Corsa C Z1.2XE Easytronic problemen?

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C Z1.2XE Easytronic problemen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    HarrieAstra
    Deelnemer

Goedemiddag beste forummers,

Ik weet dat er tal van topics zijn, aangaande de Easytronic. Maar omdat ik niet de tijd heb om al die topics te lezen, probeer ik het even middels een nieuw topic, waarin ik de problemen van onze Corsa C 1.2 Easytronic nader beschrijf.

De Corsa is van 2003 en heeft inmiddels rond de 78.000 km gelopen.
      Mijn vriendin (waarvan de Corsa is) klaagt over het niet ‘soepel’ schakelen van de Easytronic.
      Nu weet ik dat ik het niet kan vergelijken met een vol automaat, omdat het een gerobotiseerde automaat is, maar inderdaad, de schakelmomenten zijn té rauw.
      Vaak heeft zij ook last dat de Corsa de eerste 10 meter schokt als zij bij een verkeerslicht weg wilt rijden.

Wat is er aan bovenstaande problemen te doen?
      Ik lees dat een software update uitkomst kan bieden?
      Nieuwe olie in de transmissie?
      Ik lees verschillende verhalen, dus ik hoor graag jullie oplossing!

Opmerkingen zoals; ‘nooit een Easytronic kopen’, heb ik niets aan, omdat we de Corsa reeds 4 jaar in bezit hebben.

liviu2004
      Deelnemer

Eerste test: vervangen remolie. Ja zeker, is remolie daar. Dot4.

HarrieAstra
        Deelnemer

Goedenavond Liviu,

Bedankt voor je reactie!

Hetgeen waar je een foto van hebt gestuurd, is dit versnellingsbak vloeistof?
          Waar kan ik deze vloeistof vinden in het motorcompartiment?
          Hoe laat ik deze vloeistof af, en hoeveel dient er vervolgens gevuld te worden?
          Dient er een filter vervangen te worden?

Op de foto’s die je stuurt ziet het reservoir er erg vervuild uit. Is dit het probleem geweest bij de auto waar de foto’s bij zijn gemaakt?

Sorry van de vele vragen, maar wil het graag in één keer goed doen. :applause02:

bart-gsi
          Deelnemer

de koppeling van je corsa is hydraulisch en wordt op het zelfde potje als je remmen van vloeistof voorzien..
            dot 4 is het type remvloeistof dat er normaal in hoort..
            om dit te verversen heb je een ontluchtingsnippel aan de bak zitten waar je de vloeistof uit kan halen/spoelen..
            je koppeling dient net als je remmen goed ontlucht te worden..
            er is geen filter aanwezig voor je koppeling..
            als je op safe wil spelen ivm de remmen en het niet kundig zijn in ontluchten is dit raadzaam uitbesteden aan een garage..

liviu2004
            Deelnemer

Vloeistof vervangen alleen met 2 bar druk apparaat, zegt opel manual.

Ik doen anders, vervangen wat ik zien on top, rijd 1-2 weken, vervangen andere 20-50 ml en zo en zo.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.