Corsa c startproblemen

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa c startproblemen

  • Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Berichten
  • #17262528
    Gsi-corsa
      Lid sinds:
      16 June 2013

      Hallo opel fans,

      Ik heb momenteel van een kennis een corsa c (z10xep) uit 2004 bij mij thuis staan met een moeilijk startprobleem.
      het probleem is: als de motor koud is wil de auto wel starten,(moeizaam, beetje doorstarten), Maar! zodra je een stukje hebt gereden en wil de auto herstarten kun je het vergeten, doorstarten heeft geen zin, de auto moet dan minimaal een kwartier uitstaan en na 30 seconden doorstarten start hij weer.

      Kort geleden heeft de motor een kop revisie gehad wegens een kapotte klep. (liep slecht stationair). er is toen meteen nieuwe waterpomp, distrubutie ketting, spanners etc opgekomen.

      Nu heb ik zelf een opcom en al zelf wat testjes gedaan.
      de opcom gaf de volgende storing: P0110 – Intake Air Temperature Sensor Circuit High Input.
      deze heb ik gewist maar is na 30 km nog niet weer terug gekomen.

      Nu heb ik vanavond een compressie test gedaan: Cylinder 1: 8 bar, Cylinder 2: 5 bar, Cylinder 3: 9 bar.
      dit ziet er volgens mij niet echt goed uit.. alleen veroorzaakt dit het slechte starten? of moet ik verder zoeken??

      ik hoor graag van jullie.
      mvg

      #18198482
      Gsi-corsa
        Lid sinds:
        16 June 2013

        heeft niemand een idee/tip?

        #18198483
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Met starten met warme motor 99% zeker krukas sensor defect.

          #18198484
          my ride
          Deelnemer
            Lid sinds:
            27 September 2010

            volgens mij :???: zit je inlaat lucht temperatuur sensor bij je luchtmassa meter op.het zou dus best wel eens kunnen dat je luchtmassa meter overleden is………

            #18198485
            Gsi-corsa
              Lid sinds:
              16 June 2013

              @Opeltje17 wrote:

              Met starten met warme motor 99% zeker krukas sensor defect.

              @my ride wrote:

              volgens mij :???: zit je inlaat lucht temperatuur sensor bij je luchtmassa meter op.het zou dus best wel eens kunnen dat je luchtmassa meter overleden is………

              Oke, maar kan dat ook de hele oorzaak zijn?, Want het gekke is.. als je hem stationair laat warm draaien en dan uitzet wil hij wel weer aan…,
              maar zodra je 1 km hebt gereden is het voorbij.. als je hem dan aandrukt(omdat de accu leeg is van het doorstarten :???: ) wil de auto wel ineenkeer aan..

              wat kan dit nou zijn? :P :wors

              #18198486
              sjoerdie
              Deelnemer
                Lid sinds:
                19 September 2005

                de compressie is naar mijn mening wel laag.

                zeker die middelste cilinder..5bar.. das bar weinig

                hoe klinkt ie met starten? klinkt het ook alsof ie weinig compressie heeft? dus of ie heel makkelijk rondgaat.

                en was het probleem ook aanwezig voor de koprevisie?

                #18198487
                Gsi-corsa
                  Lid sinds:
                  16 June 2013

                  volgens de eigenaar van de auto (kennis), was voor de koprevisie dit probleem ook inderdaad al aanwezig, dus eigenlijk heeft het niks geholpen..

                  als je hem start draait hij niet makkelijk rond, maar hoe langer je hem door start des te makkelijker hij rond gaat..
                  heeft dit te maken dat hij dan compressie opbouwt ofzo? :hmmz

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.