Corsa C winterbanden

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C winterbanden

• Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
  • Auteur
    crossagek

origineel gepost door arjontje

origineel gepost door crossagek
      ik vind dat iedereen je hier een beetje bang zit te praten en op kosten jaagt . :thumbdown

De velgen gaan prima op je corsa C passen en ook op een corsa A passen ze prima .

wij crossen zelfs met vw velgen onder een opel en ik heb 2 jaar terug een seizoen lang met 2 vw velgen onder een opel gereden in de cross en nog nooit wat gebeurd .

Wat betrefd het centreergat , dat verschil is zo minimaal dat je je hier geen zorgen over hoeft te maken , wanneer het verschil een cm zou bedragen dan zou ik me pas zorgen gaan maken .

gewoon lekker je velgen monteren die je hebt liggen , bij het vastzetten van de bouten je wiel draaien ( dan centreer je hem goed ) en dan op het juiste moment vastzetten en voila je bent klaar voor de winter .

Auto cross is wat anders dan op de openbare weg.

Monteer je die velgen op de opel naaf krijg je hem NOOIT goed gecentreerd, oftewel je auto gaat trillen. en dat krijg je niet weg.

-kom jij dan eens bij mij op visite en ga eens een rondje in mijn TR op stap . Ik heb voor 10mm spoorverbreders gemonteerd , kortom er blijft geen naaf over om te centreren . En toch zitten de velgen op mijn uitgelegde manier gemonteerd en zonder trillingen .

En wat betrefd cross is idd niet te vergelijken met de openbare weg , nee klopt de wielen krijgen bij de cross veel , maar dan ook veel meer op hun sodemieter en dus al die klappen in de cross kwamen op die 4 bouten aan en nog nooit wat mee gebeurd . En ik moet de wedeweggebruiker nog vinden die op de openbare weg dezelfde sprongen maakt als mij in een crossauto .

Mensen zijn vaak te bang en durven geen risico te nemen en jagen anderen hierdoor op kosten :(

max
      Deelnemer

Tot dat je het wiel verliest daar de bouten bij Opel Kegelvorm zijn en bij VW Kogelvorm.
        Dan veroorzaak je een ongeval, en keert je verzekering niet uit omdat bleek dat je wielen en bouten niet geschikt waren voor deze auto.

Onwetentheid beschermt je NIET voor aansprakelijkheid!
        Altijd navragen.

dennis121

Me pa had dus lekker eigenwijs een winterband gemonteerd op zijn Corsa A..
          en damn, het past perfect!
          Je zou zeggen als mijn winterbanden 57.1 zijn en opel nafen 56.6 dat je wel iets speling moet zien/voelen???
          Maar dat was niet het geval paste perfect… :S

Ik ga sowieso nieuwe winterbanden kopen denk ik, en dan kan miss me pa zijn corsa A die wintervelgen van mij gebruiken..
          Ga deze week ff langs garage om daar te laten checken!

Maar staat er ook ergens op de velg hoe groot het naafgat is?

wim-v6
          Deelnemer

Let alsnog even op bout type..

het conische deel is anders bij opel als bij VW

Willem

4 berichten aan het bekijken - 26 tot 29 (van in totaal 29)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.