Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C vraagjes
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 februari 2013 om 10:13 #17255654
Goedemorgen Opel liefhebbers,
Ik ben sinds kort een troste eigenaar van een Corsa uit 2005.
(Ik heb zelf 2 linker handen) en ik vroeg mij af:
Is een navigatie systeem zelf makkelijk in te bouwen?
Is het echt plug en play kabeltjes aansluiten en klaar?En zou dit systeem mogelijk zijn?
http://www.shrtlnk.nl/poRf” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ik lees bij veel navigatiesystemen vanaf 2004 of vanaf 2006.
Hoe zit dat nu precies in elkaar ?
Wat zouden de kosten ongeveer zijn om elektrische deurvergrendeling met klapsleutel te laten inbouwen door een bedrijf ?
Na zelf wat informatie op te zoeken schijnt het nog aardig wat werk te zijn.En weet iemand een bedrijf (liefst in Noord-Holland) waar je dit kan laten doen?
24 februari 2013 om 16:44 #18110596Wat zijn je prioriteiten?
Je hebt namelijk verschillende prijs/kwaliteits klasses… Ook zou je kunnen kiezen voor een systeem met alarmsysteem erbij.. Wat wil je? Wat is je budget? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt..
Inbouw bedrijven zijn er genoeg ;) Plaats maar eens een klus op marktplaats. Zullen genoeg reacties op komen.
Even over je link: Het zou kunnen. Alleen is het wat gecompliceerder dan plug en play. aangezien je ook een navigatiemodule nodig zult hebben, zodat je radio daadwerkelijk contact kan leggen. Maar zie dat er vermeldt dat alle bouwjaren na 2004 te doen zijn (facelift modellen) Echter: Zijn er ook Update CD’s te verkrijgen voor dit model, Dit is misschien wel even interessant om in te verdiepen (even contact leggen met de verkoper) ook dat alle codes erbij zitten. anders zit je dadelijk met een geblokkeerd systeem. en dit zijn best wel kostenplaatjes om deze te laten ontsleutelen bij een dealer. (Alle origineel geleverde radio’s/NAVMOD/CD-DVR’s Zijn versleuteld) Nu meen ik te herinneren dat in de nieuwere modellen Opels een radio moet “uitgeleerd” worden via Tech2. Echter kan ik je niet volledige informatie over leveren, aangezien dit niet echt mijn gebied is..
hopelijk dat iemand hier even op kan inspringen..
24 februari 2013 om 17:33 #18110597Wat voor radio heb je er nu in zitten dan CD30? want als je die radio zou willen verkopen als je hem eruit haalt zal je hem moeten laten afmelden met de tech-2.
Als je hem wil houden en later terug plaatsen kan je hem er gewoon uithalen en later terug plaatsen.
De radio die jij bedoeld is dacht ik plug and play in jou auto ”correct me if i am wrong” omdat de corsa’s vanaf 2004 canbus hebben en dit een canbus radio betreft.
En navigatie module is niet nodig er zit een gps antenne bij die je ergens op je dashboard kan plakken alleen heeft deze radio wel een knik in het midden die jou dashboard niet heeft.
En wat betreft je CV systeem hier in heemskerk zit otosam daar laten wij vanuit het bedrijf waar ik werk ook wel eens alarmen, parkeer sensoren, radio’s etc inbouwen.
24 februari 2013 om 18:25 #18110598@Mr-T-Opel-Astra-G wrote:
Wat zijn je prioriteiten?
Je hebt namelijk verschillende prijs/kwaliteits klasses… Ook zou je kunnen kiezen voor een systeem met alarmsysteem erbij.. Wat wil je? Wat is je budget? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt..
Inbouw bedrijven zijn er genoeg ;) Plaats maar eens een klus op marktplaats. Zullen genoeg reacties op komen.
Even over je link: Het zou kunnen. Alleen is het wat gecompliceerder dan plug en play. aangezien je ook een navigatiemodule nodig zult hebben, zodat je radio daadwerkelijk contact kan leggen. Maar zie dat er vermeldt dat alle bouwjaren na 2004 te doen zijn (facelift modellen) Echter: Zijn er ook Update CD’s te verkrijgen voor dit model, Dit is misschien wel even interessant om in te verdiepen (even contact leggen met de verkoper) ook dat alle codes erbij zitten. anders zit je dadelijk met een geblokkeerd systeem. en dit zijn best wel kostenplaatjes om deze te laten ontsleutelen bij een dealer. (Alle origineel geleverde radio’s/NAVMOD/CD-DVR’s Zijn versleuteld) Nu meen ik te herinneren dat in de nieuwere modellen Opels een radio moet “uitgeleerd” worden via Tech2. Echter kan ik je niet volledige informatie over leveren, aangezien dit niet echt mijn gebied is..
hopelijk dat iemand hier even op kan inspringen..
