Corsa C Z14XE loopt stationair slecht maar heeft geen foutcodes

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C Z14XE loopt stationair slecht maar heeft geen foutcodes

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    MvdL
    Deelnemer

Beste leden,

zal me eerst even voorstellen, ik heet Mathieu, 27 jaar oud en woon in Venlo.

Ik ben met de corsa c van mijn vriendin bezig, ze had al langer last dat ie warm soms uitviel en daarna niet meer aanslaat, alleen bij vol gas geven.
      En stationair loopt ie slecht, tussen de 800 en 600 tpm. ook bokt ie wat met gas los laten. daarbij was het motorelektronica lampje ook aan (oranje auto met sleutel erin).
      Lees ik m uit met m’n obd/eobd mini scantool uit komen er geen codes uit, kan het wel wissen.

het is begonnen met een lekke klepdekselpakking die de bobine om zeep heeft geholpen, in alle bougiegaten stonden olie maar in cilinder 4 het meest, de pen van de bobine op cilinder 4 was zeiknat.
      Dus klepdekselpakking, bobine, en 4 bougies vervangen en alles schoongemaakt maar het probleem is nog niet verholpen.
      Het motorelektronica lampje blijft wel uit als hij stationair draait en ook als ik ga rijden blijft ie uit.

Nu heb ik hier al wat topics gelezen over het slecht stationair lopen van een Z14XE maar het heeft tot nu toe nog niet veel geholpen, wat ik wel al heb gedaan/vervangen;
      – eerder genoemd de klepdekselpakking, bobine en 4 bougies
      – EGR klep gereinigd, zat niet dicht maar was niet heel erg vies
      – verschillende EGR slangen gereinigd, zat best wel wat gele smurrie in, vooral in de slang rechts op het klepdeksel die op een buis naar het carter gaat
      – gasklephuis gereinigd, was zeer smerig
      – Krukaspositie sensor vervangen, was tevens ook zeiknat van de olie
      – brandstof filter vervangen, kan verstopt zitten en zat er hoogstwaarschijnlijk al onder toen ie de fabriek uit rolde
      – 2 flesjes benzine systeem reiniger + de rest van de tank gevuld met 102 benzine ipv E5 of E10

Iemand die enig idee wat het zou kunnen zijn? (ik hoop geen ECU…)

Info auto:
      2001 opel corsa C (X01) Z14XE (F08,F68)
      190.000 km gelopen

liviu2004
      Deelnemer

Hoi MvdL, wat bedoel je met krukassensor nat met olie. Die zit in de oliebad, dus moet nat met olie.

Je moet uitlezen, zie youtube pedal test astra g.

De andere apparaat je maakt gebruikt van, is heel slecht.

MvdL
        Deelnemer

<p style=”text-align: right;”>Oké, wat ik wel vreemd vind is dat het motorlampje niet aangaat met op contact zetten</p>

liviu2004
          Deelnemer

Zwarte silicone boven de LED? Heb te veel keer gezien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.