu op zoek naar een corsa.
Iemand nog een corsa te koop?snel weer meer update’s
16 januari 2010 om 08:57 #17548667zijn er nog meer dingen die ik uit de corsa moet slopen?
spullen die ik weer nodig heb om de motor in de volgende te bouwen?Ik heb er nu uit:
motor
motorsteunen
kabelboom
veerpoten
aandrijfassen
uitlaat
veerpoot verstevigingmoet er nog meer uit?
bijvoorbeeld:
gaskabel?
km teller kabel?weet niet wat voor remsysteem er op zit maar ik neem aan dat je voor remmen van bijvoorbeeld
een calibra ook de hoofdremcilinder mee moet monteren.iemand nog tips voor de ombouw?
weet iemand trouwens hoe de parrafan vast zit? zit deze gelast?
er zit een mooie 1 armige wisser op maar heb geen idee hoe deze er af moet.
alvast bedankt.
16 januari 2010 om 09:11 #17548668gaskabel heb je nodig,
km tellerkabel niet.
de tank incl pomp moet je er ook onder weg halen. (als het een gsi tank is in ieder geval)
dit is te herkennen of er een externe pomp onder je auto hangt (meestal rechtsachter).
De bekrachtiger is belangrijker dan de hrc.
deze set kun je van een kadett gsi pakken zonder abs.
parafaan is 1 geheel met de auto, dus die zul je eruit moeten slijpen.
dus ik denk dat het handiger is om alleen de 1 armige wisser eruit te halen.
16 januari 2010 om 09:26 #17548669begon het kenteken van de sloop corsa toevallig met een V ??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.