Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa c slaat opeens af
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 januari 2015 om 21:40 #17270232
Mede opelrijders,
Net terug van een raar ritje en hoop dat jullie me kunnen helpen.
Toen ik van de snelweg afkwam en mn koppeling intrapte om af te remmen voor een stoplicht, gingen mn olielampje en acculampje branden waarna de auto afsloeg.
Na 5 a 10 minuten starte de auto weer.
Vlak bij huis trapte ik wederom mn koppeling in en hetzelfde gebeurde.
Na 5 a 10 minuten kon ik wederom verder rijden tot thuis.Trapte weer mn koppeling in, maar hield dit keer de toeren hoger waardoor hij niet afsloeg.
Houdt opeens mn toerenteller ermee op (de rest werkte wel zoals benzinemetertje en temp.metertje).Is er iemand die enig idee heeft?
Er heeft geen motormanagementlampje gebrand, dus is niet in noodloop gegaan, geweest. dus ook geen opgeslagen storingscode lijkt mij.Alvast bedankt voor jullie reacties.
Danny
25 januari 2015 om 10:53 #18270577Net een stuk gereden en niks aan de hand?
Zou het ook aan de tellerunit kunnen liggen?
pasgeleden viel die geheel uit en na een klap erop werkte alles weer naar behoren.
tijdens het uitvallen van de unit werkte de motor echter wel gewoon26 januari 2015 om 11:18 #18270578iemand een idee?
Kan niet echt iets concreets vinden via de zoekfunctie.Groet,
Danny
26 januari 2015 om 13:32 #18270579Stekker achter op de tellerklok , komt vaker voor dat die soms niet lekker contact maakt en dan krijg je dit soort problemen.
Staan wel een paar topics over hier op het forum
26 januari 2015 om 19:16 #18270580Dank voor je reactie johan, voor alsnog rij ik zonder problemen rond na het reinigen van het gasklephuis en het vaster zetten van de pinnetjes in de stekker achter op de tellerunit.
26 januari 2015 om 20:14 #18270581zijn inderdaad die pinnetjes
6 februari 2015 om 18:08 #18270582pfff meer dan een week verder en toch vandaag uitgeslagen.
Gaf een klein klapje op t dashboard en starten en gaan hahaha
denk dat er toch een los contact zit wat ik moet solderen.6 februari 2015 om 19:16 #18270583Kan ook zomaar de krukassensor zijn.
Deze komt vaker voor bij de 1.0-12V 1.2-16V en 1.7dieselsverstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
6 februari 2015 om 19:17 #18270584Zou eerst de teller stekker eens bekijken
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
1 maart 2015 om 10:42 #18270585thnx wim voor je reactie.
heb de tellerstekker en unit helemaal nagekeken en vast gezet.
aantal weken probleemloos gereden tot gistermorgen.
Het lijkt te maken hebben met hogere toeren.
Gister aardig hoge toeren gereden (3 tot 4000), trap mn koppeling in en bam, motor uit.
na 5 tot 10 minuten starten lopen.
2 seconden auto met sleutel branden op mn dash.
weg vervolgd en na het terugschakelen (toeren lopen terug) gaat weer even auto met sleutel branden.
Na gas geven, dooft het lampje weer.
rij het parkeerterrein op en motor valt weer uit.
na 1 minuut weer starten en naald van toerenteller blijft op 0 staan.Net weer ff gestart en alles werkt weer normaal!?
schiet mij maar lek….is dit dan toch gewoon de krukas-sensor?
nog geen tijd gehad om die te vervangen.mvg,
1 maart 2015 om 12:15 #18270586Uit lezen want er moet nu een foutcode instaan
1 maart 2015 om 12:17 #18270587ja dat is idd het slimst.
andere vraag, zou het ook aan de startonderbreker kunnen liggen?
daar het lampje auto moersleuterl brand?1 maart 2015 om 12:19 #18270588Vervang de krukassensor maar. Zeker omdat je aangeeft dat toerenteller niet onhoog komt.
1 maart 2015 om 12:21 #18270589Symptomen klinken als defecte krukassensor.
En in dat geval is dit niet uit te lezen in de meeste gevallen.1 maart 2015 om 12:41 #18270590@carloastra, dat is 2x gebeurt sinds begin topic.
mn vrouw rijdt er gewoon weken probleemloos mee (lees:het nieuwe rijden)
alleen als ik er mee rij, pittig dus, ontstaan de problemen.2 maart 2015 om 14:57 #18270591even een ander vraagje.
wat is de interval voor het vervangen van bougies?
die van mij zitten er nu 3,5 jaar in (30.000 km) en weet niet hoelang ze er voor mijn aanschaf al inzaten.2 maart 2015 om 15:28 #1827059260.000km
verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini
2 maart 2015 om 19:01 #18270593ok thnx wim.
3 maart 2015 om 09:19 #18270594ok de volgende foutcodes kwamen naar boven met de pedaaltest
P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit
P0335 Crankshaft Position Sensor “A” Circuitalleen 0335 werd 2x gegeven.??
3 maart 2015 om 09:25 #18270595zoals de code zegt..
krukas positie sensor vervangen en je luchtmassa of lucht hoeveelheids meter nalopen en controleren op de werking..soms bij een dubbele foutcode staat er bij hoge en lage spanning… alleen geeft hij die apart aan…
3 maart 2015 om 09:49 #18270596dank bart-gsi.
Maakt het nog uit welk merk qua krukassensor?
Want in de ene 1.2 zit bosch en de andere 1.2 bijv. febi, las ik.mvg,
3 maart 2015 om 10:02 #18270597Origineel ALLEEN Origineel!!!!!
Weer een bosch terugplaatsen
Mocht de Luchtmassameter problemen geven:
Dit staat als het goed is op je Luchtmassameter, en die MOET je dan ook plaatsen als je lang plezier ervan wil hebben:
Merk: Bosch
Type nummer: 0 986 280 2303 maart 2015 om 10:04 #18270598thnx wim, weet nog niet wat erin zit.
Ga hem er zo uithalen.
Mocht er een ander merk inzitten dan bosch , dan toch datzelfde merk aanhouden wat er in zit?3 maart 2015 om 10:07 #18270599kan zijn dat er een Denso in zit.
Als het maar een originele is.
Systeem is een Bosch Motronic, kans dat er dus een Bosch in zit is vrij groot.
Willem
3 maart 2015 om 10:09 #18270600ok, thnx voor de info.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.