Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › corsa c20xe project, 21-08 updeet
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2009 om 16:08 #17213996
Ik zal mij eerst even een keer voorstellen hier:
Mijn naam is peter,
Ben 25 jaar en kom uit heiloo.
Werk nu al zo’n 8,5 jaar op een kartbaan waar ik het onderhoud aan de karts doen en ik heb ook al 7 jaar werkervaring in de autogarage.
Daar werkte ik voornamelijk aan jaguar.Sinds februari dit jaar ben ik voor mezelf begonnen en heb ik een eigen garage bedrijf opgestart.
Nu ben ik daar in de avond uren mijn eigen calibra weer aan het opknappen.
Het betreft een:
Calibra uit 1992
c20xe met nu ongeveer 237.xxx km er op.
Wat gaat er gebeuren:Zoals zoveel was deze rot bij de achterschermen.
Deze zijn vervangen en de achterkant word opnieuw gespoten. Ook komt er aan andere bumpert op.
Genoeg gelult. Zal kijken of ik de foto’s erop kan krijgen.scherm uitgeslepen
Binnenscherm eerste deel gemaakt:
binnenscherm bijwerken:
afkitten:
nieuwe inlassen:
Afwerken:
en nog eentje van de werkplaats:
meer volgt. Gr. Peter
10 november 2009 om 17:21 #17548621Leuk project, ook leuk te weten dat iemand in de omgeving Schagen zo handig is :cool:
10 november 2009 om 17:39 #17548622Je zet er wel hele grote stukken plaatwerk in. Je had het beter wat kleiner gelaten, had je enorm gescheeld met strakmaken. Het is bijna nooit nodig om de hele overzetkuip er in te lassen, alleen het gedeelte wat slecht is weg halen en proberen om het zo klein mogelijk te houden…Mooi project en ik wens je enorm veel succes toe bij het strak zetten van dat achterscherm…
10 november 2009 om 18:21 #17548623nou ik vind dat het goed is gedaan zo, te klein laten is ook niet goed, want er zit vaak meer roest dan je denkt, en ook roest die je zo op het eerste oog niet ziet, , beter in 1 keer goed zo, dan maar ietsje meer plammur maar wel zeker weten dat het niet meer terug komt, maar das hoe ik er tegenaan kijk
10 november 2009 om 18:44 #17548624origineel gepost door mark
nou ik vind dat het goed is gedaan zo, te klein laten is ook niet goed, want er zit vaak meer roest dan je denkt, en ook roest die je zo op het eerste oog niet ziet, , beter in 1 keer goed zo, dan maar ietsje meer plammur maar wel zeker weten dat het niet meer terug komt, maar das hoe ik er tegenaan kijkben het helemaal met je eens. ben schilder, en we moeten vaak roestige radiatoren schilderen. dat is ook kansloos werk. roest zit veeeel verder dan de meeste mensen denken. veel roest kan je niet zien doordat het in het plaatwerk gevreten is.
mooie werkplaats, hou je opknapbeurt in de gaten. je ziet niet veel calibra’s hier die opgeknapt worden, en het zijn wel mooie auto’s:wors
10 november 2009 om 19:11 #17548625het strakmaken valt wel mee.
Ik heb de buitenrand van het scherm omgezet, zodat dat randje achter het plaatwerk van de auto zit.
Het scherm zit dus gelijk met de rest van de auto.Zal kijken of ik een foto kan maken van een omgezet stuk plaat, kunnen jullie duidelijk zien wat ik bedoel.
Ook was er best een groot gedeelte van het scherm verrot en ook het achterste stuk van de dorpel.
Vandaar dat ik het hele scherm heb gebruikt.@ robert_corsa: je ziet er idd niet veel die opgeknapt worden.
Dit is mijn 2de calibra en deze word weer gespoten en dan kan ik er voorlopi weer mee rijden.Ik heb nog een rode staan waar veel meer aan is gedaan.
daarover volgt nog een ander topic.10 november 2009 om 19:48 #17548626nog een paar foto’s van de andere kant:
erg rot:
deze kant helaas geen foto’s van binnenscherm lassen:
binnenkort weer meer.
gr.
10 november 2009 om 19:54 #17548627NETJES!!!! :thumbup:thumbup:thumbup
10 november 2009 om 20:36 #17548628Mooi, maar waarom las je dat nou helemaal af? puntlasjes om de cm is genoeg ( ingebrand, niet erop ), rest plamuur. Kost je flink wat afbraamschijven zo.
Veel zullen het niet met me eens zijn, maargoed je komt er zo ook wel:D
10 november 2009 om 20:45 #17548629het scherm bestond uit 1 stuk totdat ik de slijptol erdoor haalde.
Het scherm las ik dus ook weer helemaal door, zodat het weer 1 geheel is.
En het is allemaal goed doorgebrand, zal binnenkort foto van de binnenkant maken.
10 november 2009 om 20:51 #17548630He peter net werk allemaal hoor!!
en leuk datje een eigen bedrijffie heb! suc6 ermee zou ik zeggen. en suc6 met de cali!!
10 november 2009 om 21:55 #17548631@ voederbiet:
Hey Mike!
