Corsa C start niet – Geen verbinding met ECU

Forumindex Forums Modellen Corsa Corsa C start niet – Geen verbinding met ECU

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Raymond
    Deelnemer

Hallo allemaal,

Ik ben Raymond, 50 jaar en geen automonteur. Lol.

Een goede vriend van mij heeft een Corsa C uit 2001. De dag ervoor was er helemaal niets aan de hand, maar de volgende ochtend startte hij ineens niet meer. Aangezien hij helaas een kleine beurs heeft, heb ik hem aangeboden om eens te komen kijken. Hopelijk om de oorzaak te achterhalen. Nu heb ik een goedkope OBD2 Bluetooth dongel. Dus wilde ik ten eerste kijken of, en welke foutcodes geregistreerd waren.

Nu heb ik een aantal diagnostic Apps, zowel gratis als betaald. Maar geen enkele App kon verbinding maken met de ECU. Ik heb zelfs de Opel diagnose Apps geprobeerd, maar met hetzelfde resultaat.

Naderhand maar gekeken of de bougies, vonken. Maar geen enkele wilde een vonk produceren. De bobine heb ik alleen optisch bekeken, maar die ziet er, in eerste instantie, als nieuw uit!

Hebben jullie misschien een idee in welke richting ik het moet zoeken? Puur de ECU defect, of is dat te kort door de bocht, qua gedachten?

Bij voorbaat mijn hartelijke dank! :good:

liviu2004
      Deelnemer

1. Corsa C bouwjaar en welke motor code?

2. Contact aan, teller photo, aub hier upload?

Raymond
        Deelnemer

[quote quote=18458384]1. Corsa C bouwjaar en welke motor code? 2. Contact aan, teller photo, aub hier upload?[/quote]

Hartelijk bedankt voor je reactie! :good: Ik zal zsm proberen deze informatie te kunnen geven. We wonen 40 km van elkaar verwijderd helaas.

Raymond
          Deelnemer

Screenshot_20220228-143954_WhatsAppScreenshot_20220228-143930_WhatsAppScreenshot_20220228-144007_WhatsApp

Raymond
            Deelnemer

[quote quote=18458384]1. Corsa C bouwjaar en welke motor code? 2. Contact aan, teller photo, aub hier upload?[/quote]

Deze heb ik doorgestuurd gekregen. Ik hoop dat je er iets aan hebt?

Alvast mijn hartelijke dank! :good:

Corsa_GSi
              Deelnemer

Start de auto wel met de reservesleutel?

Raymond
                Deelnemer

[quote quote=18458942]Start de auto wel met de reservesleutel?[/quote]

Nee, dan start hij helaas ook niet. :-(

Raymond
                  Deelnemer

Update:

Motorcode: Z14XE

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.