Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa c1.4nz probleempjes.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2013 om 20:58 #18099116
nee, de c1.4nz is geen vrijloper
24 januari 2013 om 21:05 #18099117Danku, ben ik toch niet gek
24 januari 2013 om 22:29 #18099118Dan zal ik hierbij mijn fout moeten herstellen, kan me ook niet voorstellen dat ik gezegd heb dat de 1.4 een vrijloper is..
Alleen zal niet ALTIJD schade onstaan bij breken van de riem.zowel de 1.2 als 1.4 zijn GEEN vrijlopers!!
heb bijde hier al gehad, omdat de garages die ze in onderhoud hadden WEL zeiden dat het vrijlopers waren hadden deze mensen de riemvervanging uitgesteld (Turkse garages, ze zijn goedkoop, doen vaak ook GOED hun werk, alleen de informatie is niet altijd even juist..)..
zowel de C12NZ X12SZ als de 14NV C14NZ X14SZ C14SE zijn GEEN vrijlopers!!!!
let op de 12ST (Corsa-A / Kadett-D) is een buitenbeentje in de 1200 ohc serie, deze heeft een hele andere Boring en Slag als de C12NZ X12SZ, deze 12ST gaat prima verder na het breken van de riem!!!!
Willem
24 januari 2013 om 22:38 #18099119en dat de 1.2st een vrijloper is komt mede doordat er klepuitsparingen zitten boven in de zuiger
24 januari 2013 om 22:41 #18099120Is een heel ander onderblok, met een BIJZONDER korte slag…
uitsparingen zitten wel in meerdere motoren (C14SE dacht ik ook zelfs)
Willem
24 januari 2013 om 23:17 #18099121is idd met een zeer korte slag de 1.2st
de 1.3s en de c1.3n hebben ook klepuitsparingen
de c1.4se niet24 januari 2013 om 23:29 #18099122zag het net inderdaad.
Dat zijn dan ook allemaal vrijlopers..
Willem
24 januari 2013 om 23:35 #18099123@wim-v6 wrote:
Dan zal ik hierbij mijn fout moeten herstellen, kan me ook niet voorstellen dat ik gezegd heb dat de 1.4 een vrijloper is..
Willem
Dat je zei dat een 1.4 geen vrijloper was haalde ik eerder aan hoor Je hebt nergens gezegd dat ‘t wel zo was.
Je lijstje waar ik naar refereerde staat op: http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?f=5&t=158304″ onclick=”window.open(this.href);return false;
(OOkal twijfel ik aan de c16se in dat lijstje :wtf :P)
25 januari 2013 om 07:39 #18099124Die heb ik nog niet kapot gezien, en aangezien deze dezelfde Compressieverhouding heeft als de X16SZ welke wel een vrijloper is, zal het wel meevallen, enige wat in de weg zou kunnen zitten is de diepere lift in combinatie met de Grotere kleppen..
eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt…
Willem
25 januari 2013 om 08:00 #18099125@wim-v6 wrote:
eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt…
Willem
Ik wil best met de meetlat m’n revisie c16se eens uittesten, maar ik ga ‘m niet laten stuk lopen :D
25 januari 2013 om 08:02 #18099126ook niet de jouwe
Willem
25 januari 2013 om 10:08 #180991271600 8 kleppert is mij verteld (door een oud Opel monteur die deze motoren nog heeft mee gekregen) dat het een vrijloper is, over de 16 kleppert zullen we het maar niet hebben…
29 januari 2013 om 18:30 #18099128@Aapje wrote:
@wim-v6 wrote:
eigenlijk maar eens een knappe C16SE Scoren, en de Distri Saboteren, en kijken wat er dan gebeurd als ie er met 5000 toeren afloopt…
Willem
Ik wil best met de meetlat m’n revisie c16se eens uittesten, maar ik ga ‘m niet laten stuk lopen :D
ik heb een nokkenas met huis is even gemonteerd op een 1.6SE kop en de nokkenas op full lift gezet en dan komt de klep net niet onder de kop uit.
dus zou het een vrijloper zijn als je de dikte van de pakking nog meerekend, echter garandeer ik dit niet 100% zeker, als in een andere kop de zittingen is iets minder diep zouden zitten, of als de kop al eens gevlakt is geweest bv.22 februari 2013 om 10:34 #18099129Hallo,
Ten eerste excuus dat ik deze discussie omhoog druk.
