Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C Z12XE komt niet vooruit en loopt slecht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 september 2013 om 11:29 #17260387
Hallo allen,
Ik heb een een Corsa C met een 1.2 erin.
Gisteren reed ik op de snelweg en opeens kon ik geen gas meer bijgeven. Langzaam liep mijn snelheid af en was ik gedwongen om te stoppen. Ik merkte dat de motor heel onregelmatig liep en hij grote pluimen rook uit de uitlaat produceert. (Terwijl ik onderweg was naar de meeting in Lelystad :( )
Bij het stationair lopen “pruttelt” de motor en schud hij heel erg. Onder de motorkap hoor ik een constant (vrij hard) sissend geluid die van de kant van de multiriem lijkt te komen.
Heeft iemand enig idee wat het kan zijn? Ik kan niet zoveel zelf dus het enige wat ik heb gedaan is het controleren van de bougies, die zijn okay. Verder heb ik het gasklephuis bekeken maar ik heb niet het idee dat de oorzaak hier ergens ligt.
Suggesties/hulp is welkom! :)
Filmpje van het motorgeluid: http://youtu.be/6choWtcms2U” onclick=”window.open(this.href);return false;
2 september 2013 om 16:49 #18171372Waterpomp. Niet meer mee rijden zodat me evt schade beperkt als hij dat nlg niet heeft?
verder die open filter verwijderen. Kunnen deze blokjes niet zo goed tegen.
2 september 2013 om 19:21 #18171373Koelvloeistof nog op peil???
Willem
2 september 2013 om 20:22 #18171374@robert_corsa
Zou je denken, de waterpomp is een paar maanden geleden vernieuwd, samen met de distri ketting. De open luchtfilter kan ik helaas niet weg doen, hij zat er al op toen ik de auto kocht dus ik heb de originele spullen niet meer.
@wim
Ja, deze is ruim op pijl. Ietsje teveel maar ik weet dat dit niks uit maakt.2 september 2013 om 21:23 #18171375dat zou niet uitmaken, maar dan anders zat ik richting een warmloper te denken.
nu kan je gaan zoeken, kan zomaar bobine zijn, bougies, LMM, EGR etc etc.
Alleen vind ik de VELE rook een vaag verhaal, dan zou je bijna denken aan mechanische motorschade..
Willem
3 september 2013 om 12:57 #18171376Ik begin hem eigenlijk al te vrezen voor mechanische motorschade, maar hij draait heeeeel soms wel even goed. Heb hem ook wel eens uitgezet en meteen weer aangezet waarmee het probleem even weg bleef. De bougies zijn iig niet zwart en een EGR heb ik er niet op zitten. Bobine, lambda whatever.. kan wel ff zoeken worden :/
edit: Op de CCUK fb pagina zijn gescheurde vacuümslangen of uitlaatkleppen genoemd. Zou dit een mogelijkheid zijn?
4 september 2013 om 00:15 #18171377Loopt ie koud wel goed? In dat geval zou ik aan temp sensor denken.
4 september 2013 om 07:14 #18171378@Ronald45 wrote:
Loopt ie koud wel goed? In dat geval zou ik aan temp sensor denken.
Nope, de motor raakt ook niet overhit maar is gewoon mooi op temperatuur na een tijdje volgens het klokje dan ;)
edit: zou het misschien de oliepomp kunnen zijn?
Update: het was een vacuümslang die ik over het hoofd had gezien, dat was het hele probleem :’), blij toe dat het niks ernstigs was :)
Update 2: motor klinkt weer normaal maar rijd naar een keertje doortrekken (met een warme motor uiteraard) toch weer slecht. Ik heb de accu er al af gehaald om eventuele dingen te resetten maar volgens mij werkt dat niet zo :P
15 september 2013 om 13:24 #18171380Even een nieuwe post, de motor liep even goed maar na er weer een keer 100 mee gereden te hebben op de snelweg ging hij direct weer slecht lopen en kwam hij slecht vooruit. Na een herstart rijdt hij ietsje beter maar boven de 100 km/h kom ik niet. Verder klinkt de motor nog vreemd. Voor een beter beeld heb ik nogmaals een filmpje gemaakt:
Nieuwe video van motor en uitlaat geluid: http://www.youtube.com/watch?v=yJDfZbYWZkk” onclick=”window.open(this.href);return false;
15 september 2013 om 13:47 #18171379heb je hem ook uitgelezen? waren er foutcode’s?
hij klinkt al beter als eerst, maar vervelend dat het nog niet goed is15 september 2013 om 14:07 #18171381Eerst eens uitlezen idd.
