Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa-C Type Z1.4XE – 2001 in noodloop, geen trekkracht meer
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 februari 2015 om 23:04 #17270663
Mijn Opel Corsa C heeft 223.000 (prima ) kilometers gelopen. Sinds 3 jaar loopt de motor in de noodloop maar omdat ik korte afstanden rij is dat geen probleem. Maar, er komen grotere ritten aan. Omschrijving van het probleem:
Zomers, motor direct na starten in de noodloop. Winter, bij lage temperaturen start de motor normaal, niet in de noodloop. Dit duurt slechts enkele minuten ( 2 tot 3 kilometer) en dan gaat de motor weer in de noodloop. Tijdje geleden heeft een garage aan schakelaar geplaatst waarmee de brandstofpomp weer aangezet wordt. Soms, echt willekeurig en dus niet te voorspellen, krijgt de brandstofpomp een signaal waarbij deze geen spanning meer krijgt. Door de schakelaar om te zetten doet de motor het weer ( wel in de noodloop dus ). Ook is de motor een keer uitgelezen ( niet bij een Opel Dealer ). De codes: P-1120, gaspedaal. P-1122, gaspedaal. P-1550, gasklepstel motor. P-0230, Brandstofpomp voeding. Hoe kan ik echt duidelijkheid krijgen wat er nu echt aan de hand is ? Op diverse blogs is te lezen dat er ook iets kan zijn met de sensoren en zelfs een draadbreuk. Mijn auto ( geloof het of niet ) rijdt nog als nieuw, behalve dan dat deze in de noodloop werkt. Ik wil voorkomen dat er onnodige ingrepen worden gedaan bij mijn auto. Bij wie komt deze storing bekend voor en kan mij raad geven ?20 februari 2015 om 23:14 #18274532Ook welkom,
Gasklephuis al een keer schoongemaakt? gasklephuis al een keer gewisseld met een goed werkende?
Anders denk ik aan je ECU die stuk is.
21 februari 2015 om 08:00 #18274533@cayman wrote:
Mijn Opel Corsa C heeft 223.000 (prima ) kilometers gelopen. Sinds 3 jaar loopt de motor in de noodloop maar omdat ik korte afstanden rij is dat geen probleem. Maar, er komen grotere ritten aan. Omschrijving van het probleem:
Zomers, motor direct na starten in de noodloop. Winter, bij lage temperaturen start de motor normaal, niet in de noodloop. Dit duurt slechts enkele minuten ( 2 tot 3 kilometer) en dan gaat de motor weer in de noodloop. Tijdje geleden heeft een garage aan schakelaar geplaatst waarmee de brandstofpomp weer aangezet wordt. Soms, echt willekeurig en dus niet te voorspellen, krijgt de brandstofpomp een signaal waarbij deze geen spanning meer krijgt. Door de schakelaar om te zetten doet de motor het weer ( wel in de noodloop dus ). Ook is de motor een keer uitgelezen ( niet bij een Opel Dealer ). De codes: P-1120, gaspedaal. P-1122, gaspedaal. P-1550, gasklepstel motor. P-0230, Brandstofpomp voeding. Hoe kan ik echt duidelijkheid krijgen wat er nu echt aan de hand is ? Op diverse blogs is te lezen dat er ook iets kan zijn met de sensoren en zelfs een draadbreuk. Mijn auto ( geloof het of niet ) rijdt nog als nieuw, behalve dan dat deze in de noodloop werkt. Ik wil voorkomen dat er onnodige ingrepen worden gedaan bij mijn auto. Bij wie komt deze storing bekend voor en kan mij raad geven ?ECU kapot, als je wilt, kan ik naar je toe komen, probeer dan een van mijn onderdelen en kijk of de problemen zijn verdwenen. Ik heb ook Corsa C Z14XE 2002.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.