Na het vervangen van mijn thermosstaat en de sensor voor het mm en meter,
is het nog niet helemaal opgelost.In het begint werd mijn kachel goed warm. Nu weer lauw??
En volgens een kennis loopt mijn temperatuurmeter niet goed op.Stationair loopt hij wel goed op. Opcom geeft dan bijvoorbeeld kvs temp van 90 graden aan
en de meter iets erover.Onder het rijden komt mijn meter nauwelijk de hoek uit. 2 a 3 mm maar!
Iemand die mij nog een aantal tips kan geven?Mvg
22 februari 2013 om 11:38 #18099130Controleren of je nog wel genoeg KVS erin hebt…
Als je dat hebt, ontlucht de boel eens goed. Goede kans dat er gewoon lucht in de kachelradiator zit
@insane goed om te weten :)22 februari 2013 om 12:52 #18099131Waar kan ik t streepje van de max vinden op mijn kvs reservoir?
En beide slangen worden gelijktijdig warm..Thermostaat weer naar zijn grootje?
22 februari 2013 om 13:26 #18099132Max streep = bij een koude motor die lasnaad van ‘t tankje (in het midden dus) :)
Als je het hebt laten doen, ga even terug naar de garage waar je ‘t hebt laten doen… Dit soort defecten/storingen vallen in mijn ogen onder garantie.
22 februari 2013 om 13:49 #18099133Heb het door een beunhaas laten doen tegelijk met de distributie riem en waterpomp.
Ik zal straks even naar t niveau kijken.Meter werkt wel slaat uit wanneer aan massa ligt.
Als het een defect exemplaar van de thermostaat is. Moet ik dan weer de hele riedel vervangen?:wtf
22 februari 2013 om 14:10 #18099134Nou als ie pas een paar honderd km erop zit, kan je de d-riem opnieuw spannen. Zit een 2de markering op de spanrol voor. Zoiets durf ik wel aan :)
Zou wel zuur zijn als de thermostaat kapot is, wel garantie iets m.b.t. de onderdelen leverancier.
Maar ik vermoed dat er gewoon lucht in je motor zit.
23 februari 2013 om 06:31 #18099135Kvs is op peil. Zelfs iets meer.
Heb de motor laten draaien totdat de fan aansloeg en de kachel
Voluit. Maar geen lucht.Wat kan het dan zijn :wtf
Weet het even niet meer..24 februari 2013 om 09:46 #18099136Morgen,
Net even mijn “oude” thermostaat getest die gaat gewoon open.
Nu heb ik het vermoeden dat hij niet vervangen is. Mijn vermoeden
Bestaat uit: de rubber ringen zien er nog nieuw uit en de thermostaat ook.Geen aanslag niets.
Mocht hij toch vervangen wezen kan het nog ergens anders aan liggen?
Diegene die hem vervangen heeft beweert dat hij gewoon vervangen is.. :hmmz
MvgEdit:
Dit zou de “oude” zijn:
24 februari 2013 om 09:47 #18099137Dan moet je m eruit plakken, en kijken, zo kom je erachter dat ie vervangen is…
Je oude thermosstaat gaat gewoon op, maar doet ie dat bij 50graden of 90 graden????
willem
24 februari 2013 om 09:57 #18099138@wim-v6 wrote:
Dan moet je m eruit plakken, en kijken, zo kom je erachter dat ie vervangen is…
Je oude thermosstaat gaat gewoon op, maar doet ie dat bij 50graden of 90 graden????
willem
Dat is het hem. Daar durf ik zelf niet aan te beginnen.
De “oude” gaat gewoon bij 92 graden open.24 februari 2013 om 10:05 #18099139lijkt inderdaad een Verse..
Willem
24 februari 2013 om 12:27 #18099140Ja dat idee heb ik dus ook.
Iemand die mij ermee kan helpen?
Alleen thermostaat vervangen. De rest zit er een krappe 1000 km op.Eventueel tegen vergoeding.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.