Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Corsa C20XE blijft in zn toeren hangen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 juni 2012 om 20:09 #17249279
Zoals de titel vermeld.
als ik gas los laat met de Corsa voel je hem na ongeveer 1 seconde pas afremmen op de motor
reageerd te laat dus.
ook met schakelen is dit vervelend, omdat het toerental te lang blijft hangen.kan iemand me hiermee helpen?
gaskabel zit niet te strak
gaskleppositie sensor afstellen misschien?
hoe stel je die goed af?5 juni 2012 om 21:42 #18033662Dit heb ik ook met me kadett gsi met m2.5
Ik dacht valse.lucht maar ik kan niks vinden
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
6 juni 2012 om 10:46 #18033663valse lucht dacht ik ook aan.
dit ga ik straks wel ff controleren!6 juni 2012 om 21:57 #18033664Gasklep die blijft hangen ???
7 juni 2012 om 10:34 #18033665nee, ook die komt perfect en soepel terug ;)
7 juni 2012 om 10:40 #18033666Hoeft maar een klein lekje te zijn. Ook de inlaatpakking van onderen eens bespuiten met remmenreiniger. Daar willen ze wel eens doorscheuren. En vanboven af red je dat dan niet.
7 juni 2012 om 15:32 #18033667wij hebben op het werk een rookapparaat, speciaal voor valse lucht te controleren.
werkt echt mega goed.
het kleinste lekje vind je ermee :thumbdie ga ik er zaterdag eens ff op zetten
denk dat ik dan ver genoeg ben.wat betreft die gasklep sensor.
als je de gasklep iets beweegt moet je een klikje horen, toch?
dan zou hij goed moeten staan7 juni 2012 om 21:54 #18033668Lek vinden is super makkelijk. Gewoon stappenmotor slang van SFI bak halen en er op blazen. Wat helpt is de hele SFI bak er even af en als je een beetje grote handen hebt (zoals ik) dan kun je zo het gasklephuis dicht drukken, want de gasklep ontsnapt met blazen altijd wel een klein beetje door. Met dit testje moet je eigenlijk niks meer horen sissen….
EDIT: mijne heeft een SFI vervanger en bedenk net dat je dan geen draadeinden meer hebt, met standaard SFI bak kun je je hand er dus niet op kwijt. Wat je dan nog kunt doen is een jampot oid zoeken die in de rubber mof past op de plek van de luchtmassameter. Alleen dan heb je evt. nog gesis onder de SFI bak vandaan als die niet optimaal afsluit…
Gasklep dicht gedrukt houden helpt ook wel, en dan zou er ook al minimaal sprake van gesis moeten zijn… Als het om een serieus lek gaat heb je het in elk geval al vrij snel door zo…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.