Hallo,
Ik heb een opel corsa C 1.2 bouwjaar 2002 met een easytronic.
Mijn auto starte opeens niet meer, gaf een F aan op het display(rijdens weg gezet). Na wa gezocht te hebben op internet F=fault. Nja garage gebelt om te kijken of hij de ecu kan uitlezen. Zo gezegd zo gedaan, hij heeft hem uitgelezen en hij vertelde het volgende:
dat de schakelrobotjes kapot zijn en dat ik die moet vervangen.Hij start nu wel maar ik moet een klap geven op de robotjes( erg beun maar goed)
Ik heb gevraagd naar de foutcodes en die waren:
P1607 koppelings actuator functiestoornis
p1726 selectiemotor functiestoornis.
Ik heb gisteren de auto opgehaald en idd, de monteur kwam met een rubberen hamer die ramt op de motoertjes en poef auto kan worden gestart. Dit is natuurlijk niet gezond dus
Na flinke research op het internet blijkt het idd een electronisch probleem te zijn. Dus leek mij de goedkoopste optie de easytronic laten reviseren. Dus het plan was, auto ophalen, easytronic eruit halen, op advies van mijn vaste garage remoliecilinder eruit halen zodat je niet hoeft te ontluchten en deze dan op te sturen. Alleen ik weet nu dus niet meer welk onderdeel moet verwijderen, de ene garage zegt ja de easytronic (met het zwarte kastje) de andere zegt nee het zijn de schakelmotortjes.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen? Ik kan op dit moment geen foto uploaden, maar als ik achter me laptop zit dan zal ik het even doen. dan is het miss stuk duidelijker.
Of misschien weten jullie de juiste reparatie verrichtingen? ik schrok nogal van de prijzen die de garage opnoemde ( oplopend van 800-1600) Nu ben ik zelf technisch aangelegd en heb ik een vriend die automonteur is. Dus het eruit halen moet wel lukken.