Waterpomp checken
controleren carterontlu hting
controleren gasklep
controleren lmm
controleren gasklep sensor15 september 2013 om 14:14 #18171382Oh idd wat extra informatie: de auto is uitgelezen en geeft geen foutcodes
Waterpomp is reeds vervangen, volgens mij is deze prima en de motor is ook goed op temperatuur.
Carterontluchting zit niet in het gasklephuis bij de z12xe geloof ik. Het gasklephuis heb ik overigens schoon gemaakt. Ik vraag mij dan af hoe ik de carterontluchting kan controleren?
Ik denk niet dat de LMM die kan veroorzaken. Ik heb wel eens zonder filter gereden (en dus ook zonder dat er lucht door de LMM stroomt) en dan looptie een stuk beter :PHoe controleer ik de gasklep sensor?
Ik heb overigens een EGR afdop plaatje gekocht en een cheater (om hem te laten denken dat de egr er nog op zit), maar deze moet ik nog monteren. Voor het geval het de EGR is :P
Hij rookt iig niet meer zo erg als toen de vacuumslang eraf was. Ik wil wel wat dingen checken maar vind het ook lastig omdat ik niet zo goed weet waar ik dan op moet letten.15 september 2013 om 15:21 #18171383Wat moet je met dat plaatje en cheater als je geen egr hebt? weggegooid geld!
Carter ontluchting zit in je kleppendeksel. (dikke/dunne) slang.
15 september 2013 om 15:35 #18171384Ja goed opgelet, dit was een foute uitspraak van mij. Omdat ik een andere versie heb (kleiner) dan ik dacht, kreeg ik het idee dat ik hem niet meer had. Maar blijkbaar dus wel.. dus vandaar dat de EGR wel de fout zou kunnen zijn.
Carter ontluchting zal ik in hoeverre mogelijk controleren.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
15 september 2013 om 15:45 #18171385Op de auto van de video zit hij in ieder geval niet.
15 september 2013 om 17:07 #18171386Ik heb dit ding zonder die cilinder erop, maar mij was verteld dat nieuwere types dit niet meer hadden
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
15 september 2013 om 17:12 #18171387Ik kan je plaatje niet zien maar ik denk dat je het aluminium huisje bedoelt voor de koelvloeistofdoorstroming. En die cilinder die er dan opzit is de egr. Maar die heb jij niet.
15 september 2013 om 23:08 #18171388@beurjean wrote:
Ik kan je plaatje niet zien maar ik denk dat je het aluminium huisje bedoelt voor de koelvloeistofdoorstroming. En die cilinder die er dan opzit is de egr. Maar die heb jij niet.
Oké, als je dat zeker weet moet ik even kijken hoe en wat. Als ik dat ‘huisje’ los maak, gaat er dan iets lekken? Ik ben toch wel benieuwd hoe het eruit ziet namelijk. Aan dat huisje zit in ieder geval nog wel een stalen buis aan de achterkant. Ik heb airco dus wellicht heeft het daar iets mee te maken? Dan lijkt afdoppen me helemaal niet slim :P
16 september 2013 om 09:13 #18171389de lmm van deze blokjes gaat vaak kapot…
en daar krijg je geen foutmelding mee.
dus wellicht die met iemand uitwisselen? dan kun je dat al uitsluiten.
16 september 2013 om 13:37 #18171390Zeker een prima idee maar ik ken niemand met een c 1.2 in mijn buurt. Anders zou ik meteen de lmm, bobine en gasklephuis checken.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
17 september 2013 om 15:14 #18171391Ik ben een blij man, ik deed het met 3 cilinders.. en das niet de bedoeling. Er zaten goedkope bougies in, eentje had het begeven en ze zijn allemaal vervangen met Bosch. Ik heb er een proefrit mee gemaakt en alles is goed nu lijkt het :D.
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
17 september 2013 om 17:08 #18171392Als je van die egr cheater en plaatje af wil hou ik me aanbevolen ;)
17 september 2013 om 17:09 #18171393Fijn dat hij weer normaal loopt!
17 september 2013 om 23:03 #18171394Ik was te voorbarig.. met een proefrit de 100 aangetikt zonder problemen. Net nogmaals gereden en weer gezeik. Auto aan en uit gezet en ik kon weer verder.. als ik maar niet te hard ga. Geen doen dit, snel even iemand met een 1.2 vinden die mij wil helpen.
De EGR cheater zal wel beschikbaar zijn denk ik :p
Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.