Prioriteiten zijn een leuk budget navigatie systeem die er ook nog is leuk uitziet.
Ik weet dat er ook duurdere systemen zijn zoals JVC etc.
Maar van wat ik er begrepen van heb is dat je dan ook nog een frame extra nodig heb.Het betreft inderdaad het facelift model, Ik heb inmiddels al met de verkoper contact gelegd en het schijnt dus wel te kunnen.
24 februari 2013 om 18:30 #18110599@Opeltje17 wrote:
Wat voor radio heb je er nu in zitten dan CD30? want als je die radio zou willen verkopen als je hem eruit haalt zal je hem moeten laten afmelden met de tech-2.
Als je hem wil houden en later terug plaatsen kan je hem er gewoon uithalen en later terug plaatsen.
De radio die jij bedoeld is dacht ik plug and play in jou auto ”correct me if i am wrong” omdat de corsa’s vanaf 2004 canbus hebben en dit een canbus radio betreft.
En navigatie module is niet nodig er zit een gps antenne bij die je ergens op je dashboard kan plakken alleen heeft deze radio wel een knik in het midden die jou dashboard niet heeft.
En wat betreft je CV systeem hier in heemskerk zit otosam daar laten wij vanuit het bedrijf waar ik werk ook wel eens alarmen, parkeer sensoren, radio’s etc inbouwen.
Ik heb nu inderdaad de CD30 en het plan is om die dan te behouden.
Die knik had ik niet eens opgemerkt maar nu je het inderdaad zegt zie ik het ook.
Zou dat heel storend zijn?Als jij een ruwe schatting zou moeten maken wat zou een CV systeem ongeveer moet kosten inclusief inbouwen etc in welke prijsklasse moet ik dan ongeveer denken?
Ik woon zelf overigens ook in Heemskerk dus ik zal het bedrijf zeker in gedachten houden.
Ik zat voor een navigatie systeem ook nog te kijken voor deze:
http://www.eonon.com/Car-GPS/Specific-Car-GPS/Opel/D5123.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Maar hier staat wel duidelijk bij vanaf 2006 dus ik neem aan dat die dan andere aansluitingen heeft.
Of zou het wel mogelijk zijn ?Bedankt voor de tips!
24 februari 2013 om 19:10 #18110600Ik durf niet voor 100% te zeggen dat het gaat werken, maar ik denk het wel omdat de radio canbus gestuurd is en een corsa C vanaf 2004 ook dus in theorie zou het moeten werken(al blijkt het in de praktijk lang niet altijd zo te zijn)
Wat je kan doen is een mailtje sturen naar eonon en vragen wat het verschil is, en ik zelf zou me erg irriteren aan een knik in een radio niet niet in het dashboard zit(maar dat is mijn mening)
En wat je kan doen is otosam een mailtje sturen en vragen wat inbouwen van zo’n CV systeem kost.
24 februari 2013 om 21:40 #18110601knik zal niet meelopen met de rest van je interieur.. Nieuwere generaties astra’s hebben deze knik namelijk wel in het middenconsole..
2004 modellen zijn inderdaad canbus gestuurd. voor je radio betekend dit dus dat je andere stekkers hebt (die in een 2001 bijv. niet zijn geleverd) dus daar zou je je niet druk om hoeven maken. Tevens zijn er genoeg verloopstekkers te koop, dus voor alles is een oplossing.
25 februari 2013 om 08:39 #18110602Pioneer heeft ook leuke schermpjes moet er ook wel inpassen. En ik ben er sowieso een voorstander van.
4 maart 2013 om 18:41 #18110603Om nog even voortborduren op dit topic, sinds kort wilt mijn linker richtingaanwijzer niet meer automatisch uit gaan na een bocht.
Is dit een bekend probleem? En is dit probleem eventueel eenvoudig zelf op te lossen?4 maart 2013 om 20:08 #18110604@blackcorsa03 wrote:
Om nog even voortborduren op dit topic, sinds kort wilt mijn linker richtingaanwijzer niet meer automatisch uit gaan na een bocht.
Is dit een bekend probleem? En is dit probleem eventueel eenvoudig zelf op te lossen?ik verdenk de hendel…
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.