Beste opelfanaten,
Ik heb al eerder een paar topics over mijn eigen Corsa B aangemaakt, voor diegene die me op die topics geholpen hebben; thanks!
Hoe dan ook, ik post dit namens mijn broer. Hij heeft zich een paar maanden geleden een Corsa C (Automaat) gekocht. Auto is prima in orde, verder ook geen complicaties gehad iod. Nu heeft hij het licht 2x aan laten staan waardoor de accu is leeggelopen. (Hij is doof, hij hoort dat waarschuwingsgeluidje niet). Wanneer de accu weer opgeladen is en de auto contact maakt ziet hij allerlei foutmeldingen, de tweede keer heeft de ANWB de ECU uitgelezen en daar zijn deze foutcodes uitgekomen;
U2106
– Versnellingsbakregelmodule (TCM)
– geen communicatie
– Intermitterend
P1405
– EGR-sensor
– Te hoog
– Intermitterend
De ANWB/garage geven aan dat hij gewoon door kan rijden. Wel zeggen ze erbij dat als de TCM (Ken alleen de afkorting, forgive me when I’m wrong) helemaal niet meer werkt deze opnieuw ingelezen moet worden en dit €1100 euro zou kosten. We hebben beide eigenlijk geen idee wat er aan de hand is, er wordt ook niet veel informatie gegeven door de garage/ANWB. De medewerker van de ANWB heeft de foutcodes wel weggehaald.
Mijn vraag aan jullie is dus, wat kan hij/kunnen we hier het beste mee doen?