Bedankt voor je reactie!
Gaat op het moment erg goed. Heb het erg druk met sleutelen dus bijna geen tijd voor de calibra’s.Maar beter druk als niets te doen!
Hoe gaat het met de manta’s?
10 november 2009 om 22:25 #17548632idd beter druk als niks te doen, met de manta’s gaat et wel goed, op het moment bezig met me asconatje door de APK te krijgen.:P
11 november 2009 om 19:09 #17548633origineel gepost door Bart Hoedemaker
Mooi, maar waarom las je dat nou helemaal af? puntlasjes om de cm is genoeg ( ingebrand, niet erop ), rest plamuur. Kost je flink wat afbraamschijven zo.Veel zullen het niet met me eens zijn, maargoed je komt er zo ook wel:D
als je het allemaal zo goed weet, waarom doe je het zelf dan niet.
zo is bij mijn kadett, ook al het plaatwerk gelast wat vervangen is.
ga zo door.groeten.
11 november 2009 om 20:07 #17548634origineel gepost door Bart Hoedemaker
Mooi, maar waarom las je dat nou helemaal af? puntlasjes om de cm is genoeg ( ingebrand, niet erop ), rest plamuur. Kost je flink wat afbraamschijven zo.Veel zullen het niet met me eens zijn, maargoed je komt er zo ook wel:D
Ik kan me nog een Datsun herinneren :cry
Sorry maar weer ontopic :thumbup11 november 2009 om 22:23 #17548635origineel gepost door kadett4x4
origineel gepost door Bart Hoedemaker
Mooi, maar waarom las je dat nou helemaal af? puntlasjes om de cm is genoeg ( ingebrand, niet erop ), rest plamuur. Kost je flink wat afbraamschijven zo.Veel zullen het niet met me eens zijn, maargoed je komt er zo ook wel:D
als je het allemaal zo goed weet, waarom doe je het zelf dan niet.
zo is bij mijn kadett, ook al het plaatwerk gelast wat vervangen is.
ga zo door.groeten.
Ik doe het zelf ook ;)
11 november 2009 om 22:53 #17548636hier nog een foto van voor de opknapbeurt:
meer volgt binnenkort.
o heb nog een foto gevonden van mijn andere calibra,
Deze word volledig verbouwd/opgeknapt.Hier ben ik bezig met koplampen uit een alfa 159 pas te maken. (nog niet klaar dus)
over deze volgt nog een nieuw topic. komt onder andere een rieger verbredingsset op.
12 november 2009 om 00:41 #17548637ziet er netjes uit,
alleen het jammerlijke van de 159 lampen net zoals de gele tigra is dat ze de booskijker missen.
blijf de cali zo of kom er een boze kap op??
12 november 2009 om 07:38 #17548638succes met jouw project!!!!
12 november 2009 om 08:10 #17548639origineel gepost door M~V
ziet er netjes uit,alleen het jammerlijke van de 159 lampen net zoals de gele tigra is dat ze de booskijker missen.
blijf de cali zo of kom er een boze kap op??
Ik wil er wel nog een booskijker op maken.
Deze motorkap had een nogal extreme boze look en toen paste de alfa lampen helemaal niet.maar als het een beetje wil lukken komt er wel weer een boskijker op.
12 november 2009 om 08:54 #17548640beter dat je het helemaal aflast, als je puntlast zo op deze manier komt het vroeg of later weer terug omdat de ruimte tussen de puntlassen in kan bewegen door de warmte en kou. plus dat er vocht tussen kan komen van binnenuit.beter maak je de las helemaal dicht. Ik zeg dus het kan terug komen hoeft niet, maar werk aan de calibra ziet er goed uit in ieder geval
12 november 2009 om 09:35 #17548641Wel nice dat je 159 lampen erin doet. Ben erg benieuwt naar het resultaat. Mooi werk!
12 november 2009 om 10:42 #17548642origineel gepost door mark
beter dat je het helemaal aflast, als je puntlast zo op deze manier komt het vroeg of later weer terug omdat de ruimte tussen de puntlassen in kan bewegen door de warmte en kou. plus dat er vocht tussen kan komen van binnenuit.beter maak je de las helemaal dicht. Ik zeg dus het kan terug komen hoeft niet, maar werk aan de calibra ziet er goed uit in ieder gevalzal binnenkort foto’s maken van de binnenkant, de lassen zijn echt helemaal doorgebrand, je moet alleen wel steeds kleine stukjes lassen.’
Als je grotere stukken in 1 keer gaat aflassen breng je erg veel warmte in je plaat waardoor het scherm gaat uitzetten en vervormen.De binnenkant van het scherm word ook nog afgewerkt en behandeld zodat er geen vocht tussen kan komen.
Foto’s volgen.12 november 2009 om 15:27 #17548643klopt , je moet het als het ware’prop’lassen , maar idd wel helemaal dicht lassen, goed bezig zo:thumbup
14 november 2009 om 14:46 #17548644tja dan word het lastig om ze goed pas te krijgen natuurlijk;)
ben benieuwd naar bijde projecten als ze klaar zijn, blijf dit topic zeker volgen:thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.