Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Corsa C stoeprand geraakt, trilt nu tijdens rijden
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 december 2011 om 20:02 #17243871
Hallo luitjes ik was mijn mooie vriendin :wub autorijles aan het geven op een verlaten parkeerplaats. Ik liet haar een paar rondjes rijden maar toen opeens die stoeprand. ze heeft met ongeveer 20km/u een stoeprand vol geraakt. NEEE :cry
Gelukkig niemand gewond en geen schade te zien ook niet aan 17inch velgen dus ik dacht gelukkig. Dagen later viel mij op dat de auto een beetje trilt bij het rijden en beter voelbaar bij 70km/u en 115km/u. Ik dacht mmmmm mischien een velg beschadigd door die stoeprand. Mijn 17inch velgen terug verwisseld voor de orginele 15inch opel alu velgen en deze voor de zekerheid gebalanceerd voor het plaatsen maar het licht trillen blijft. Ook weer beter voelbaar bij 70km/u en bij 115km/u. Het stuur trilt niet en stoeprand met voorwielen geraakt.
Wat kan het trillen veroorzaken:
-schokdemper
-aandrijfas krom/ onbalans
-of iets anders3 december 2011 om 21:19 #17954059Voorlopig zou ik het bij een kromme Velg houden.
willem
3 december 2011 om 21:31 #17954060willem hoe kan dat dan als hij het ook heeft bij zijn opel velgen,
die had hij ook geplaatst en ook daar trilt ie.ik vrees draagarm rubbers die tik gehad hebben of wat ik heb gehad je stabistang versleten,
3 december 2011 om 21:32 #17954061Als het stuur blijft trillen als je naar andere wielen wisselt, zou ik eerder denken aan opnieuw uitlijnen.
3 december 2011 om 21:33 #17954062trillen krijg je niet van slechte uitlijning..
je kan ook eens kijken naar een kromme naaf.
3 december 2011 om 21:53 #17954063Nee, dat klopt. Maar een kromme velg is het ook niet als het probleem blijft bij andere velgen. Bij de vorige auto van m’n ouders hebben we iets soortgelijks gehad: op hoge snelheid iets teveel de binnenbocht waar een grote steen lag, twee banden kapot, twee velgen krom en de stuurinrichting was niet helemaal lekker meer. We hebben toen de auto echter ingeruild op de Vec-C, dus of er nog meer gevonden is, weet ik niet.
4 december 2011 om 07:36 #17954058ditzelfde gelul gehad vorige week met de corsa van mijn vrouw, ook een C corsa, met als resultaat veerpoot/naaf en draagarm krom.
2e hands compleet gekocht voor 175 euro… eronder latenzetten en uit laten lijnen was 70 euro en probleem opgelost.
wat hier van waar is weet ik niet maar garage zei dat je er niet echt meer mee kon rijden omdat doordat de boel krom geslagen was drukte die de aandrijfas in de bak en daardoor zou de bak naar de eeuwige opelvelden gebracht kunnen worden.
ze hadden al eerder zoiets meegemaakt..
4 december 2011 om 07:38 #1795406470 euro voor te laten uitlijnen ? :shock:
4 december 2011 om 07:42 #17954065Ik heb laatst m’n auto laten uitlijnen bij de VOD, €65. Het is nu eenmaal duur…
Volgende keer ga ik wel bij een ander adresje, schijnt daar iets goedkoper te zijn, maar ze schijnen ook heel goed te zijn.4 december 2011 om 07:43 #1795406670 euro voor montage van de veerpoot/naaf en draagarm en daarna uit laten lijnen
had eerst alleen veerpoot mee gebracht toen had hij alles gemonteerd en stond hij nog niet goed dus ook de naaf en draagarm geleverd, die gemonteerd en daarna uitgelijnd toen was probleem opgelost.vond ik niet gek veel geld.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.