Corsa C – Z1.2XE : Startmotor Jankt en storingslampje brand

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C – Z1.2XE : Startmotor Jankt en storingslampje brand

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Nic87
    Deelnemer

Beste allemaal,

Normaalgesproken is dit niet mijn ding, ik zit zelf meer in de Opel’s/Ford’s en Chevrolets van voor 1980 die geen ellendige elektronica hebben maargoed. :thumb :thumb

Mijn ouders hebben een Corsa C – Z1.2XE uit 2001. Nooit problemen mee gehad tot afgelopen december. Stotterende motor en zelfs afgeslagen op de de snelweg, motor lampje brand. Naar de garage geweest, foutcode uitgelezen, krukassensor kapot. Die is toen vervangen en ze hebben weer vrolijk doorgereden zonder problemen.

Nu heeft de auto tijdens hun vakantie 2 weken stil gestaan en toen mijn vader hem wilde starten vandaag klonk er een enorm janked/fluitend geluid uit de startmotor. Net alsof de tanden niet in elkaar grijpen. Na 3 keer proberen is de motor toch gestart. Nadat hij de straat uit ging en naar zijn 3 schakelde ging weer het storingslampje van de motorelektronica/uitlaatsysteem branden net als de vorige keer. Hij is direct terug gekomen en de wagen staat nou bij mij in de werkplaats.

Iemand al tips vooraf wat dit kan zijn ? Ziet de ECU dat er een probleem is met de startmotor ? Ik zal morgen even proberen de code’s uit te lezen en die hier neer te zetten.

Nick

my_self

Hallo Nick,

Hopelijk ben ik nog niet te laat voor het de door U omschreven probleem.

Kijkende naar Uw omschrijving heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt. Vervelend startgeluid… fluitend geluid dat dan weer niet. Wat U eens zou kunnen proberen is eens met enige kracht op het dashboard glas duwen. Het is een bekend probleem dat er start- maar ook motoruitvalproblemen zijn met dit type Corsa. Het probleem is een hoop kabels achter het dashboard welke soms niet goed aansluiten aan alle meters en lampjes in het dashboard.

Als een van de kabels niet goed aansluit, schiet de motor en de hele elektronica in beveiliging en kunt U de auto niet (meer) starten/aan de gang krijgen.

In het verleden heb ik hier ook last van gehad, maar ben toen naar de Opel garage geweest en die wisten dit mij te vertellen. Wat in mijn geval, hoe vreemd het ook klinkt, werkte om even (stevig) op het dashboardglas te drukken.

Ik hoop dat het probleem uiteraard al is verholpen, maar zo niet heeft U misschien nog iets aan mijn post.

Succes!

Gaëtan.

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.